Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 1357 ggr
AnnaFreds
4/8/08, 4:58 PM

Ronja rövardotter

Hej, jag hade absolut ingen aning var jag skulle lägga den här frågan, men jag behöver hjälp. Jag spelar teater och vi håller just nu på med pjäsen Ronja rövardotter. Jag spelar en av rövarna, men jag har inga byxor! Jag undrar om ni vet var man kan hitta antingen byxor som det fanns ungefär vid den tiden, eller tyger eller liknande…  Men jag behöver helst svarta (kan vara bruna/gråa) byxor i något tyg utan knappar och moderna saker. Och Ronja är ju lite fantasy så någon fantasyfantast kanske vet någon fantasybutik i Sthlm eller likn.?

Förlåt om jag verkar lite rörig.  Och jag ber så mycket om ursäkt om tråden ligger fel eller liknande. Om jag inte hittar byxor så måste vi typ ha leggings, och jag tycker inte att det passar så bra till rövare, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig med detta!

Annons:
Fantastik
4/8/08, 5:38 PM
#1

http://www.svartakatten.com/sortiment/klader.htm

 Butiken finns i Solna, men det går att beställa direkt via hemsidan också.

Twister
4/8/08, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tror du skulle få fler svar på lajvifokus ;)

 Men svartakatten är ju ett tips, de har både färgdiga byxor och tyger. Men de färdiga byxorna är onödigt dyra, skulle jag tro.

 Jag skulle föreslå att du köper linnetyg och syr ett par pösbyxor, hur enkelt som hellst! Ikea har utmärkt och billigt linnetyg.

 Klipp bara ut två stora kvadrater, nåla ihop dem, klipp ett jack ca två tredjedelar genom tyget, sicksacka kanterna och sy ihop  de båda tygstyckena (förutom de tre öppningarna benen och fötterna ska igenom. ;) ). Sy linningar vid midjeöppningen och öppningarna för fötterna. Till sist trär du bara snören genom linningarna och drar åt. =)

 Som sagt, hur enkelt som hellst. Annars kan du även kika på h&m. Har själv köpt liknande linnebyxor där. Dock med fickor, men de går ju alltid att sprätta bort.

Gjorde en liten ritning i paint också, så min beskrivning blir lite lättare att förstå.

AnnaFreds
4/8/08, 8:35 PM
#3

Tack för era tips!

Ja, byxorna var dyra där. Och jag är värdelös på att sy men mamma kanske kan hjälpa mig, förhoppningsvis :P

Upp till toppen
Annons: