Annons:
Etikett11-spel
Läst 2267 ggr
Chimay
2012-10-06 21:33

Någon som har provat på Vita tornet?

Tittade runt på nätet och ramlade över en sida som heter virtuella vita tornet, som skall vara ett skriftbaserat rollspel, Undrar bara om någon har provat på den sidan och vad ni i så fall har att säga om den.

Annons:
Shanea
2012-10-06 23:34
#1

Jag har varit väldigt sugen och skapat en karaktär, men aldrig kommit in i det riktigt. Det är baserat på Sagan om drakens återkomst, eller mer specifierat Vita Tornet och Aes Sedaierna, minns jag rätt börjar man som en novis, får lektioner och kan ta sig uppåt i graderna…

Jag upplevde det som att det kanske var lite svårt att komma in i det som ny, så blev aldrig något av det riktigt… men om du letar textbaserade rollspel kan jag rekommendera syskonskapet. Textbaserat medeltida fantasy rollspel i chatform, själva skrivsättet är rätt lika. Där har jag lagt ner, många, många, många, timmar av mitt liv… Fanns även ett tredje textbaserat rollspel jag brukade hålla på med, men detta minns jag inte vad det hette… var dessutom i forumform, vilket jag har svårt för.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Chimay
2012-10-11 21:39
#2

Tack men är verkligen fast i WOT just nu så de blir nog att skapa en karaktär där,

men va menar du med svårt att komma in i?

Folket som är svårt eller alla regler?

Shanea
2012-10-15 09:34
#3

Jomen då är det ju perfekt, förstår dig, Wot är underbart :)

Ja… alltså, det verkade då som ett ganska tajt gäng, inte för att jag tror att det betyder att de var ovilliga alls att få in nya, snarare att man måste ha kontakter i det spelet för att få igång spel alls eftersom det mesta som jag förstod då skedde över irc (har för mig att det heter så, någon chattjänst), och att de flesta som är där har intriger som går flera år tillbaka och att det kanske tar ett tag att komma in i det som ny. Men jag kan ha fel också, och lite så är det väl på alla rollspelsidor :) Kommer man in i det är det säkert en riktigt bra sida!

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Upp till toppen
Annons: