Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1749 ggr
pavor-nocturnus
4/28/12, 7:10 PM

Sword and laser

Vet inte hur populärt det är blad fantasyfolk i Sverige, men nu så finns Sword and Laser i kanalen Geek and Sundry på youtube!

Sword and Laser är en amerikansk litteratur(från början)podcast som fokuserar på scifi och fantasy (därav namnet sword and laser :P ) De kommer ut med en halvtimmesavsnitt varannan fredag och har boktips, intervjuer med författare och kommande boksläpp, samt att de varje månad väljer en bok man kan läsa samtidigt som dem.

Under april har de haft The Magicians (vuxnare version av harry potter, typ) och nu i maj kör de en scifi-bok.

Länk till första avsnittet: http://www.youtube.com/watch?v=syoiGCYwTNc

Andra avsnittet kom igår.

De finns även som grupp på goodreads.com där de diskuterar månadens bok och lite annat smått och gott. (Bli gärna vän med mig så jag kan smygtitta på era boklistor, heter Hecathe där Oskyldig)

Annons:
Shanea
5/17/12, 4:26 PM
#1

Spännande, detta ska jag nog ta och titta lite närmare på… :) Geek and Sundry är väl för övrigt en kanal skapad av Felicia Days från The Guild och så vidare? Då måste det nästan vara bra ;-)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


pavor-nocturnus
5/17/12, 5:32 PM
#2

Jajamän, det är det! Tabletop (bordsspel) är också ganska kul, med Wil Weaton :D

Upp till toppen
Annons: