Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2348 ggr
Endroppeihavet
6/4/11, 3:10 PM

Jag önskar mig en biohöst

Storfilmer har allt som oftast oftast premiär på sommar/julen, men om det är någon tid på året som jag verkligen är biosugen så är det september, oktober och november. Luften börjar bli kylig, det regnar och löven ligger på marken = Perfekt bioväder.

Istället ligger premiärerna precis innan jul, där man antingen har fullt upp med skola/jobb och julbestyr (om man nu firar jul) eller så kommer filmerna mitt i högsommaren, när man helst av allt vill vara utomhus.

Jag inser ju att alla klimat inte har samma dilemma, men finns det någon mer anledning att ha filmerna just runt jul och sommar annan än att många är lediga just då?

Och är det helt orealistiskt att jag kommer få min biohöst inom en nära framtid?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
Surtsey
6/4/11, 11:09 PM
#1

Älskar blockbuster summers!
En sak det är bra att vi tagit efter USA..
Hade mer o säga men tappa helt bort de :-P

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

Shanea
6/5/11, 12:42 AM
#2

Haha, förstår hur du menar… Tycker också att hösten verkligen är "filmårstiden", då man bara vill stänga sig inne med en en bra film och varmchoklad eller liknande… Så man kan ju tycka att det borde vara bioårstiden också…

Som Surtsey säger är det kanske något vi tagit efter USA, och sen är ju många lediga kring sommar och jul, så kan ha med det att göra. Jag kan tänka mig att det är för att det har en viss "effekt" också, lätt att komma ihåg att något släpps vid jul, kanske inte så lätt att komma ihåg att det släpps typ… 3 november. Fast detta är bara mina gissningar, själv skulle jag också gärna ha en biohöst. Fast även om det inte är "storfilmerna" så släpps det ju filmer på hösten med :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Frida
6/22/11, 12:39 PM
#3

Ja, en biohöst hade varit trevlig. Hade varit skönt att se bra filmer som ett avbrott i allt jobbande. Men det är ju nästan bara att erkänna sig skyldig, när är det man "kommer ihåg" att gå på bio? Jo på sommaren. Skäms

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: