Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2120 ggr
zinia
2015-07-26 16:21

Lästips?

Hej! Jag har lite problem med att komma på vad jag ska läsa, så jag skriver här i hopp om att få lite tips :) Det jag redan har läst är: Eragon, Sagan om ringen, Harry Potter, Temeraire och Narnia, och säkert fler som jag inte minns just nu… Jag är tretton år och gillar böcker som innehåller drakar, helst goda drakar, och det får gärna vara bokserier.

Annons:
Ulvtand
2015-07-26 18:18
#1

Belgarion?

Imperiets dotter?

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

zinia
2015-07-26 19:41
#2

#1 Tack för svaret, ska kolla upp dem!

Valkyrija
2015-07-26 20:11
#3

Beautiful Creatures är en bok som jag föll pladask för! :) Varghonans klan blev jag också kär i när jag läste den för många år sedan. Varghonans klan är en ungdomsbok ^^

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

MyntareCarlsson
2015-07-26 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Jag har en bok här som utspelar sig i en värld uppe i skyn!

Här är första stycket från baksidan:

I Adianus, Luftens Rike, kämpar människor, alver och dvärgar en oavbruten, bitter kamp för överlevnaden. Burna av kolossala drakar genomkorsar de en värld av svävande öar, förbundna med varandra  genom strömdrag av alvmagi. 

SPÄNNANDE del ett i serien!

Men kanske är den lite tung för en yngre läsare ? vet inte

så jag ger ett tipps till :

I stort sett vadsomhelst i DragonLance serien skulle jag tro passar alldeles utmärkt. drakar har inte en lika stor del i handlingen här i de böckerna jag läst men de finns där!

Och det gör dem ju inte desto mindre mytiska och underbara ;)

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

zinia
2015-07-26 23:34
#5

Tack för tipsen! Ska gå till biblioteket imorgon och låna :) #4 Vet du vad den första boken/serien hette?

MyntareCarlsson
2015-07-27 09:05
#6

Boken Drakvingar i serien Dödens port

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Annons:
zinia
2015-08-04 21:53
#7

Putt!

MyntareCarlsson
2015-08-04 22:53
#8

putt?

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Ulvtand
2015-08-05 10:39
#9

#7 hur går det funnit något att läsa?

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Flöffo
2015-08-05 15:45
#10

How to train your dragon är en bra bokserie. I och för sig kan den verka lite töntig, men  man behöver inte tänka så mycket när man läser den, så ifall man man vill ha något lättläst ibland så passar böckerna. 

Jag har ärlig talat inte hunnit läsa så jätte många fantasyböcker så jag kan inte tipsa om något mer just nu :/ Men när jag inte har något att läsa så brukar jag kolla böcker på Goodreads eller kolla på bokrekommendations videos på YouTube, så det är åtminstone ett tips.

//Flöffo

Upp till toppen
Annons: