Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2768 ggr
Valkyrija
8/27/15, 9:57 PM

Skriva eget

Jag funderar på att börja skriva en fanastynovell och undrar om någon annan här har gjort det? Vore kul att läsa om man kunde göra det någonstans! Dela gärna med er av era noveller och berättelser 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Ellociraptor
9/5/15, 4:14 PM
#1

Jag skriver en del noveller, och några av dem har fantasytema. Novellerna jag skriver brukar specifikt vara skrivna för olika novelltävlingar, så jag letar alltid efter nya tävlingar med fantasytema (eftersom det är min favoritgenre). Nu härnäst ska jag nog skriva något till Catahyas antologi på temat "epilog": http://catahya.net/forum/trad/skicka-in-noveller-till-nasta-antologi/ Jag har inga idéer än, meen å andra sidan är det just nästan två månader kvar till deadline. :P

Varga
9/5/15, 4:34 PM
#2

Det mesta jag skriver brukar innehålla något fantasyelement, ibland renodlad fantasy och ibland lite underförstått och "bakom kulisserna". Har svårt att skriva utan någon form av magi inblandat, det brukar kännas lite… Platt och tråkigt :p

n00bArtWork
9/21/15, 2:39 PM
#3

Jag håller på att skriva men det går segt, fick dock lite inspiration ena dagen….. men det jag blir rädd för att jag ska råka kopiera någon annan omedvetet.

Varga
9/21/15, 6:22 PM
#4

#3 Fast "kopiera" gör man ju aldrig rakt av och om man råkar komma på liknande idéer som andra så… Det händer ju hela tiden. Skriv det som kommer till dig, det går alltid att redigera sen! :)

Mutal
9/25/15, 8:03 AM
#5

Jag skriver nästan bara med fantasy i, oavsett om det har annat i sig. Jag finns på wattpad men har inte uppdaterat på ett tag nu tyvärr :/ Skolan pressar på cx

Upp till toppen
Annons: