Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2234 ggr
Shanea
8/18/11, 7:22 PM

True Blood: säsong fyra

Är lite intresserad av att höra vad ni som följer säsong fyra direkt från USA har att säga om säsongen än så länge? Själv har jag lite svårt att bestämma mig, tyckte att det började bra, men nu känner jag mig inte så imponerad. Detta kommer från någon som verkligen älskar serien i övrigt. Vad jag minns var jag mer ivrig över säsong tre. Vad säger ni?

Varning, för er som vill vänta med att se säsong fyra, tänkte att det här skulle vara öppet att diskutera händelserna, så vill ni inte veta, läs inte.

Kan även passa på att berätta att Alan Ball skrivit på för en säsong fem om ni inte redan hört det :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
Endroppeihavet
8/20/11, 11:46 PM
#1

Jag håller med om att det började bra och nu börjar det spåra ur.. Påminner mig om säsong två, när manusförfattarna också avvek otroligt mycket från boken och spelade på en enskild händelse alldeles för länge.

Sen tyckte jag det var tråkigt att de lät Tara utvecklas så mycket för att sedan återgå till Tara säsong tre.. Eller vad man nu ska säga. Hon var ju HELT fantastiskt i de första avsnitten.

Jag skulle vilja säga att de på något sätt tappat huvudfokus, dvs. säga Sookie och hennes relationer och låtit de andra karaktärerna ta mer utrymme. Det kan ju vara både bra och dåligt. Jag gillar vad de gjort med Bill, Jessica och Lafayette, men tycker hela "dockan och spöket" är ett sidospår för mycket. Var inte överförtjust i scenen mellan Sookie och Erik, när de hamnade i någon slags droghallunication med snölandskap och säng med pälsfäll heller..

Deras kärleksrelation är tillräckligt spännande utan onödiga sexscener. Jag ser dem gärna göra mer vardagliga saker. Sexscenen i slutet av avsnitt (?) var mer än tillräckligt. Och låten i bakgrunden var smashing!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Shanea
9/11/11, 1:17 AM
#2

Jag var dock inte speciellt nöjd med hur de gjort själva relationen mellan Sookie och Eric, känns som det är vad jag väntat på i tre säsonger och det bara föll platt. Innan det faktiskt hänt något mellan dem var de så bra på att rikgigt bygga upp spänningen mellan dem, de hade riktig kemi. Känns som om det man fick se av deras förhållande var mest onödiga secscener och lite väl blödigt "Jag älskar dig mest! Nej JAG älskar dig mest!"-prat.

Håller med om att det var lite väl många sidospår, men lite bra gjort att alla liksom gick ihop i senaste avsnittet, förutom Andys möte i skogen förstås. I alla fall ser jag fram emot säsongsfinalen imorgon! Även om jag redan i slutet av förra avsnittet irriterade mig lite på att nu när de äntligen blivit av med Marnie, kommer hon helt enkelt tillbaks. Men får väl se vad de gör med det, kan bli bra.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Endroppeihavet
9/11/11, 10:14 PM
#3

Jag hade gärna sett Eric åka till affären och köpa tvättmedel eller något. (som jag har för mig han gjorde i boken). För jag håller helt med om att Sookies och Erics relation föll platt. Delvis är det väl mina höga förväntningar, men som du säger - All uppbyggnad ledde till noll och ingenting.

Haha, ja! Hoppas Marnie försvinner på riktigt i nästa avsnitt. Säsong två repris typ..

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

fiffiluren
9/13/11, 5:23 PM
#4

sista avsnittet var ju sådär lagom kul, världens cliffhangers för alla karaktärerna tror jag XD

Att dom ids…

Men sista avsnittet kändes som inte riktigt sammanhängande med resten på nåt vis, som om det var avslutat förra veckan, och så klämmer dom in ett till bara för att dom kan. Svårt att förklara.

Och sen! Jason är vist en were panther! Han blev det i boken, och i serien säger dom att det inte är möjligt och så blir han ingen, är det bara för att dom inte ids eller kan få in en panter i serien? För att dom tänkt klippa bort Hotshot helt eller vad? Det händer visserligen inte så mycket kring dom men ändå :/

Ne, tycker dom klarar sig ganska bra iaf, det spårar så mycket så det är som fristående från böckerna och är väl bra för sig antar jag :/

Upp till toppen
Annons: