Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 3077 ggr
Zabbio
2/21/14, 10:06 PM

Drakhand med mynt :) (känslig bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heh, jag vet inte alls hur denna kommer tas emot. På ett sätt är den rätt äcklig. Men någon fantasy-fantast kanske uppskattar den?

Den håller i en enkrona.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
lollynonna
2/21/14, 10:10 PM
#1

så cool! hur har du gjort handen?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 10:18 PM
#2

heh.. jaaaaaa… där kommer då den lite känsliga biten… Den har suttit på något som en gång levt….

(Och inte blivit avlivat för att bli nån liten trofe eller nåt.. utan levt ett bra liv med goda möjligheter till  naturligt beteende)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 10:25 PM
#3

#2 hua då vill jag nog inte veta:P tänkte först att det skulle ju vara coolt med en liten drakhand,men jag tänkte om då du skrev sådär🤮 jag vågar och kan absolut inte ta i något som är dött🤢 hur fick du in myntet då?är du inte rädd för den på natten haha? (haha sårri om jag frågar dumma frågor,du behöver inte svara om du inte vill:P)

förresten , är klorna äkta? jag tycker att detta är intressant:P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 10:32 PM
#4

#3 *lol* Fair enough.

Lite rädd för den ;)

Myntet var lätt att få in när den var ny-''garvad'' och mjuk. Fick binda ihop den under torkningsprocessen för att hålla formen.

Klorna är äkta, men hornlagret gled av efter färgningen (tummens klo är hel) så det är typ.. ben? Eller nåt.

Heh, nyfiken och lite avskräckt på samma gång?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 10:38 PM
#5

#4 precis ,nyfiken och lite avskräckt på samma gång👍 jag vill veta vad det är,men ändå inte…. tänk så läskigt! så den var inte blå från början? (finns det ens blå djur?) hur fick du tag på den? förlåt om jag e jobbig,bara såå himla nyfiken!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 10:43 PM
#6

#5

Du ska få en ledtråd - de finns att köpa i vanliga mataffärer ibland. Ofta på djuravdelningen och då som någon slags lycko-amulett (fast det är ju en fullständigt ologisk skröna..speciellt som de då kommer från djur som levt mycket olyckligt) Den ser inte ut som på min bild.

Nej, den var inte blå, det är karamellfärg och jodopax.

Jag föder upp ett visst slags köttdjur (av det skälet att jag inte gillar hur köttindustrin ser ut) och detta är en biprodukt.

Lite om min tanke - jag har en lie mörk sida och gillar drakar, fantasy, trollkonst osv. Drakar associeras ju ofta med skatter så det kändes lämpligt att den skulle hålla just ett mynt.. kanske även en liten varning för girighet? Klorna som greppar sin skatt långt efter döden?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
lollynonna
2/21/14, 10:50 PM
#7

#6 hmm.. okej,får ta och fundera lite:P

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 10:52 PM
#8

#7 Gör så ;)

Jag sitter här och nojjar över nästa person som ser den..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 11:01 PM
#9

#8 ändå kring 60 som kollat,om nån skulle tycka att det var dåligt hade den väl skrivit det?;) är det ett djur du föder upp alltså? är det ditt djur?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 11:08 PM
#10

#9 De kanske är snälla och inte vill starta bråk? :P

Ja, det är ett djur jag föder upp. För kött/slakt. Har sett den lilla individen från den föddes tills den  dog. (och vet att den haft det bra, det är viktigt för mig. Sen när de väl är avlivade kan man ju experimentera..)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 11:15 PM
#11

#10 kanske,man vet aldrig:P 

hmm okej,vet ju vad för djur du föder upp men det ser inte ut sådär,men du kanske har gjort om den. jag skulle dock aldrig våga exprimentera med att hugga av en hand…. hua,läskigt!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Zabbio
2/21/14, 11:17 PM
#12

#11 Jodå, de ser ut sådär under allt fluff ;) Och säljs som lycko-amuletter.

Tassen åker av ändå vid slakten.. det blir en biprodukt som bara kastas om man inte gör något med den.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 11:25 PM
#13

#12 jaha! det visste jag inte!:O

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Zabbio
2/21/14, 11:34 PM
#14

#13 Nu vet du. ;)

Du kommer aldrig kunna se en lycko-tass igen utan att tänka på  hur den ser ut under fluffet…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lollynonna
2/21/14, 11:36 PM
#15

#14 haha nä nu kommer jag tänka på blå drakhänder istället😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

jiithra
2/24/14, 3:11 PM
#16

Är det en kanintass?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Zabbio
2/24/14, 6:53 PM
#17

Ja.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

jiithra
2/24/14, 7:59 PM
#18

okej

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2/28/14, 3:22 PM
#19

så himla snygg, avis! kanshe ska göra något liknande? nej jag är inte rädd, men ja kollar alltis så djuren haft det bra!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Zabbio
2/28/14, 6:13 PM
#20

hehe, ja, varför inte testa?

De har haft det bra :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Upp till toppen
Annons: