Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2889 ggr
Myrrami
1/27/14, 6:29 PM

Vad bör jag rekommendera

Jag har en son som precis har fyllt 11 år. Han har haft problem med läsningen och inte tyckt att det är värst kul.

För att få igång hans intresse för läsning skaffade jag David Eddings böcker om Belgarion till honom på talbok. Nu kan han inte sluta läsa men jag börjar få svårt att hinna med att hitta bra böcker till honom. 

Han håller nu på med sagan om Elenien och innan det läste ha Paxinarion.

Vad skulle ni rekommendera för böcker till honom?

Annons:
Zebrafink
1/27/14, 6:34 PM
#1

Sigge,Teddy Så lever hajar vet jag.

LinaLj
1/27/14, 6:35 PM
#2

Eragon serien kanske vore något. Harry Potter är ju en klassiker i den åldern.

adirf1
1/27/14, 6:35 PM
#3

Minns inte vilka böcker lag läste i den åldern.. Den mörka materian triologin är ju underbar. The 39 clues gillade många, vargbröder är också jätte bra.. hemligheternas bok är en liten bok som jag fann jätte bra om än de inte gav oss ett riktigt slut.. Ett par förslag, kanske någon av dem ska passa^^

Skogshumblan
1/27/14, 6:35 PM
#4

Serien vargbröder!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Myrrami
1/27/14, 6:47 PM
#5

Tack jag skall kolla på dem.

Han tyckte att Harry Potter var lite trög i början och la dem åt sidan. Tror att det berodde på att han har sett filmerna

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
BlackSpiritWolf
1/28/14, 2:41 PM
#7

Väktarens lärling av Joseph Delaney rekommenderar jag 🙂

Yelly Bean
1/28/14, 3:12 PM
#8

Serien om skämmerskans dotter älskade jag när jag var i den åldern. 🙂 

1. Skämmerskans dotter
2. Skämmartecknet
3. Ormens gåva
4. Skämmarkriget

Sehvrin
1/28/14, 8:13 PM
#9

"Hur du tränar din drake" är en rolig bok (och även de efterföljande böckerna). Eragon som någon annan sa (den liknar ju Eddings mycket i berättarsättet) Bläckhjärta är ett spännande äventyr.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Indexs]
1/29/14, 9:05 AM
#10

Suzanne Collins har skrivit en bokserie som heter Gregor som är superbra! Rekommenderar den starkt :) 

Också serien Spejarens lärling av John Flanagan, underbar serie :D den har även en uppföljarserie som heter broderband som jag kan tipsa om tills efter att man har läst ut Spejarens lärling :)

BlackSpiritWolf
1/29/14, 1:37 PM
#11

#10

Oh, ja. Spejarens lärling! Dom böckerna är awesome ♥

Myrrami
1/30/14, 11:06 AM
#12

Tack för många bra förslag!

Alvsas
2/7/14, 6:23 PM
#13

Eragon serien! Är kär i den..

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Annons:
Thaeri
2/7/14, 7:31 PM
#14

Som #9 sa så är Hur du tränar din drake jättebra🙂

En bonus med den bokserien: när det är dags att öva engelska på riktigt så är den suverän som ljudböcker.

Emolie
2/11/14, 10:02 PM
#15

Jag skulle tipsa om Terry Pratchett böcker! :D

Underbara böcker med otroligt mycket humor i sig, har fått många blickar på min när jag skrattar högt på bussen ^^

Fantasy parodi, eftersom Terry från början ville driva med fantasy men istället så började alla älska hans böcker ^^

Hell och farväl främling!

Anna4077
2/14/14, 2:11 AM
#16

Spejarens lärling är fantastisk. Älskar den. Sen finns ju böckerna magi. Dom som handlar om septimus heap. Minns inte författaren. Ganska lättsam och många böcker. Sagan om drakens återkomst? Kanske är lite för avancerad? Guldkompassen av Philip Pullman är bra. En serie på typ 3 böcker.

Anna och taxen Max

BlackSpiritWolf
2/14/14, 3:41 PM
#17

#16

Angie Sage heter författaren till Septimus Heap böckerna :)

Anna4077
2/14/14, 10:35 PM
#18

#17 just det! Precis

Anna och taxen Max

Vevvis
4/16/14, 5:58 PM
#19

Jag är 13 år och älskar dom här böckerna: Spejarens lärling Vargbröder Cirkeln trilogin Eragon serien Hungergames Miss peregrins hem för besynnerliga barn Vampire academy House of Night Stad av skuggor Iron fey Alla är samma typ av böcker, fantasy! Om han gillar Eddings böcker så kommer han nog att gilla dom här också. Jag har faktiskt själv läst Eddings böcker.

Vevvis
4/16/14, 6:00 PM
#20

Och själkvart Harry Potter och Sagan om ringen!

Annons:
[Plz]
4/17/14, 4:55 PM
#21

Neil Gaiman om ingen nämnt. Stardust funkar finfint.

Upp till toppen
Annons: