Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2867 ggr
Kashii
2012-05-12 16:56

Ljudböcker

Ngn vänlig själ här inne som kan tipsa om bra fantasyljudböcker, och då menar jag att böckerna ska vara bra i sig (smaken är som baken visserligen) men även att uppläsaren inte är en torrboll. Vad jag förstått så ska Robin Hobb's böcker finnas som ljudbok oxå. Men vart då någonstans isf? X)

tacksam för tips i allmänhet oxå x) (håller just nu på o lyssnar på Ormens Tecken på väg till och från jobbet) ^^

Annons:
Zabbio
2012-05-12 17:03
#1

Jag har precis lyssnat på Paksenarion (hur det nu stavas). tycker att den är bra skriven och bra läst :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Thaeri
2012-05-13 04:08
#2

Jag har nyss lyssnat på de fem första böckerna ur… bra fråga vad serien heter men den första heter i alla fall How to Train Your Dragon, på engelska och med David Tennant som uppläsare.

Ja, de är för en betydligt yngre målgrupp än mig, jag är väl en sisådär 15-20 år för gammal egentligen, men de är riktigt riktigt roliga, och ett väldigt bra bevis på att barnlitteratur inte behöver vara sämre än vuxenlitteratur egentligen.

Sen är David Tennant en riktigt bra uppläsare, som verkligen ger alla karaktärer olika röster, och även olika dialekter (eller snarare accenter) mellan de olika stammarna -  mest olika skotska, men en är jag rätt säker på är walesisk - vilket ger liv till alltihopa, och vill man träna på att förstå mer än den vanliga standardengelskan utan att samtidigt behöva oroa sig över krångligt ordförråd och svåra formuleringar är de perfekta Glad

Kashii
2012-05-13 21:23
#3

och det är en engelsk uppläsare vad jag förstår x)

har du tips på svenska oxå? :)

Upp till toppen
Annons: