Annons:
Etikett12-varelser
Läst 4787 ggr
diamantsorg
7/27/13, 7:11 PM

Enhörning?

Hej! Jag och min shettis (En liten häst) ska vara med på en maskerad om inte alltför lång tid, och jag har beslutat att vi ska vara älva och enhörningar ^^ Har sett så gulliga bilder på shettisar (och andra hästar) med enhörningshorn i pannan. Men vet någon hur man gör hornen? Material och sådant.. Eller finns det att köpa någonstans? Och hur fäster man sedan hornet i pannan? 

Skulle vara jätte tacksam för svar! :D

Annons:
djurtok
7/27/13, 7:15 PM
#1

Du kan pröva göra det av hushålsrullar och byga på med lim eller 'gips' (?) Men sedan kan du fästa det i tränset om det ör möjligt ;3

För evigt med Gaia

rebeccajansson
8/1/13, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en bild på Sjöängens Enya vid en maskeradutställning. Jag har för mig att jag vecklade sönder en pappersrulle så den blev spiralformad med tejp sedan fäste jag på blött papper & lim på den. Hästens man & svans klädde vi i blommor & pärlor…

rebeccajansson
8/1/13, 5:17 PM
#3

Jag hade lite bök med med att få fast hornet men jag tog en bit av hästens pannlugg  & snurrade den så att det blev som en avlång boll, tryckte dit hornet & fäste den med hårnålar sedan lade jag pannlugg över så bra ut o satt bra

diamantsorg
8/9/13, 3:17 PM
#4

Okej, tack :) Får ta och testa detta :)

[Hamster 4 ever]
9/7/13, 8:26 PM
#5

Jag skulle göra ett horn av toarullar, och sedan skära s Smala hål längst ned på hornet och trä Pannbandet igenom.

jiithra
9/11/13, 9:33 AM
#6

Har också sett sett en shettis med typ riddarhuva (i tyg) som går från pannbandet ner till nosgrimman och se ut till sidostyckena (med hål för ögonen). Sen så var hornet insystt i det. (Hornet var av tyg stoppad med bommul, skulle jag gissa)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: