Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1534 ggr
Paltn
2013-11-25 23:22

Intressekoll för framtida projekt

Tänkte bara göra en snabb intressekoll på ett framtida och pågående projekt som lär bli satt i tryck någon gång i framtiden.
Det måste ut ur huvudet tids nog iaf, frågan är bara om tid just nu.

Det jag då undrar är hur pass stort intresset är idag för "postapokalyptisk fantasy/urban fantasy/sci-fi/cyberpunk"-ish teman idag bland romanhyllorna?

Finns det stora svenska bokförlag för denna genre idag eller bara undergroundförlag?
Och finns det några svenska författare som lyckats med den här typen av verk?

// Paltfan

Annons:
Kashii
2013-11-29 23:01
#1

Menar du som t.ex Uppbrott från Jorden?

Paltn
2013-12-02 20:11
#2

Nu har jag inte läst den där, men utifrån beskrivningen så verkar det vara en ren sci-fi-roman. Kan ju ha fel också.

Men alltså ingen som vet hur intresset för genren ligger i sverige och hur det ser ut med förlag för densamme?

// Paltfan

Kashii
2013-12-04 22:08
#3

Jag skulle tro att det är rätt blandat med intresset. Jag själv har inte hittat speciellt många som verkat intressanta varesig i bokhandeln eller på nätet. Förlag…ja det har jag ingen aning om

Halvdansken
2013-12-05 14:07
#4

John Ajvide Lindqvist har ju skrivit lite i den stilen. Inte bara "Låt den rätte komma in", även andra böcker som inte handlar om vampyrer.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ikajo
2014-01-02 12:56
#5

För det första tycker jag du ska skriva något du själv tycker är intressant för din egen skull snarare än för en eventuell möjlighet att bli publicerad.

För det andra så ser publicering lite annorlunda ut nu för tiden. Du har till exempel Vulkan, Kapitel 1 och Amazon.

För det tredje så ska du skriva för din egen skull. För att du vill. Inte för någon annans skull.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: