Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2784 ggr
Zandrama
2012-01-02 16:15

Bokserien Sanningens Svärd

Hej alla!

Tänkte kolla om det är någon mer här som läst den underbara bokserien "Sanningens Svärd"?

Tv-serien "Legend of the Seeker" är baserad på denna för dem som inte vet ;)

Känner inga andra som läst dessa underbara böcker och skulle vilja ha någon att diskutera vissa saker xD

//Belinda aka Zandrama

Annons:
AnnaMoonshadow
2012-01-03 10:54
#1

De är fantastiskt bra :D har läst väldigt långt i serien även om jag ännu inte är helt klar och vissa böcker har jag läst flera gånger. Men jag avskydde Legend of the Seeker när jag först såg serien eftersom jag inte alls gillade vad det gjort med storyn >___<

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Zandrama
2012-01-03 11:01
#2

#1 Ja usch samma här! Den va såååå dålig! Dom gjorde den till någon typ av Hercules eller Xena liknande serie.
Hade dom gjort efter böckerna hade den kunnat bli otroligt bra.

Ungefär som Game of Thrones :D

Det jag diggar mest i böckerna är hur allt fungerar ihop! Har läst igenom alla och är fortfarande förbluffad över hur mycket man accosierar med världen och landet vi lever i xD

Tex Imperieorden… Min första tanke när deras tro beskrevs och hur dem behandlar alla människor så tänkte jag.. Hmm, vänsterpolitik blandad med kristendom? :P

//Belinda aka Zandrama

AnnaMoonshadow
2012-01-03 11:10
#3

#2 haha ja precis  i det slaget är den ju. håller med om att den skulle kunna vara så mycket mycket bättre!

Jag gillar också de koplingar man kan dra till "verkliga" världen genom böckerna, det finns så mycket ^__^ OCh hur alla olika karaktärers historier binds samman är en annan sak jag verkligen gillar med serien, det känns genomtänkt redan från början. Ingen jag-hittar-på-lite-som-det-kommer-serie här inte ;) Allt blir så komplext och fantastiskt

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Thiah]
2012-01-13 18:49
#4

Jag har en hel del böcker i den serien och jag älskade den förut. Jag är dock lite allergisk mot bokserier som aldrig verkar ta slut (dåligt om man älskar fantasy, i know Flört )

AnnaMoonshadow
2012-01-13 22:25
#5

#4 haha förstår vad du menar, jag har inte läst klart hela serien heller. Var någonstans runt bok 13-14 (svenska utgåvan) som jag plötsligt blev väldigt opepp på att läsa. Ska försöka återuppta det någon gång. Men håller med dig, ibland blir det för utdraget ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Frida
2012-01-13 22:29
#6

Jag slutade läsa vid bok 14 (svenska) för där tog pocketversionerna slut. Är flera år sedan men jag har fortfarande inte sett några pocketversionar av bok 15 och uppåt och vad är det nu han är inne på? Bok 20 eller 21 i svensk utgåva?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
AnnaMoonshadow
2012-01-13 22:31
#7

#6 jo jag har nog inte heller sett någon efter det, ytterligare en anledning till varför jag slutade. Har inte råd att köpa dem i katornnage/inbundna och ville ju inte helt plötsligt behöva låna dem från biblioteket när man köpt alla de andra :P Tror de är uppe i 23 st eller något nu och det ska komma fler i år.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Frida
2012-01-13 23:24
#8

Ja det känns väldigt onödigt. Jag får väl kanske göra som vi gjort med Jordan: övergå till de engelska böckerna istället.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Thiah]
2012-01-14 08:35
#9

Jag tror jag är på 10 eller 12 böcker. Mamma har köpt alla mina men som sagt, hon slutade leta efter att jag tröttnat. Vill ha serier som är tämligen korta eller som Terry Pratchett - ganska oberoende av varandra.

Upp till toppen
Annons: