Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1254 ggr
KarolinaNowak
2007-09-29 14:17

Stardust

Någon som ska se den här filmen? Jag tycker den ser lite spännande ut, och ska se den på bio idag (håller tummarna för att den ska vara bra). Återkommer med en kort recension.

http://www.stardustmovie.com
Läs mer om den här och här (Svenska)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Belial
2007-09-29 14:50
#1

Har längtat efter den hela sommaren. Många bra skådisar med. Bland annat en favorit: Claire Danes. Så kommer definitivt att se den.

zeretki
2007-09-29 15:58
#2

Självklart! :D Jag har läst serien. Neil Gaiman är helt underbar! :D

Nidnal
2007-09-29 16:11
#3

Åh, en av mina favoritböcker ju! Klart jag måste se den!

EmmaG
2007-09-29 18:35
#4

Ska såklart se den =)
Hade jag orkat hade jag läst boken oxå men..*suck*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

KarolinaNowak
2007-09-29 20:32
#5

Har inte läst boken, men filmen var ingen besvikelse! Den är helt klar värd att se.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
2007-09-29 23:15
#6

Här kommer en kort recension från mig.

STARDUST

Tristan Thorne som spelas utav Charlie Cox förälskar sig i flickan, Victoria (Sienna Miller) för att bevisa sin kärlek till henne lovade han att hämta hem en riktig stjärna till hennes födelsedag, vilket gav honom exakt en vecka att ta sig över den mur som skyddar deras by, Wall från det övernaturliga universum utanför. Han är dock inte ensam om att vara på jakt efter stjärnan, som visade sig vara en vacker flicka vid namn Yvaine (Claire Danes), utan de elaka häxorna vars besatthet av ungdom behövde hennes hjärta och de maktgalna prinsarna som var ute efter medaljongen runt hennes hals.

Berättelsen var gripande, samtidigt som den var väldigt spännande och rolig. Det hände alltid något oväntat och oförutsett, många gånger brast jag ut i skratt och andra ögonblick kände jag att det tårades i ögonen. Kanske hade jag önskat att den var mer övernaturlig, några extra varelser hade inte skadat. Annars en mycket välgjord film med en bra handling rakt igenom utan att den kändes överdriven. En film jag varmt kan rekommendera att se!

Får 4/5 stjärnor av mig.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Annons:
Solveig
2007-09-29 23:22
#7

Boken är jättebra, kanske ser jag filmen. Jag brukar bli besviken på filmer. bilderna i filmen ser inte ut som dem i mitt huvud :)

Pimu
2007-10-01 01:41
#8

Läser ALDRIG "om filmen" tycker de avslöjar för mkt av filmen, men jag skulle gärna vilja se den .. Får kola om den går på min bio i Västerås

Calico
2007-10-02 00:57
#9

Vill jätte gärna se filmen. Ska antagligen gå med en kompis och se den när den går på bio här i stan. :D Tycker att det verkar vara en film helt i min smak.

/Matilda

zeretki
2007-10-03 22:37
#10

Filmkrönikan gav den dåligt betyg, men vad vet dom å andra sidan?

Både Fantasy och Science Fiction är underskattat i Sverige… Det är som att bara barn ska gilla det och att det inte finns nåt djup i det. Sånt ogillar jag!

Barn och ungdomslitteratur är lika bra som vuxenlitteratur, det är helt enkelt olika stilar. Men vågar man aldrig se förbi att det är sagoväsen inblandade kan man heller inte upptäcka bra litteratur…

zeretki
2007-10-05 17:08
#11

Jag ska se filmen ikväll! Återkommer med recension i en ny tråd, med spoilervarning. :)

EmmaG
2007-10-05 17:15
#12

Spännande zeretki!
Fast själv kommer jag inte läsa tråden förräns jag själv sett den =)
Vi pratar om att se den på bio jag å gubben

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

zeretki
2007-10-05 23:37
#13

Nu har jag sett FILMEN. Helt totalt underbar!

Om nån annan har sett den kanske vi kan starta en tråd och snacka om den MED spoilervarning? Fast det är ingen ide förräns nån annan också har sett den. Flört

Annons:
KarolinaNowak
2007-10-05 23:52
#14

Jag har ju sett den. Räcka ut tungan

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

zzaga
2007-10-06 01:31
#15

Oh, jag vill jättegärna se filmen, men den går inte här om kring. Måste åka ända till Lund eller Malmö för att se den (en timme med bil enkel väg) och då känns det ju mindre roligt:(

Niel Gaimans böcker är så bra! Hoppas fler av hans böcker blir film.

Sehvrin
2007-10-18 15:55
#16

Jag såg den för två veckor sen, och den var helt underbar! Den fick mig att kasta mig över boken när jag kom hem (vilket var ca 00.30, eftersom vi gick från stan)

Fast jag är fortfarande rätt avundsjuk på min vän som åkte ner till Lund och såg på smygpremiären av filmen då Gaiman var där (jag hade kunnat följa med, men kostade för mycket tid och pengar Ledsen) Det var därför jag ordande en trerättersmiddag för mina vänner innan vi gick på filmen Skrattande 

 
Nu längtar jag bara tills den kommer ut på dvd… (för jag känner att jag inte har råd att gå på den på bio en gång till…)

 Måste bara tillägga att jag tycker att filmkrönikan hade helt fel om filmen och gav ett orättvist betyg.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Frida
2007-10-18 18:34
#17

Vad gav filmkrönikan för betyg (och vad sa de för övrigt)?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sehvrin
2007-10-18 18:44
#18

#17 Filmkrönikan gav den 2 av 5 stolar och de tyckte bland annat att det tog för lång tid innan filmen verkligen kom igång, att det var för dåliga effekter och för pampig musik. Men de tyckte att skådespeleriet var bra. (var ett tag sen jag såg inslaget, men jag tror det var så de sa)

Här är länken till filmkrönikans sida om stardust, bla går det att se inslaget: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4671&a=920181

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Frida
2007-10-18 19:40
#19

Ne, det var enligt mitt tycke inte en rättvis bedömning av filmen. Men jag måste dock hålla med om vad de sa om början. Jag som inte läst boken satt helt ställd när filmens första 20-30 minuter dundrade på i 150 och jag knappt hängde med om vad som försegick. Var rent utav orolig ett tag att hela filmen skulle vara sådan. Men i slutändan var det en lyckad film som tilltalade mig och mitt biosällskap väldigt mycket.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

leja
2007-10-25 23:32
#20

Såg filmen idag, den var rolig och gripande. Har inte läst boken, men tyckte det gick att följa med bra ändå. Hade roligt, fast mest var det någon i publiken som hade ett oerhört roligt skratt, Fast det är OK när man skrattar på rätt ställe.

Cool

Vad ska man ha som signatur tro?

Annons:
Hennum
2007-10-26 00:23
#21

jag vill se den, verkar bra. ska se den! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

EmmaG
2007-10-26 16:08
#22

Vi ska gå & se den imorgon tror jag :-D

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: