Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1152 ggr
EmmaG
2008-01-25 14:47

Shannara blir film

Japp, strömmen av fantasybok till film fortsätter, -09 kommer tydligen The Elfstone of Shannara ut, och -10 kommer The sword of Shannara ut.

http://www.imdb.com/title/tt1051220/

Själv har jag inte läst Brooks, men sambon gillar böckerna hyfsat iaf. Och vad jag förstått så är åsikterna rätt delade om Brooks, huruvida det bara är en massa plagiat etc..?
Och på grund av detta jag hört undrar jag varför just Shannara ska bli film? Det finns ju massa andra böcker som blivit hyllade till tusen!
Hmm… Fast kanske ska jag va glad sålänge dom låter bli Robin Hobb eftersom jag är rädd för att det skulle bli en total massaker..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
leja
2008-01-25 14:57
#1

Kan kanske vara bra att göra en film på en inte allt för bra bok. Mindre risk att de då sabboterar filmen. En dålig bok kan ju bli en bra film.

Vad ska man ha som signatur tro?

sir_of_dark_lands
2008-01-25 23:08
#2

OJ OJ OJ =s jag få rysningar över kroppen ! o.O
jag hittade en shannara bok på min brors golv i sommras och satte mig att läsa, sen hittade jag 2:an och fortsatte helt underbar serie ! Men den kan nog bli ganska svår att göra på film, man blir nor rätt lätt besviken kan jag tro.
men så häftig blir jätte glad .

hehe jo det är nog rätt delade åsikter om böckerna ser jag ^^
Men det ska bli häftigt

Hallonsaft
2008-01-26 00:44
#3

I sverige gavs ju de fyra uppföljarna ut efter de första böckerna. Egentligen har de mycket intressantare upplägg och jag kan säga att jag tyckte de var ganska intressanta eftersom det var lite mer tydligt post-apokalyptiskt där. Det blev mer som ett unikt koncept. Det var dock länge sedan jag läste alla de där böckerna nu. Kanske runt tio år sedan eller så.

Jag vet dock att jag redan då tyckte det fanns bättre böcker, även om jag ingalunda tyckte dåligt om dem.

Hennum
2008-01-26 03:08
#4

jag har aldrig läst den serien. men läst andra böcker av honom. som varit bra

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

leja
2008-01-26 10:59
#5

Böckerna är, vad jag minns, helt OK. Det är inga större fel på de. Men det finns bättre. Det finns lite väl många fantasy författare som skriver helt ok böcker, men saknar det där som gör dem så BRA. Det betyder inte att man inte kan läsa de böckerna och om jag ska vara ärlig så föredrar jag att man filmar in de böcker som inte är de bästa, för då blir man mindre besviken på filmerna.

Vad ska man ha som signatur tro?

Frida
2008-01-27 20:53
#6

Är ett tag sedan jag läste böckerna om Shannara men jag minns att jag inte hade mycket till övers för dem. Kanske är så att man ska läsa om dem. Får bara se om jag hittar rätt flyttlåda för de har legat nerpackade i flera år till förmån för roligare böcker att ha i bokhyllan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Madde80
2008-02-01 13:45
#7

Vill minnas att de första fyra jag läste, som var de första fyra som kom ut i Sverige, var helt ok. Kanske att jag var i rätt ålder för att läsa dem, eller för att de helt enkelt var bra skrivna och hade bra översättningar. Jag minns dock inte riktigt vad de handlade om, förutom någon person som hette Liv och någon som fick sin arm förstenad…

Däremot slog jag bakut när jag något senare skulle läsa föregångarna - Shannaras Kung(?) tror jag inte att jag kom mer än ett halvt kapitel på. Jag sade mig själv att det var svenskans fel - så urusel översättning att jag inte kunde förmå mig att läsa den. Men jag vet inte, de kanske inte är bättre på originalspråket?

Skall i vilket fall som helst bli intressant att se vad de kan göra av filmen - vi borde alla hurra över när en ny fantasyfilm skall satsas på :). Sedan får vi bara hoppas att den blir bra och att de fortsätter leta böcker som kan göras till filmer. För det finns så otroligt många fler…

Sehvrin
2008-02-01 15:50
#8

Jag började läsa någon Shannara-bok, men gav upp. Av någon anledning så tålde jag inte boken, och det var typ andra boken någonsin som jag inte läst klart (första var "den snälle Herr Djävul") Iofs kan jag inte varit så gammal när jag läste den och kanske att jag skulle uppskatta den mer nu.

Däremot så ska det bli intressant att se om de lyckas göra en bra film av det, för bara för att man inte gillar den ena behöver det ju inte betyda att man ogillar den andra =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Upp till toppen
Annons: