Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1804 ggr
mopsen12
2013-01-17 21:46

Letar namn på fantasyserie!!

De vaga minnen jag kommer ihåg är det här:

-skriven för ungdomar

-handlar om en kille som tar sig in i en fantasyvärld genom en soptipp

-det är en serie

-framsidan på första boken är blekt grå/grön/blå med några människor som går på ett fält med en lykta (?)

-sista delen är det en bild på en orm på, en svart orm.

-namnen 'nyckeln' och 'silverhjärtat' dyker upp i huvudet men är osäker på om någon av böckerna heter så

-författaren är svensk enligt mitt minne och jag tror det är en kvinna som skrivit serien.

-det är troll med, och den där ormen på framsidan tillsammans med andra fantasyvarelser.

hjälp?

Annons:
Babydino
2013-01-17 22:14
#1

Menar du Landet innaför? 
Det finns 5 delar och handlar om en kille som tar sig in i en annan värld med tomtar och grejer genom en soptipp?

Babydino
2013-01-17 22:19
#2

Landet innanför 1 - Glaspärleresan 
Landet innanför 2 - Mahognyögat
Landet innanför 3 - Kopparnycklen
Landet innanför 4 - Kristalballongen
Landet innanför 5 - Fågelhjärtat

Det är en kvinnlig författare som heter Maud Mangold som skrivit böckerna.

Babydino
2013-01-17 22:20
#3

Jag älskade böckerna när jag var liten. Min pappa läste första boken och sedan ville jag läsa vidare för de var så bra. Kan inte gått mer än i 2an. Har kvar dem i mitt skåp hos honom.

mopsen12
2013-01-17 22:40
#4

JA!!!!!!!!!!!!!!!! Skrattande

Du förstår nog inte min lycka! Läse dem när jag gick i trean/fyran och blev förälskad, sedan dess har jag letat som en tok! :D

Babydino
2013-01-17 22:42
#5

Jag förstod precis vad du menade när jag läste "handlar om en kille som tar sig in i en fantasyvärld genom en soptipp"

:3

mopsen12
2013-01-17 23:10
#6

haha, I can imagine! Jag har liksom minnesbilder från när jag läste serien men mycket luckor också samt saker jag blandat ihop med andra böcker…

Bra med saker att läsa nu! Glad

Annons:
Shanea
2013-01-18 18:13
#7

Haha, jag känner igen irritationen här… man har minnesbilder, kommer ihåg delar av karaktärerna och lite känslan liksom, men kan för sitt liv inte minnas vad det var boken/böckerna hette. Har man läst för mycket då? ^^ Känner att de flesta böckerna jag läste i ungdomen då jag läste flera i veckan är lite utav en dimma :P

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


mopsen12
2013-01-18 19:19
#8

haha, så kan det vara! Jag slukade den serien fort som attan i alla fall Skrattande

Upp till toppen
Annons: