Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 1513 ggr
Frida
2007-12-30 23:17

Har varit i London

Hej allihopa!

Nu har jag kommit hem efter att ha varit i London i fyra dagar. Och klockan sex i morgon bitti ska jag åka till Sälen i fyra dagar till så jag passar på att önska er alla ett gott nytt år.

Anledningen till att jag inte sätter OT framför rubriken är för att när jag väl hittat hem från Sälen igen ska jag lägga in lite bilder på fantasyrelaterade saker jag har plockat med mig från min lilla weekendtripp i stora staden. Det blir även någon bild från en och annan plats som nog kan uppskattas av några av er *flinar finurligt*

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
anderssonnatta
2007-12-31 03:40
#1

men :o jag vill också dit! London alltså :D

EmmaG
2007-12-31 14:39
#2

Hoppas du hade de riktigt gott i London! *avis* Hehe
Och nu är du väl redan i Sälen (eller på väg) men jag hoppas att du får de gott där med. Och de ska bli spännande att se vad det kan va för bilder tro

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ijin
2007-12-31 15:20
#3

Vänta lite.. Tramptass… vilken bok är det jag känner igen det från!?

anderssonnatta
2007-12-31 23:31
#4

Tramptass känner du nog igen från Harry Potter # 3

Frida
2008-01-03 21:28
#5

Tramptass = Padfoot = Sirius Black = Kyss *hihi*

Nu är jag hemma igen och redo att publicera lite bilder. Finns en bild som inte blev så bra men ni får stå ut med att blixten reflekteras tills jag lyckas få tag på ett bättre kort. Man ser i alla fall vad det är…
Kan meddela att jag också hade tänkt bygga någon liten fantasyinspirerad snöskulptur men när jag kom ihåg det så satt jag redan i bilen på väg hem igen.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2008-01-03 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vi börjar med ringen med stort R inköpt av pojkvännen. Gjord i sterlingsilver och plätterad med guld.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
2008-01-03 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sedan kommer lite för oss som spelar WoW - en bordskalender för 2008. Varje dag har bild och information om ett item från spelet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2008-01-03 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Den här skylten hittade jag när vi promenderade längs en gata i "centrum" och jag höll på att grava ihjäl mig när jag såg den. Ni som spelar WoW förstår nog varför.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2008-01-03 21:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sedan kommer mitt andra inköp som blev en tavla med tolv masker från kända Death eaters från Harry Potters värld. Jag är omåttligt stolt och mina föräldrar lär dumförklara mig när de kommer hem till mig nästa gång Oskyldig På placketten längst ner står det "Death Eaters Mask Collection."

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2008-01-03 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Till sist, men så långt ifrån minst det kan bli, har vi en välkänd plats för de som sett och/eller läst böckerna om Harry Potter. Jag lyckades få pojkvännen att följa med till Kings Cross Station för att ta en liten titt på perong nio och tio. Döm av min förvåning (och barnsliga glädje) när jag hittade detta istället…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2008-01-03 22:13
#11

Men så mkt skoj du fått med dig hem! *avis* ;-)
Och ang #10.. Jag visste att dom hade gjort det där, men va kul att se det ändå =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2008-03-24 22:51
#12

Jag & maken har börjat prata om att ta en weekend till London i sommar om vi hittar pengar under ett träd (Kyss)
Har du några bra tips Tramptass vart man hittar alla dessa skojsiga fantasysaker?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2008-03-24 23:01
#13

Hamley's! Groteskt stor leksaksaffär med ett litet hörn för filmreplikor.

Borders bokaffär. Även den hiskeligt stor, mer som ett bibliotek ungefär med sköna fotöljer att sitta i och ett Starbuck's att fika på. Varm choklad på Starbuck's rekomenderas hjärteligt Oskyldig

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
EmmaG
2008-03-24 23:07
#14

Då ska man bara bli rik då så att man har råd med allt ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

AnnaFreds
2008-03-24 23:16
#15

#10 undrar hur många som försökt springa in där x'D

Frida
2008-03-24 23:18
#16

Får jag rekomendera hotell också?

Vi bodde på London Bridge Hotel och även om det låg lite längre från "centrum" så var det perfekt. Supermysiga rum och toppservice.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2008-03-24 23:19
#17

#15 Haha, ja man kan ju undra Räcka ut tungan

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
2008-03-25 11:50
#18

Tramptass, du får rekomendera hur mycket du vill! Det blir jag bara glad av =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

TerriZue
2008-03-25 16:44
#19

#9 och #10 Guuuuuud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha! :D Ska tvinga med mig pojkvännen till London någon gång! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Frida
2008-03-25 17:57
#20

#19 Hehe, ja du får göra det =D En helt otrolig stad så vi tänker försöka komma iväg en gång till men på sommaren och stanna en hel vecka. Fyra dagar räckte inte.

Sedan kan jag säga att ringen i inlägg #6 inte längre finns i våra ägor. Pojkvännen hade inbrott i sin lägenhet på alla hjärtans dag och förutom bärbar dator, kamera mm så tog de ringen med kedjan *är argare än argast och så ledsen för allt*

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
EmmaG
2008-03-26 11:01
#21

Nä, fy så nesligt med inbrott!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

EmmaG
2008-03-26 11:38
#22

När ni var I london Tramptass..
Du skrev att ni var 4 dagar då? Vilka?
Vi tänkte åka en Tors-Söndag.
Flög ni? Vad kostade det? Bolag? *förlåt för att jag frågar så*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
2008-03-26 12:33
#23

Vi åkte 27-30 december så det var ju torsdag till söndag. Vi flög med Ryanair och biljetter för två vuxna mitt under julen/nyår gick på runt 4.000kr om jag inte minns fel. Det va pojkvännen som betalade flyget medan jag stod för boendet så jag har ingen större koll. Men jag har för mig att vi la ut lite mer på flyget än på hotellet.
Vi hade tänkt vara där en vecka från början men det fanns inga bra hotell med lediga rum under nyårsnatten.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

anderssonnatta
2008-06-28 19:55
#24

#23

min mamma snackade om att Ryanair hade billiga resor till London/Storbritannien, är det så?

Frida
2008-06-28 20:31
#25

#24 ja de hade ju de billigast biljetterna när vi åkte. Att det ändå kostade såpass mycket berodde på att det va storhelg.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

anderssonnatta
2008-06-28 20:32
#26

#25 jo jag förstår, mamma pratar om att Ryanair är billigt och pappa tjatat om att London är så dyrt :p

Upp till toppen
Annons: