Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 3679 ggr
Ulvtand
6/23/15, 3:48 AM

"Ärans väg" (Alla är välkomman att spela)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du sitter vid din lägereld och gillar haren som du sköt, tidigare idag. Det är en varm sommar kväll, fåglarna kvittrar, ett och annat rådjur skäller i bakgrunden. 

Plötsligt så hör du hur en kvist bryts och fåglarna tystnar. Det enda ljud som fortfarande hörs är elden och…

"Vi skaffar ära!!!" och två minutaruer kliver ut i gläntan med sina dubbelyxor i händerna.

Vad gör du?

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Annons:
Valkyrija
6/23/15, 7:13 PM
#1

Jag hoppar till och plockar snabbt fram fram min pilbåge som låg bredvid mig och siktar mot den ene och sen den andre. 
"Vad vill ni?!" frågar jag hotfullt och spänner bågen till max 😡

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 9:57 PM
#2

De båda stannar förbluffade och stirrar på dig.

Efter några sekunder säger den ena:

"Inte mycket ära för den där." och pekar på dig. Den andra grymtar och funderar några sekunder.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/23/15, 10:04 PM
#3

"Och vad menar du med det?" säger jag  argt. "Varför inte utmana mig?"

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 10:10 PM
#4

Vid närmare titt på yxorna inser du att om de är så dåligt slipade med många jack. Om du blir träffad så kommer de snarare slita dig i stycken än skära dig i stycken.

Den som grymtade höjer sin yxa över huvudet och tar ett fruktansvärt språng efter tre snabba steg. Han kommer farande mot dig.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/23/15, 10:29 PM
#5

Jag reagerar snabbt med att skjuta i vägen en pil som träffar minutaruen mitt mellan ögonen och det tar inte många sekunder innan jag åter igen står med bågen spänd till max och med siktet på den andra. "Är det du här näst?" frågar jag och försöker låta tuff men rösten darrar.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 10:34 PM
#6

Du hinner precis säga dessa ord för att han tar ett stadigt tag i yxan och rusar mot dig. Du skjuter och allt blir svart.

När du åter kommer till sans av en rejäl smärta i magen. Du ser att ditt skott tog precis där du ville men minutaruen kom med en sådan hastighet att han fortsatte och spetsade dig på sina horn.

Du blöder.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Annons:
Valkyrija
6/23/15, 10:54 PM
#7

Smärtan är fruktansvärd. Jag försöker sätta mig upp och sträcka mig efter min ryggsäck som ligger vid elden. När jag tillslut får tag på den plockar jag upp ett förband och lindar kring midjan. Hårt.
- "Hallå?" 
Jag rycker till men låter bli att svara.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 10:58 PM
#8

"Hur är det?" rösten till hör en kvinna i 20 års åldern, hon kommer fram till dig. "låt mig hjälpa dig, så du inte förblöder."

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/23/15, 11:00 PM
#9

Jag backar tillbaka men hon insisterar. Hon lägger om mitt sår och ger mig någon form av bröd som jag äter. Smärtan försvinner nästan direkt.
"Tack" säger jag. "Alyssa" säger jag och presenterar mig.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 11:07 PM
#10

"och jag är Elusia." svarar hon.

"Vi måste flytta dig, det finns troll i denna skog." Hon hjälper dig upp på bena.

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/23/15, 11:20 PM
#11

"Troll?" frågar jag samtidigt som jag tar stöd mot henne för att komma upp på benen. "Jag vet inte riktigt vad som har hänt" säger jag och fortsätter, "Jag skulle ut och jaga och jag föll igenom ett hål i marken och så hamnade jag här. Har ingen aning om vart jag är eller hur jag kommer här ifrån…"

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/23/15, 11:22 PM
#12

"Ett hål i marken? Vad menar du?"

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/23/15, 11:26 PM
#13

"Jag var ute och gick i skogen när jag såg en mystisk varelse… Det såg ut som en hare men… Samtidigt inte? Den var vit och det kändes nästan som att den ville att jag skulle följa efter den så jag gjorde det. Den hoppade in i någon form av tunnel formad av växter och jag.. Jag liksom bara föll ner och vaknade sedan upp här. Det känns som en dröm alltihop.."

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Ulvtand
6/25/15, 10:18 AM
#14

Eluisa svarar: "Jag har hört något liknande, men tog det som 'fyllesnack' eftersom han hade druckit mer än hans del."

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/25/15, 11:32 AM
#15

"Hm.." säger jag fundersamt. "Men vart är jag?" fortsätter jag. "Jag har varit här ett tag men inte stött på någon! Ja.. Bortsett från dig och minutaurerna" säger jag och pekar på högen av minutaurer.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/25/15, 11:36 AM
#16

"Du är i norra delarna av Saldavien." Hon hjälper dig att stapla fram.

"Om du kommer från en annan värld, var är din utrustning och kläder? Du är klädd som vem som helst här ifrån"

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/25/15, 11:40 AM
#17

"Min båge och ryggsäck.. Elden! Jag glömde bågen och ryggsäcken vid elden" säger jag trött.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ulvtand
6/25/15, 11:40 AM
#18

"Jag har dem här"

Ursäkta stavningen, jag är faktiskt dyslektiker. Cool

Medarbetare för Rollspel, Science Fiction

Valkyrija
6/25/15, 11:42 AM
#19

Jag suckar och lyckas skratta fram ett "tack" i mild panik. "Saldavien.. Har aldrig hört talas om" fortsätter jag.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: