Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1483 ggr
Sehvrin
2011-06-04 23:44

Marvels Runaways

Det finns inget riktig bra forum för superhjältar egentligen här på iFokus, då de ganska ofta både är fantasy och science fiction, men den här gången väljer jag att skriva ett inlägg här.

Jag köpte i onsdags tredje albumet av Marvels Runaways och nu har jag läst den och måste berätta för folk hur otroligt bra den är Flört

Runaways handlar om ett gäng tonåringar som upptäcker, att deras föräldrar egentligen är ledare för en ond, hemlig organisation. De bestämmer sig för att rymma och få sina föräldrar besegrade.

Serien har nästan allt: Bra story, humor, allvar, charm, mutanter, utomjordingar, magiker, en velociraptor från 8800-talet och mycket mera.

Runaways är skapad av "Lost"-manusförfattaren Brian K. Vaughan (som även gjort "Y - the last man") och förutom honom ingår bland annat Terry More och Josh Whedon bland författarna. Serien är i stort sett fristående från andra Marvel-serier (även om det dyker upp ett par gamla bekanta) och det är väldigt skönt då Marvel-universat, enligt mig, har blivit omöjligt att hålla koll på.

Jag har inte ens läst hälften av det som finns av serien, men de tre album jag har läst rekommenderar jag starkt.

En spännande sak är att det verkar bli en film av serien också Skrattande

Wikipedia om Runaways

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Shanea
2011-06-05 00:34
#1

Åh, låter riktigt spännande :) Jag läser inte serietidningar så ofta, hur funkar det i Sverige, hur får man lättast tag på serietidningar? Är det Sci-Fi bokhandeln som gäller (enda stället där jag handlat serietidningar), eller finns det på något mer "lättillgängligt" ställe?

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Sehvrin
2011-06-07 11:13
#2

#1 Runaways finns i ett par olika format. SF-bokhandeln hade bara pocketutgåvan när jag var där och eftersom jag köper serien i "vanligt" seriealbumsformat så fick jag ta mig till Comics Heaven istället (som ligger ett kvarter eller så bort från SF-bokhandeln i Stockholm).

Men billigast och smidigast är egentligen att köpa dem på adlibris. Dock kan det vara lite svårt att veta vilket format man får dem i om man inte använder ISBN-numret. Detta kan man som tur var få tag på på Wikipedia ("Digest" = pocketformat och det är den som är billigast)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Alenzi]
2011-06-08 09:55
#3

Låter riktigt kul, kan nog bli trevlig sommarläsning när jag får lov om tre veckor :D

Upp till toppen
Annons: