Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 4431 ggr
LianaStarCrystal
7/20/15, 3:04 PM

Skådespelare sökes för Fantasyfilm i Stockholm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Hejsan! Det här är mitt första inlägg på den här sidan. Min filmgrupp söker skådespelare och filmfolk till en fantasyfilm som jag har skrivit. Här nedanför hittar ni detaljer om filmarbetet:

Genre: Fantasydrama

Målgrupp: Äldre tonåringar och unga vuxna

Titel: Den Magiska Dimensionen - Ett nytt liv

Livet för en till synes vanlig tonårstjej förändras enormt efter en massa märkliga händelser. Det visar sig att hon är prinsessa av en magisk dimension, där hon får ett helt nytt liv och träffar nya varelser. När hon kommer dit hålls hon göms i en skog för att skyddas från en ondska som hotat hennes rike under en lång tid. I skogen tränas hon av sin hovdam upp inför sitt prinsessliv och undervisas i hur hon ska kontrollera sina nya krafter, som hon inte tidigare visste att hon hade. Med tiden börjar alltfler märkliga händelser inträffa och hon får sedan veta att personen som står henne närmast vill se henne död.

SKÅDESPELARE SÖKES:

Ond unggrevinna - spelålder 28-30
God hovdam - spelålder 26-40
God kammarjungfru - spelålder 24-38
Åklagare - spelålder 30-50
Domare - spelålder 50-60
Ond rådgivare - spelålder 35-48
Ond prins - spelålder 28-30
God baronessa - spelålder 48-60

STANDIN-SKÅDESPELARE SÖKES:

Ond grevinna - spelålder 29-32
God prinsessyster - spelålder 26-28
Vanlig tonårstjej - spelålder 18-21
Advokat - spelålder 25-40

PORTRÄTTMODELLER SÖKES:

Ond grevinna - spelålder 38-43
God drottning - spelålder 35-40
God kung - spelålder 35-45 
Ond kung - spelålder 35-45
Ond greve - spelålder 38-43
Ond drottning - spelålder 36-40

STATISTER SÖKES:

Vanliga människor - spelålder 0-100
Domstolspublik - spelålder 15-60 
Vakter - spelålder 25-45 
Kammarjungfrur - spelålder 20-50 
Hovdamer - spelålder 30-65
Muser - spelålder 18-26
Nymfer - spelålder 15-26
Vattenvarelser - spelålder 16-30 
Skuggvarelse - spelålder 28-34
Skogsvarelser - spelålder 15-75
Vampyrer - spelålder 20-40 
Alver - spelålder 20-40
Tjänstefolk - spelålder 22-65

Musiker - spelålder 18-50

BAKOM KAMERAN SÖKES: 

Regiassistent
Koreograf
Stylist 
Filmare 
Filmredigerare 
Manusassistent 
Ljudtekniker
Ljustekniker

Vi erbjuder under projektets gång lektioner i skådespelsskillnaden mellan film och teater. Ni får chansen att lära er att skapa en egen tolkning av er karaktär utifrån vår manusbeskrivning. Ingen ersättning kan utbetalas, men ni får en bra erfarenhet som kan leda till framtida skådespelararbeten.

Skådespelare, manus-, kamera- och regiansvariga träffas på måndagar kl 18:00-21:00, torsdagar kl 16:30-21:00 och på söndagar kl 13:00-21:00 i Gubbängen. Statister och personer bakom kulisserna träffar oss två-fyra gånger i månaden. Filmning sker i natur- och skogsområden inom Stockholms län, vilket inleds i slutet av augusti förutsatt att alla roller är satta då. Under augusti hålls audition för sökare.

Budskapet med filmen är att skenet kan bedra och att respekt i kommunikationen måste ske åt båda hållen. Större delen av huvudrollerna är kvinnor, för sådana behöver lyftas fram mer inom den fiktiva fantasyvärlden.

Manusbeskrivning skickas på begäran. Kommentera med mobilnummer eller länka till er Facebookprofil, så hör jag av mig till er inom kort. Ni kan även skicka mejl direkt till Elina_Viipurin.Kaunotar@hotmail.com, men det bästa är att länka till er Facebookprofil vid intresse.

Alla medverkande får givetvis en DVD-kopia när allting är färdigt.

Vill ni läsa mer om mitt fantasyintresse eller kanske mitt skådespelande? Titta då in på min blogg och lämna gärna en kommentar så att jag vet att ni läst inläggenSkämtar http://daughter-of-the-darkness.blogspot.se/

  • Redigerat 11/5/20, 2:48 PM av Niklas
Annons:
Valkyrija
7/21/15, 1:32 PM
#1

Åh gud så roligt! Synd att det är för långt bort för mig… Hade gärna varit med annars! 😊🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

MyntareCarlsson
7/22/15, 5:47 PM
#2

jag önskar er världens LYCKA TILL. Detta låter jättekul.

Bor också ganska långt borta :(

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

LianaStarCrystal
8/5/15, 12:51 AM
#3

Vad sorgligt att ni bor för långt bort :( Men tack ändå❤️

Vill ni läsa mer om mitt fantasyintresse eller kanske mitt skådespelande? Titta då in på min blogg och lämna gärna en kommentar så att jag vet att ni läst inläggenSkämtar http://daughter-of-the-darkness.blogspot.se/

MyntareCarlsson
8/6/15, 7:49 PM
#4

Jag tycker att intresset för att få vara med borde vara större här på Siten

 www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Ulvtand
8/6/15, 10:12 PM
#5

#4 en stilla undran: skulle du ha hittat dem om inte vid detta forum?

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

LianaStarCrystal
8/7/15, 4:41 PM
#6

MyntareCarlsson: Ja, man tycker det. Tyvärr verkar de flesta vara bosatta på fel ställen.

Ulvtand: Jag har ju sökt runt på även andra forum, så jag hoppas att folk nappar. Så ja, hopp för att hitta folk på andra ställen finns ju alltid.

Vill ni läsa mer om mitt fantasyintresse eller kanske mitt skådespelande? Titta då in på min blogg och lämna gärna en kommentar så att jag vet att ni läst inläggenSkämtar http://daughter-of-the-darkness.blogspot.se/

Annons:
PysselSab
8/20/15, 11:06 PM
#7

Lycka till, det här verkar lovande! (Och som flera redan sagt, det är synd att ni finns så långt bort! :P)

Scrapbooking och pysseltillbehör hos www.instila.se

LianaStarCrystal
8/20/15, 11:13 PM
#8

Tack, PysselSab :) Tokigt att Stockholm verkar vara en plats dit många har svårt att ta sig. Alla intresserade verkar bo för långt bort -.-'

Vill ni läsa mer om mitt fantasyintresse eller kanske mitt skådespelande? Titta då in på min blogg och lämna gärna en kommentar så att jag vet att ni läst inläggenSkämtar http://daughter-of-the-darkness.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: