Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 5477 ggr
~Miriel~
7/25/13, 1:04 AM

Skogsrum

Hej!

Tänkte förverkliga min dröm och göra om mitt ungdomsrum till en skogsglänta i alvinspirerad stil. Hade tänkt att ha konstgräs på golvet och en skogsfototapet på ena väggen men sen tar det stopp. Vill göra rummet så alvlikt som möjligt men vet tex inte hur jag skall göra med mina miljoner böcker och övrig inredning, om de andra väggarna skall målas mm.

Alla förslag på hur jag kan förverkliga min dfröm motages gärna!

Tack på förhand.

Annons:
VildaVittra
7/25/13, 1:16 AM
#1

Jag skulle såga ut fyra sådana här stolpar i plywood och skruva fast i sängramen, sen måla allt i samma färg.

http://data.whicdn.com/images/12641434/20789850_z4H2HtVi_c_large.jpg

Sen skulle jag måla en fondvägg bakom sängen där jag återupprepar mönstret, så det blir som en skog.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

~Miriel~
7/25/13, 1:22 AM
#2

#1 Smart ide! Har dock sned tak i mitt rum vilket gör att det nog inte får plats…

VildaVittra
7/25/13, 1:24 AM
#3

#2 Det gör ju ingenting, låt de nå taket helt, tänk taket som trädens krona.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Biadora
7/29/13, 7:07 AM
#4

Jag kommer ha väldigt mycket bokhyllor och har tänkt mig att jag ska hänga fina spetsgardiner för, som ett slags draperi-dörr. Kanske tunna silvriga "myggnäts"gardiner skulle kunna passa och ge alvisk känsla i ditt rum?

AnnaMoonshadow
9/6/13, 12:57 PM
#5

#4 det lät som en mysig idé, finns säkert några speciella gardinomtag i naturfärg/grönt/guld man kan köpa som gör det ännu mer fantasifullt. Samma sak när det kommer till gardiner för fönstren.

Växter är ju en annan sak som skulle kunna förhöja det. Finns ju stora fikusträd, palmer och liknande som kan ge mer naturinslag om de står i en diskret kruka i något hörn. Dessutom finns det ju murgröna och andra klätterväxter man kan ha i krukor innomhus som kan hänga från hyllor m.m.

Sen har vi ljus och belysning. När jag tänker alv och skog tänker jag mjukt ljus, så en taklampa som dämpar ner skulle ju vara toppen. Dessutom är levande ljus alltid mysigt, så blockljus eller liknande placerat på glas eller silverbrickor är ju en idé. 🙂

När det är ett sovrum kan ju även sängkläder m.m. göra intryck. Att ha rätt tyger, överkast och påslakanset kan göra mycket. Har inga konkreta förslag på det just nu men kan kanske återkomma när jag har mer tid att leta lite :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: