Annons:
Etikett12-varelser
Läst 2689 ggr
MyntareCarlsson
12/29/15, 7:27 PM

Skall drakar prata! Vad tycker ni?

Det finns drakar som talar med käftarna och drakar som kommunicerar via telepati samt de drakar där ingen överlever länge nog för att ta reda på om dom kan prata över huvud taget. (låt oss anta att dessa drakar inte kan prata)

Så vad tycker du?

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
jiithra
1/2/16, 1:03 AM
#1

Har läst böcker där alla tre typer används. Och de ser på drakarna på väldigt olika vis. För att göra det lite tydligare:

I The Hobbit pratar Smaug genom att faktiskt prata. Han är "ond" och ses som elak.

I böckerna om Eragon så talar drakarna via telepati. Här är drakarna mer livskamrater än någonting annat. (Det finns fria drakar också, men ingen drake är "ond" i sin natur)

I boken Drakjägarens Flicka är drakarna stumma (om jag inte minns fel, var länge sedan jag läste den :S). Här verkar drakarna mest vara riddjur.

Personligen tycker jag det funkat väldigt bra. Beroende på vad drakarna fyller för syfte, talar de på olika sätt/inte alls.

Ber även om ursäkt ifall jag minns fel. Var länge sedan jag läste samtliga böcker, klockan är närmare ett på natten och jag är rätt trött.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Geru
1/9/16, 10:32 PM
#2

I te.x. Temearire serien så är drakar av varierande intelligens, men dom flesta kan prata, och många är väldigt intelligenta.

I alla scenarion där drakar är intelligenta tycker jag dom ska kunna prata, eller kommunicera på annat vis.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

zimm
1/14/16, 6:52 PM
#3

Tycker det går bra i böcker. Har inte sett någon film med drakar i så jag vet inte.

Medarbetare på

Star Wars

Afturelding
1/19/16, 1:42 PM
#4

Det går bra i böcker och spel, tycker jag. Film beror mycket på vilken film det är.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

rudyC
2/21/16, 11:34 PM
#5

drakar har en intelligens där människor är rätt korkade i jämförelse… så jodå  dom pratar allt =) sätt alla filmer jag kan komma över med drakar gamla som nya tycker där dom faktist rör på munnen är bäst och när dom får till ansiktsrörelserna är bäst

Candy Blue
3/15/16, 11:07 AM
#6

Absolut att dem pratar :)

Annons:
Sommarek
5/3/16, 11:11 AM
#7

Eftersom det är ett djur som inte finns från  början så spelar det ingen större roll för mig om det är realistisk eller inte om de pratar. Dock kan jag tycka många har svårt för att få en reptilmun att se "äkta" ut när den ska forma människoord, om man säger så.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Flöffo
5/16/16, 10:05 PM
#8

Beror på om det passar tycker jag. Om man tar Draktränaren som exempel så älskar jag att drakarna i böckerna kan prata (på ett främmande språk), men att de inte riktigt gör det i filmerna. Det passar att de pratar i böckerna, men hade de gjort det i filmerna hade jag ogillat det starkt. Älskar filmerna som de är och böckerna som de är. 

Om draken ska kunna prata så tycker jag det blir roligare om den gör det med telepati eller på ett främmande språk, men det beror också på. I Hobbiten pratar Smaug som vanligt och det gillar jag, så det beror nog på hur draken är i allmänhet.

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: