Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 2061 ggr
EmmaG
1/23/08, 9:00 PM

OT - Om du fick 10 miljoner?

Du har just fått reda på att du vunnit 10 miljoner, vad gör du för pengarna när du lugnat ner dig? Och på vilket sätt skulle det förändra ditt liv? Laughing

För min del gäller följande..
Betala av lånet, köpa en liten gård på landet ögonaböj & ta körkort
Plus..
jag skulle skänka en beskärd del till föreningarna Råtthjälpen, i första hand, sen Stifud (forskning utan djurförsök) och sen WWF..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Frida
1/23/08, 11:00 PM
#1

Oj, jag hade sagt tack och adjö till CSN till att börja med. Sen är 10miljoner mer än vad man behöver så någon form av välgörenhet är inte mer än rätt. Eller satsa på naturen/miljön som jag har haft stort tycke för sedan jag var liten.
Därefter är det väl bara att sätta igång att drömma Penga mun Resa, samla på mig fler böcker och kanske bygga mig ett eget litet "ekologiskt" boende (eller det kanske heter "klimatsmart" nu för tiden). Man kan nog inte ens föreställa sig vad man skulle göra fören man väl är där. Om man nu har turen att uppleva det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

leja
1/23/08, 11:30 PM
#2

Håller med föregående, först adjö CSN. Sen kanse egen lägenhet. Följt av att få renoverat sommarstugan. Dela med mig, dels till familjen, dels till någon god sak. T.ex. främjandet av demokrati i Irak.

Men drömma kan man ju alltid. Fast som min mor sa till sin bror, när hon fundrade på vad man kunde göra med en miljonvinst och han frågade om han inte kunde få lite, att du får väl drömma själv!

Vad ska man ha som signatur tro?

Frida
1/23/08, 11:42 PM
#3

#2 Bra sagt av din mamma! =P

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Madde80
1/24/08, 1:37 PM
#4

Ja, samma här, tack och hej till CSN för mig och sambon. Ge till familj och köpa ett litet hus på något trivsamt ställe. Sedan skulle jag förmodligen ge mer till hittekattsverksamheter och WWF, och till sist skulle jag vara självisk och sluta arbeta - börja skriva på min bok och resa, och förhoppningsvis bara göra saker som jag själv ville. Men det krävs nog lite mer än 10 miljoner för att sluta arbeta för resten av sitt liv…

Farwuq
1/26/08, 10:16 PM
#5

Jo CSN skulle få sitt men jag har bara 23.000 kvar att betala, vad skulle jag göra med resten då?
Jag får fundera vidare, kanske skulle jag ge ut mina böcker.

Fundersam

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hennum
1/29/08, 10:32 PM
#6

jag skulle ge dem i min familj som är i stort behov av pengar så att de kan hämta sig lite. jag skulle köpa en till häst, skicka iväg min gamla häst till inkörning. jag skulle skaffa lägenhet…. hmm… kanske köpa en liten stuga lång inne i nån skog nånstans. jag skulle resa massor. och skänka lite pengar till olika projekt i världen där de försöker göra livet här lite bättre, för både människor och djur. köpa en massa böcker skulle jag oxå. sen så skulle jag nog spara det som eventuellt blir över. just det ja, pappas hus behöver en rejäl renovering, han skulle nog få ett litet bidrag till det…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Josefinee
2/7/08, 10:52 PM
#7

oj, jag skulle nog satt mig och min familj på ett plan till USA, och stanna, för alltid (a)

Lippo
2/8/08, 7:49 PM
#8

Svårt fråga :P Jag hade nog satt in nästan allt på mitt bank konto och använt dem när jag flyttat hemifrån. Skulle nog köpt en ny mobil, specialbeställa kaninburar, köpa kläder typ.
Sedan skulle jag ge pengar till olika hjälp organisationer.

SHV-Pysen
3/9/08, 5:41 PM
#9

Om vi räknar med att jag är arton så(sätter in på banken tills dess) skaffar gård långt ute på landet, skaffar häst och hund och råttor ;) Tar körkort och köper en ögonsten; En svart Pick-up truck!!! En range rover m.m kanske också… med det som blir över; en massa utrustning till pållarna! de ska alla ha en varsin sele (2000/st) tre olika vagnar (x antal tusenlappar) varsin westernsadel och engelsk sadel och en massa annat.. kan man inte få 50 milj istaället? Penagrna minskar drastiskt här!!

EmmaG
3/9/08, 6:32 PM
#10

#9 Haha, nej en mille fick du, inte 50!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Stravaganza
3/11/08, 12:43 PM
#11

Jag skulle använda det till min utbildning. Och köpa en herrgård.

Ijin
3/11/08, 4:03 PM
#12

Köpa en 2a i stan. Sen fixa utbildning och jobb.

[tiiia]
3/11/08, 8:39 PM
#13

farväl CSN, och sen skulle jag tatuera och pierca mig, kastera mina katter och köpa lite nya möbler :) ja o ta körkort också :P

Annons:
Ewerhof
3/11/08, 9:52 PM
#14

Jag skulle köpa en egen liten ö och låta bygga en rubust stenkåk på den, en båt vid bryggan så jag kan ta mig till fastlandet när jag vill, efter det skulle jag betala familjemedlemmars och mina närmaste vänners skulder, sist skulle jag placera pengarna i något bra, växande projekt så att jag slipper jobba för hyra och mat endast för att livet inte ska bli tråkigt.

AnnaFreds
3/16/08, 10:52 PM
#15

skänka lite till välgörenhet sen köpa typ kläder och fototillbehör, sedan tror jag att jag skulle spara till jag flyttar hemifrån/ bygga ut hemma och bygga ett musik/datorrum, som ska vara som en typ inspelningsstudio med datorer, mikrofon, instrument, skrivare och annat trevligt  :) om någon förstod det där :P

minijag
3/24/08, 9:38 PM
#16

jaa du tack för frågan jag skulle köpa massor med fantasy böcker och spel.Penga munPenga munPenga munPenga mun

Plum
3/28/08, 12:39 PM
#17

Betala lån/skulder, ge pengar till barnen, resa, köpa hus, möbler och BÖCKER! :D

Jag hade nog shoppat ihjäl mig tror jag, iaf när det hade gällt barnkläder och leksaker. :D

EmmaG
3/28/08, 2:04 PM
#18

Ja, jag skulle shoppa mig en ny klädgarderob! Fy, va jag behöver lite nytt & najs i klädväg nu känner jag :-S

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[tiiia]
4/2/08, 1:32 PM
#19

kom på en till sak som jag skulle vilja göra, men frågan är ju om 10 miljoner räcker så långt? Jag skulle vilja köpa mark på ngt fint och supergrönt ställe där jag kunde bygga en kopia av "bagger hus" :P Tänk vilken härlig sommar"stuga" :P

Pisan
4/2/08, 2:17 PM
#20

Jag skulle köpa ett hus på landet, ge ett par milj till mina underbara föräldrar som hjälpt mig så mycket och för resten skulle jag upprätta en fond, för ensamstående föräldrar (eller skänka pengarna till en redan existerande sådan).

Annons:
Thenightwof
4/2/08, 9:08 PM
#21

Jag skulle köpa mig en egen hund åka till Nordamerika och Japan och sen skulle jag köpa en minihäst 8D

Solini
4/4/08, 4:15 PM
#22

dega

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

Hamka
4/5/08, 11:23 AM
#23

Skulle bjuda min själsfrände på en romantisk resa till Nya zeeland ^^ där skulle vi besöka platserna där dom spelade in Lotr filmerna .

EmmaG
4/7/08, 4:51 PM
#24

#23 Då borde du läsa den här atikeln av författaren Johan Ajvide Lindqvist & se vad han tyckte om att se dessa platser =)
http://fantasy.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=34ff4236-fc3b-41ce-b3aa-5c19b1ae1451

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Azmaria
4/7/08, 5:59 PM
#25

sölsa alla pengar på penningsautomat och vinna ennu mer B)

Make Pasta not War, Vee~

EmmaG
4/7/08, 10:53 PM
#26

#25 *skratt* Förnuftigt!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

sasha-
4/15/08, 12:49 AM
#27

Oj vad skulle man göra då förutom att sluta skolan.. Föräldrarna och syskonen skulle kunna få en del. 4 miljoner närmare sagt. O sen men mina 6 miljoner skulle jag (förutsatt att jag är 18) flytta till ett kanske inte så stort men fint hus där jag skulle ha ett eget rum för gerbilerna, som då skulle bli betydligt fler än de 7 jag har nu:P
Det skulle kanske vara jobbigt att vara hemma hela dagarna så jag skulle förmdligen skaffa nått litet extrajobb, dåligt betalt men roligt. Typ så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: