Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2243 ggr
Frida
9/16/13, 9:04 PM

Ännu mera Star Wars

The Guardian rapporterar idag att Disney planerar att göra ännu flera Star Wars filmer utöver de tre som komma skall. Det verkar handla om så kallade bakgrundsfilmer till våra kära karaktärer såsom Yoda, Han Solo, Obi-wan Kenobi med flera. Vad som är sant eller ej och vad som verkligen kommer ske återstår att se.

Tankar och reaktioner?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
AnnaMoonshadow
9/17/13, 9:27 AM
#1

Jag vet ju att min sambo, som är väldigt star wars-fan antagligen inte kommer vara särskilt glad över det. Han var redan skeptisk när Disney köpte upp rättigheterna och deras plan över tre nya filmer.

Själv vet jag inte, blir det bra gjort kan det vara roligt, jag gillar tanken med att vörlden ska leva vidare och utvecklas. Att få mer bakgrund till några av favoritkaraktärerna kan också vara skoj, finns ju massor med material att ta av från alla star wars-böcker. Men som sagt, då måste de göra det bra också…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Jinaum
9/26/13, 9:24 PM
#2

#1 Man hade trott det men nej. Disney har valt att INTE nyttja dessa böcker utan skall fristående från detta material göra filmer.

AnnaMoonshadow
9/27/13, 9:57 AM
#3

#2 jo, jag menade mest att de inte behöver "komma på" en helt ny värld så att säga, det finns redan så oerhört mycket material. Att de sen gör en egen story är väl okej liksom. Fast… ja, vi får se hur det blir 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Jinaum
9/27/13, 10:20 AM
#4

#3 Nej det jag menar är att när de kommer göra filmer om tex obi-wan som har egen bokserie tänker de förbi se den och tidigare filmer och gå crazy. Göra huru göra vill.

Thaeri
10/3/13, 4:49 PM
#5

Det finns ju gott om fans som inte vill låtsas om att de tre prequel-filmerna existerar, och ett expanded universe räknas sällan som kanon oavsett.

Så på sitt sätt kan det vara smart, men det gäller ju att de gör något vettigt av det hela också.

Sehvrin
10/3/13, 10:57 PM
#6

#5 Just när det gäller Star Wars har jag hört att allt som givits ut är canon i Star Wars-universat. Nån som vet om det stämmer?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
AnnaMoonshadow
10/4/13, 7:57 AM
#7

#6 jag är osäker på den frågan :/ någon annan kanske kan?

appropå Star Wars, har ni läst detta?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Thaeri
10/4/13, 6:02 PM
#8

#6, det tror jag inte, för innan de senaste filmerna kom ut fanns en annan förklaring till varför Darth Vaders hand som Luke högg av var mekanisk, åtminstone enligt en bekant som är en riktigt inbiten Star Wars-nörd. Det hade tydligen skildrats i någon seriebok.

I och för sig finns det ju det en del saker mellan filmerna som motsäger varandra, till exempel den där lilla detaljen att Leia kom ihåg sin biologiska mor i Return of the Jedi, medan Amidala dör strax efter förlossningen i Revenge of the Sith. Och i A New Hope så får man en stark uppfattning om att Lukes farbror hade växt upp med Anakin och att de var biologiskt besläktade, inte styvbröder som knappt träffats.

Ja, jag har lite svårt att betrakta de tre nya filmerna som kanon, just för alla motsägelser och fruktansvärt onödiga blinkningar till originaltrilogin (som i många fall orsakar motsägelser själva). Så svårt hade det inte varit att kolla igenom sagda originaltrilogi några gånger får att få det hela att hänga ihop snyggt.

Och om filmerna inte hänger ihop, hur ska ett helt EU göra det? Och en ännu bättre fråga: hur i hela världen ska man lyckas få nya filmer att gå ihop med det hela överhuvudtaget om man inte kickar ut ganska stora delar av allt material från kanon?

Upp till toppen
Annons: