Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2143 ggr
[Thiah]
2012-05-08 18:06

Medverka i en film....

Om ni fick  vara medverkande, vilken roll som helst, i en fantasy film.

Vilken skulle ni välja?

Huvudrollen eller en biroll?

Annons:
MissInAction
2012-05-09 17:48
#1

Oj måste det vara en film som finns? Eller kan man säga "en film som bygger på boken B" Skäms
Jag tänker då på filmen Guldkompassen som bygger på bokserien Den mörka materian - första filmen floppade och avviker så sjukt mycket ifrån boken så det är riktigt trist. Men hade de gjort det bra så hade film två och tre varit underbara!! Jag skulle isåfall vilja spela Lyra, en huvudroll. 

Annars skulle jag vilja vara med i Harry Potter-filmerna eftersom jag älskar HP. Är dock inte säker på vilken roll - Bellatrix verkar rolig, även om jag avskyr karaktären Tungan ute Kanske Tonks. Om jag vore man skulle jag vilja göra rollen som Snape (men ingen kan göra den bättre än Alan Rickman Kyss)!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Thiah]
2012-05-12 14:14
#2

Jag tycker man får välja en bok som kanske kunde bli film också. Guldkompassen var ju en hyffsad film, synd att dom inte fortsatte.

Acerventus
2012-06-01 23:23
#3

Svårt att välja en specifik bok. Men jag hade helt klart velat ha huvudrollen! Skrattande

[Thiah]
2012-06-01 23:24
#4

#3 thats the way to think!

Acerventus
2012-06-01 23:28
#5

#4 Haha, tack! ;D

Frida
2012-06-02 08:02
#6

Oh, jag hade utan tvekan ställt upp på att spela Polgara. Antingen som i Belgarionböckerna eller hennes egna bok. Fast hennes egna berättelse är nog lite mer intressant när jag tänker efter.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Varga
2012-06-02 12:38
#7

Hm, jag hade gärna spelat något från Robin Hobbs böcker. Om de filmatiserades ordentligt (fast det blir ju alltid lite besvikelse på något sätt när man gör film av bra böcker). Exakt vilken karaktär skulle inte spela någon större roll, jag skulle bara vilja vara på inspelningsplatsen och faktiskt vara i böckerna ^^

Aily
2012-06-02 14:31
#8

Jag skulle gärna spela antanogisten. Men inte vilken typ av antagonist som helst, utan en som egentligen är en hjälte… typ som Snape är i Potterböckerna.

Men kan inte komma på någon filmroll jag skulle vilja göra just nu.

 

Cochon
2012-06-02 22:33
#9

Jag hade velat spela Will i Spejarens lärling (vet inre riktigt hvis boken räknas in som fantasy, men men.. :P). Will är huvudrollen, eller i alla fall delvis, eller vad man nu ska säga. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: