Annons:
Etikett07-lekar-tävlingar
Läst 3656 ggr
Shanea
2011-05-11 17:01

Stafettnovell

Vi kanske skulle ta och starta upp en gammal hederlig stafettnovell? Bara som en rolig grej, med fantasytema såklart. För att göra det lite intressantare och mer strukturerat tänkte jag skriva upp några regler att utgå ifrån.

  • Istället för ett ord var, ett litet stycke var. Låt oss säga max fem meningar.
  • Man får inte skriva två inlägg efter varandra, men förutom det är det fritt fram att skriva hur ofta man vill.
  • Om två medlemmar skulle råka posta ett svar samtidigt, eller missa att någon annan redan skrivit, är det det svaret som är "högst upp" som gäller.
  • Tänkte att det som tillhör själva berättelsen kunde skrivas i kursiv stil, och övriga kommentarer i normal, så blir det lätt att att läsa ikapp.

Tänkte skapa en utgångspunkt för berättelsen att börja på också, inte en av mina bästa eller mest orginella idéer kanske, men hoppas det duger.

Leo (människa, 17 år) och Elaine (människa, 18 år) är två barndomsvänner som var ute och gick med Elaines hund Kleo i skogen när Kleo plötsligt slet sig. De två vännerna springer efter och i sin brådska ser de sig inte för utan snubblar ner för en brant. De ramlar båda omkull och rullar mer eller mindre ner. När de mörbultade kommer på fötter igen verkar de ha hamnat på en helt annat plats. Hur denna plats ser ut, om den överhuvudtaget finns i vår värld, är upp till er. Här börjar vår berättelse.

Varsågoda att skriva! Glad Säg gärna till om jag glömt något fundamentalt som borde stå med som en regel för att det ska funka.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


Annons:
simudainkain
2011-05-11 17:28
#1

Hettan slog mot deras kroppar, det starka soljuset fick deras ögon att tåras. De hörde Kleo gnälla i närheten. De kände grus och sten under sina mörbultade kroppar. Deras strupar drog ihop sig av rädsla. Var hade de hamnat?

Endroppeihavet
2011-05-11 20:25
#2

Den svarta laboradoren Kleo gnyr och puffar Elaine i sidan, Elaine kisar med ögonen och lägger sin vänstra hand i hundens varma päls och stöttar sig med den andra för att komma upp i sittande position. "Är du okej?" Leo nickar med en grimas och sätter sig upp. Leo stirrar storögt ut i horisonten och Elaine vänder huvudet för att ser ut över en gassande het öken.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

bea28
2011-05-12 16:26
#3

(Förlåt att jag klagar lite nu, men snälla, vi kan väl hålla oss till EN tidsform? Annars blir det så förvirrande.)

"Ser du vad jag ser?" frågar Leo och låter konstigt nog road. Finns det något att vara glad för? Elaine vänder tillbaka mot honom. Hans nacke är böjd i en vid båge, med blicken fäst någonstans högt ovanför dem. Först ser Elaine ingenting, solens strålar med sitt skarpa, vita sken bländar allt för mycket.

Shanea
2011-05-16 23:18
#4

Hon kisar med ögonen och lyckas urskilja en gestalt som avtecknar sig mot en klarblå himmelen. Hon blinkar några gånger, denna gång inte för att solen var för stark, utan för att hon helt enkelt inte kan tro sina ögon. Det såg ut som en gris, en flygande gris, med vingar. Utan att bry sig om någon av dem nämnvärt seglar den bekymmersfritt över himlen. "Jag tror inte att vi är hemma på Gjutaregatan längre…"

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


[Alenzi]
2011-05-18 17:05
#5

Ett brak åtföljs av en kaskad av grus, som sprider sig över de tre gestalterna som kurar ihop sig mot marken. Luften fylls av en kakafoni av tjatter, när ett myller av små kroppar väller ut genom det nyss uppsprängda hålet i klippan. Det hörs ett skri från himlen, och Elaine märker till sin fasa att varelsen har samlat vingarna tätt mot kroppen och format sin till synes så anskrämliga kropp till en strömlinjeformad pil, och har satt kursen mot dem i en rak linje genom luften. De små varelserna skriker än högre, och börjar mobilisera vad som liknar ett enormt nät som vecklas ut och spänns upp mellan ett hundratal läderaktiga, rynkiga små fingrar.

Upp till toppen
Annons: