Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1655 ggr
Frida
9/8/11, 6:06 PM

LotR i HD

Vi köpte Blu-ray boxen med Lord of the Rings (extended) och tittade på i helgen. Måste säga att det var både bu och bä. Framför allt var det väldigt trevligt att se den riktiga strukturen på alla kläder i filmerna. Det var så mycket mer nyanser och olika vävar än "originalfilmerna"! Som hobbysömmerska tyckte i alla fall jag och en lajvande vän att det var en klar förbättring.

HD i all ära, men jisses vad en del scener ser jättedåliga ut. Det märks att filmerna inte gjordes för att ses i ett högupplöst format för i en del scener (speciellt med enterna) så ser det ut som en lågbudgetfilm i effekthanteringen.
En annan sak, som kan bero på att man är så van vid det normala formatet, men en del färgskalor kändes fel.

Är det fler här som har sett en eller alla tre filmerna i HD? Vad tyckte ni?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Thiah]
9/9/11, 11:05 PM
#1

Jag hade innan skilsmässan en teve som gjorde att allt såg extremt verkligt ut (en såndär extra dyr teve som har extrem upplösning och blablabla) och det slutade vara roligt att titta på film. Jag vill inte se varje rynka, veck och vad annat i en film. Jag kan förstå att det för en lajvare/hobbysömmerska är roligt att se kläderna på ett verkligt sätt men annars så…..

Jag vill ha kvar en del av glamouren och charmen med filmer. Så jag skippar 3d filmer samt de jag älskar i hd kvalite.

Upp till toppen
Annons: