Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2784 ggr
MyntareCarlsson
1/9/16, 11:13 PM

Har du någon favoritvärld?

Vilken värld är din favorit ? 

Berätta gärna vad som gör den speciell för just dig.

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
Sommarek
1/13/16, 10:35 AM
#1

Jag har flera egentligen, men är partisk delvis inför i princip alla alv-bosättningar i Tolkiens värld, samt Hogwarts. Med en livslängd på flera tusen har alverna tid att göra allt perfekt, från vapen, kläder och inredning till musik, kamp och sång, och de verkar dessutom njuta av ett ganska skönt och avslappnat liv, men kan tända till när det behövs.
Hogwarts verkar helt enkelt så vansinnigt mysigt. Jag läser alltid böckerna på höst/vinter; det är liksom min HP-årstid.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Candy Blue
1/21/16, 2:18 PM
#2

#1 Håller helt med dig :D

Candy Blue
1/21/16, 2:18 PM
#3

Kan läsa dem hur många gånger som helst :)

AnnaMoonshadow
3/11/16, 2:15 PM
#4

Jag har många favoriter, bland annat de som #1 nämner. Att jag gillar världen är en av anledningarna till varför jag gärna läser om vissa böcker eller spelar om vissa spel när andan faller på. Det har mycket att göra med vad jag har lust med för tillfället. 

Två av mina favoriter (om jag ska ta några som inte är nämnda redan) är Hyrule från The Legend of Zelda-spelen och Tortall från Tamora Pierce böcker. Hyrule har sådana möjligheter för äventyr och de olika spelen är verkligen olika även om grundhistorian sker utefter tydliga regler (t.ex. en grönklädd hjälte och en prinsessa som behöver hjälp att rädda Hyrule från de onda makterna). 

När det gäller Tortall så upptäckte jag världen när jag var en ganska ensam tjej i de yngre tonåren och en värld där tjejer växer upp till att bli badass riddare, krigare och magiker var något som tilltalade mig och faktiskt lärde mig mycket. Jag återvänder fortfarande till Pierce's böcker när jag behöver lite inspiration att ta för mig av livet och att kämpa på trots motgångar 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Flöffo
5/16/16, 10:14 PM
#5

Jag älskar Dreamworks HTTYD (filmerna och serien), jag blir väldigt fascinerad av deras värld. Karaktärerna, drakarna, landskapen, allting är helt fantastiskt :)

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: