Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 5277 ggr
Sockerbubbla
2008-07-15 15:45

Harry Potter

Vilka dyrkar det

Annons:
EmmaG
2008-07-15 16:04
#1

Dyrkar? Haha nä Cool

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

anderssonnatta
2008-07-17 02:03
#2

Jag älskar det, om det räknas till att dyrka ;)

[MandaR]
2008-07-17 15:39
#3

jag är JKRs slav. xD

denstore
2008-07-17 16:57
#4

Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det skulle vara som är så bra med Harry Potter. Tycker de är ganska tråkiga, men man är kanske för gammal. :)

Frida
2008-07-17 18:34
#5

Dyrka är ett väldigt starkt ord som antyder att man är en HP-fanatiker i en inte allt för positiv mening. Flört

Jag gillar de senare böckerna och de är ett enkelt tidsfördriv eftersom de är så simpla i språk och berättlse (även om världen som Rowling skapat får en att önska att man kunde få ta del av den på riktigt). De engelska böckerna är faktiskt väldigt bra att läsa för dem som håller på att lära sig språket eller som är ovana att läsa på engelska =)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Sockerbubbla
2008-07-17 20:24
#6

Harry Potter är inte direkt min grej, tråkigt!

Annons:
[MandaR]
2008-07-17 22:16
#7

Jag har aldrig gillat mysterieböcker innan Harry Potter (mysterie är väl en av genrerna?), men efter den så har jag haft svårt med andra mysterie/fantasy, men nu har jag mognat lite mer, så jag kan läsa sånt.

Speciellt Twilight ;)

Yuki
2008-07-18 11:48
#8

Jag tycker om Harry Potter-böckerna, ja. Och Stravaganza-böckerna och Sagan om Ringen-böckerna. Det är mina favoriter.

Maliis
2008-07-26 21:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag håller på att läser böckerna för 2:a gången. Inte dyrka men för att säga såhär: Böckerna äger, jag är lite besviken på filmerna för det är rätt slarvigt med ögonfärger och liknande.

TerriZue
2008-07-29 01:48
#10

Jag är en riktig Harry Potter-dyrkare! :D De är så himla underbara! Jag har läst trean 7 gånger hittills men jag håller på igen nu.. :) De andra har jag ingen aning om hur många gånger jag har läst…

Jag måste säga att jag är grymt besviken på filmerna, de är verkligen INTE bra! Visst kan jag hålla med om att de är bra som filmer men inte om man ska tänka på att de är baserade på HP-böckerna, det är ju skamligt! :(

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Peppe
2008-07-31 19:37
#11

som jag skrev nån annan stans har jag läst HP alldeles för många gånger

DVS: 18ggr
HK: 15 ggr
FFA: 19ggr
FB: 20ggr
FO: 19 ggr
HBP: 7ggr
DR: 4 ggr

Snabbt räknat 102 ggr, sen några gånger på engelska också

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MarHai
2008-09-01 22:04
#12

Jag älskar HP böckerna. Har läst dom oräkneliga gånger, (ettan och trean är bokstavligt talat sönderlästa)

Men dyrkar, nej. Är jätteförtjust i både filmerna och böckerna, men inte så att jag sitter och dör av längtan.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

TerriZue
2008-09-01 22:46
#13

Men herregud… filmerna är ju det sämsta som någonsin har skådats… :/

De är okej bara som filmer men även då är de väldigt svåra att hänga med i om man inte redan kan större delen av storyn… har man däremot läst böckerna så tycker jag att de är totalt j**la värdelösa och att regissörerna borde avrättas eller något sånt…  fattar inte hur man kan förstöra en så bra story totalt… FY!

Men alla  har ju sin smak… :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
EmmaG
2008-09-01 22:56
#14

#13 Alla tkr olika =)
Jag va grymt besviken på senaste filmen, men annars tkr jag faktiskt om dem.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

LM
2008-09-02 13:38
#15

Jag har inte läst böckerna, men gillar filmer jättemycket och har sett de flera gånger!

Yuki
2008-09-02 18:05
#16

Har läst dem på både svenska och engelska. Idag ska jag börja läsa dem på engelska igen.

TerriZue
2008-09-03 00:41
#17

Jag läste nyss ut sjuan igen… åååh den är så underbar men samtidigt är jag lite deprimerad över att de är slut… det kommer liksom inget mer nu…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

EmmaG
2008-09-03 14:09
#18

Har faktiskt inte läst sista jag än.. Väntar på att de ska komma som ljudbok ^^

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Molle08
2008-09-04 00:57
#19

du har en här som dyrkar både böckerna och filmrn

Azmaria
2008-12-08 00:30
#20

inte precis dyrkar, men gillar böckerna, filmerna däremot e sådär, dom kunde ha gjorts en aning bättre(iaf i den senaste).

om jag skall välja favorit är nog:

Böckerna:

Harry Potter och fången från Azkaban

Harry Potter och Fenix orden

Harry Potter och Halvblods prinsen

Filmerna:

Harry Potter och fången från Azkaban

Harry Potter och de vises sten

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
Migoff
2008-12-08 09:25
#21

Jag tycker den är helt OK.

TerriZue
2008-12-08 16:18
#22

Av filmerna tycker jag defenitivt att Fången från Azkaban är sämst…Jag var så besviken så att jag grät när jag hade sett den. Det är ju ändå (enligt mig) den bästa boken och filmen är (enligt mig) inte ens värd att se på. Jag vill helst av allt bara stänga av när jag inte hade sett mer än fem minuter och inte blev det bättre, men jag bestämde mig för att pina mig igenom den bara för att det var en HP-film.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Ahnna
2008-12-12 12:33
#23

Jag har fortfarande inte läst böckerna, inte en enda rad. Men filmerna har jag sett, senast den här veckan har jag plöjt igenom samtliga utom Hemligheternas Kammare, för den funkade inte. *morr*

Är inte extremt kär i Harry Potter som koncept, men jag älskar Severus Snape! (I alla fall i filmerna, jag vet ju inte hur han är i böckerna.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

TerriZue
2008-12-12 14:14
#24

#23 Han är väl ganska lik i böckerna men jag tycker det är mer tydligt hur illa han tycker om Harry i böckerna och även varför han tycker så illa om harry.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

MarHai
2008-12-12 21:37
#25

#23
Kul med en till som älskar Snape =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

loreena
2008-12-13 01:22
#26

Jag tycker böckerna är intressanta och även filmerna. Men är missnöjd med hur mycket som ändrats och tagits bort i filmerna. Jag skulle gillat Snape om det kommit fram ett mänsligare drag i honom, att han t. ex skulle varit på den goda sidan sist och slutligen. Obs har inte läst sista boken ännu. Men så är jag en sån där som vill se något gott i alla.. Det där klassiska att den dumma ångrar sig. Fast Voldemort är nog ett undantag.. Jag gillade Dumbeldor och Sirius

EmmaG
2008-12-13 21:58
#27

#26 Jag som tkr de gjort Sirius riktigt bra i filmerna, övertydligt överond & hemsk *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
TerriZue
2008-12-15 09:27
#28

Usch! Jag tycker inte alls att de lyckats med Sirius! Min favoritkaraktär och honom har de fullkomligt förstört! :(

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Molle08
2008-12-15 12:06
#29

Kan säga att jag är Harry Potter nörd,

Har filmer, böcker, pc spel, ps2 spel och en stor affisch..

EmmaG
2008-12-16 11:14
#30

#28 Smaken är som…. Flört Jo, jag hatälskar den där sliskigheten han har med..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

TerriZue
2008-12-16 12:55
#31

#30 Klart att man inte har lika smak men jag skriver heller inte att alla måste tycka som mig, jag skriver vad jag tycker och har full respekt för att andra tycker på sitt sätt. Det är inget fel med det.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Saqin
2008-12-20 19:43
#32

Jag älskar böckerna, men måste hålla med om att filmerna inte stämmer bra överäns med böckerna. Men som min pappa brukar säga, man ska inte jämföra en bok med en film.

LovisaJacobsson
2008-12-20 19:55
#33

Älskar böckerna! filmerna är inte alls lika bra (Y)

Ahnna
2008-12-24 18:24
#34

Underligt, jag uppfattar inte Sirius som sliskig eller ond alls. Har jag missat nåt?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
Abico
2008-12-27 22:43
#35

Jag älskar böckerna, filmerna är knappt sevärda ;)
Kan dock knappt läsa böckerna eftersom jag blir lika ledsen varje gång mina favorit karaktärer dör *snyft*
Köade hela natten för att få tag i sjuan när den släpptes på engelska - sedan läste jag dygnet runt i en vecka *s*

Hanna 

MarHai
2009-01-08 16:26
#36

#34
Tror hon skrev fel, gissar på att det var snape hon menade.
Jag älskar sirius, han var nästan som jag hade tänkt mig.
Snape ser inte ut som jag hade föreställt mig från boken, men gillar verkligen hur han är i filmen!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Ahnna
2009-01-09 11:08
#37

#36 Det låter mer rimligt! Flört Fast jag älskar ju Snape (från filmerna) eftersom han är så gravallvarlig hela tiden och verkligen begrundar sina kommentarer. T.ex. i Fenixorden (tror jag?) när den nya, hatade, defence against the dark arts teacher säger till Snape att hon har hört att han också sökte tjänsten men misslyckades med att få den. Snape: "Obviously…!" Skrattande Sånt garvar jag åt!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Zessan
2009-01-09 11:11
#38

Jag ÄLSKAR HP böckerna!Tungan ute

MarHai
2009-01-09 12:17
#39

#37
Jag med! Han är helt klockren!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Azmaria
2009-01-10 00:25
#40

Jag gillade mer trollkarls samhället än Hogwarts om jag ska vara ärlig, jag var alltid nyfiken i femte boken om vad de stod i The Daily Prohet och gillade alltid nya magiska grejjer och system (och hur det fungerar) som avslöjades mer ju längre in i serien man kom. Och sen hur trollkarls familjer reagerar på mugglar föremål och system e oxo roligt och hur mugglarna reagerar på dem.

men visst beskrivs Hogwarts som ett skojjigt ställe de också :)

#37 nu när du nämnde 5: e filmen med Snape,  kom jag ihåg en rolig kommentar när han tränade Harry i Ocklumenering. När secenen från Harrys minne när han kramade Sirius får mig att skratta när Snape säger plötsligt: Nu kräks jag!

XD

Make Pasta not War, Vee~

Ahnna
2009-01-10 10:32
#41

#39 & #40 Visst är han Rowlings bästa karaktär? Tungan ute I och för sig tror jag att jag älskar honom så mycket tack vare Alan Rickmans skådespelarinsatser. Han är Snape, liksom.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Annons:
profca
2009-01-10 23:26
#42

Gillar böckerna de är ett bra och lättläst tidsfördriv. Och uppskattar att rowling har fått en helt ny generation att upskatta böcker. Läste nog bara den första på svenska och resten på engeska. Filmerna måste vara fläckvis obegripliga om man inte har läst böckerna och kan fylla i gluggarna själv.

svesh
2009-01-11 00:42
#43

Jag lever för Harry Potter och kan aldrig tänka mig sluta älska det! Mina föräldrar säjer hela tiden att jag om några år kommer att skratta åt mig själv för att jag läst alla böckerna över fem gånger och tycka att jag var barnslig som älskade det så högt, men det kommer aldrig att hända…eller kommer det?? Tror ni att ni kommer att gilla Harry Potter när ni blivit äldre?---snälla jag vädjar om hjälp!

denstore
2009-01-16 11:42
#44

#43 Troligtvis kommer du att gilla Harry Potter även när du blir äldre, men antagligen inte lika starkt. Du kommer att hitta andra böcker och författare, och troligtvis inte ens tänka på Harry Potter under ett antal år. Det trevliga är dock att du någon gång senare kanske kommer att läsa om dem, och då antagligen se dem på ett helt annat sätt. Det är ju det som är så kul med böcker. Om man låter dem och sig själv mogna några år, och läser om dem, så hittar man alltid något nytt.

VeganGeek
2009-02-09 17:42
#45

Visst jag gillar Harry Potter böckerna men jag skulle inte säga att jag dyrkar dem.

Har inte sett alla filmerna minns bara att jag vart grymt besviken på den sista jag såg… tror det var 2004.

Första filmen vi såg blev lite av en miss eftersom jag inte uppmärksammade att det stod "Alla talar Svenska" på framsidan av video-omslaget så den var med andra ord dubbad Skäms inte riktigt vad vi hadt tänkt oss. Tur att det var en hyr- och inte en köpfilm i alla fall. Flört

mohammad97
2009-02-09 21:09
#46

harry potter böckerna är jättebra man inte filmerna

TerriZue
2009-02-10 13:00
#47

#43 Jag älskar Harry Potter-böckerna otroligt mycket och de kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag har läst dem ännu fler gånger… jag häll räkningen i början men kommer inte längre ihåg hur många gånger jag läst varje bok och jag tröttnar aldrig.

Jag tror inte att du kommer tycka mindrer om böckerna när du blir äldre, jag vet att jkag inte kommer göra det men som #44 skriver kommer vi säkert att se på dem annorlunda. Och det behöver ju verkligen inte vara något dåligt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

WildSpirit
2009-02-10 21:26
#48

Jag tycker att de är de bästa böckerna, EverFlört

Annons:
ali97
2009-02-11 10:34
#49

böckerna är bra

Halvdansken
2009-02-20 12:24
#50

#43. Jag är 47 år och gillar HP böckerna! Det som kommer (gissar jag) att hända, är att du läser dem på annat sätt när du blir äldre, man lägger märke till andra detaljer, begriper varfår nån karaktär gjorde på det eller det sättet osv.

Snape är absolut en favorit, och jag gillar "film-Snape" också.

Jag läste Ringen första gången när jag var 16, och har väl läst den 25 gånger efter det. Jag uppfattar den helt klart annorlunda nu än första gången. Favoriten har dock alltid varit Aragorn.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Calico
2009-02-28 10:17
#51

Jag tycker om Harry Potter böckerna. Men dyrkar är nog att ta i lite. Avskydde att gå och vänta på att nästa bok skulle komma ut förut, men nu saknar jag att gå och vänta på helspänn på att få läsa nästa bok. Det kändes lite tråkigt när den sista var färdigläst och det inte skulle komma fler. Favoritboken är Fången från Azkaban och den har jag läst flest gånger. Men jag gillade inte alls sista Harry Potter boken och blev väldigt besviken på den. Den var helt okej att läsa men absolut inte i klass med dem andra böckerna. Filmerna klarar jag dock inte av att se, blir galen på alla missar.

/Matilda

[MollBarn]
2009-03-11 22:44
#52

Älskade böckerna över allt annat förut, slukade allt som hade med HP förut. Har läst samtliga böcker 17 gånger var, några utav gångerna på engelska. de första och sista är de bättre enligt mig, mitten böckerna är lite för lika varandra

dragontear86
2009-03-12 18:07
#53

har ej läst den sista än, men ska nog ta tag i de nu när jag läst den här tråden.. mitt harry potter intresse har legat på off ett tag, men nu blev man änna sugen på å läsa harry potter igen.. hihi filmerna tycker jag inte alls e bra.. har sett fram till den med drakarna för e som besatt av drakar, men de va ju inte med alls mycke.. så då strunta jag i å se resten..

[MollBarn]
2009-03-12 21:28
#54

#53 håller med dig om att det är synd att det var så lite drakar med i filmerna. men filmerna är ju överlag sämre än böckerna. tror att det beror på att daniel inte har urvecklats som skådespelare sedan första filmen, någon som håller med mig?

dragontear86
2009-03-12 22:20
#55

hade velat sett hur alla drakarna ser ut.. tycker som du MollBarn

Annons:
TerriZue
2009-03-13 12:09
#56

Njae… jag tycker nog att han har utvecklats men det är nog svårt (hur bra man nu än är som skådis) att få ett så uruselt manus att fungera och faktiskt visa sig bra på duken.

Hela storyn om Harry Potter försvinner och blir totalföstörd i filmerna och det blir ju knappast bättre av att miljön i och runt om Hogwarts förändras så pass mycket i de olika filmerna… de kunde väl i alla fall ha skummat igenom böckerna (eller åtminstone prata med någon som läst dem?) innan de försökte göra något som liknar en filmatisering… Nej, fiasko tycker jag och det är bara tragiskt att de ens tänker försöka göra de sista filmerna. Med tanke på hur de tidigare har sett ut kan det omöjligt bli bra, jag har noll förtroende. Vet att jag kommer bli besviken.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Frida
2009-03-13 12:13
#57

Jag å andra sidan tycker att Radcliffe har utvecklats väldigt mycket från första filmen. Är övertygad om att han kan mer men det är nog så att manuset håller tillbaka de yngre skådespelarna en hel del.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

dragontear86
2009-03-13 13:22
#58

*56. du behöver ju ej titta på dem heller.. håll dig till böckerna så slipper du bli besviken.. å ska de ta med hela boken i filmerna blir de filmer på över 24 timmar.. de kan ej ta med allt i filmerna.. de har gjort samma i sagan om ringen triologin å tagit bort massa huvudpersoner och handling.. man behöver ej se filmerna bara för att man läst böckerna..

zuperzita
2009-03-14 11:20
#59

När jag var mindre lästa mamma varje kväll ur harry potter första boken. Jag minns inget men jag är mera för andra böcker.

[MollBarn]
2009-03-14 13:19
#60

#56, 57 det är ju inte manuset som ska lyfta skådespelaren, en bra skådespelare kan lyfta det sämsta av alla manus. För jag erkänner att manuset är dåligt, men daniels utryck är nästan desamma, vad som än händer.

TerriZue
2009-03-15 00:25
#61

#58 Nej, självklart behöver jag inte titta på filmen men nyfiken är man ju alltid "Hur mycket kan de rimligtvis ha förstört den här storyn nu då?" är väl den första frågan som ploppar upp i huvudet när man ser trailern.

Självklart kan man inte ta med hela bokens handling i en film (helt dum är jag faktiskt inte även om det kan vara svårt att tro ibland. :P) men jag tycker ändå att det borde vara möjligt att få med liiiite mer än bara en del namn på platser och personer..

Att ändra en massa smågrejor och dra bort saker som egentligen inte alls skulle skada filmen och dessutom är väldigt viktiga för handlingen tycker jag bara är rent korkat. Med dagens tekniker och alla hjälpmedel som finns tycker jag inte att det borde vara så omöjligt. Harry Potter är ju dessutom så pass stor att budget har de nog. Regissörerna är korkade tycker jag helt enkelt för med de hjälpmedel de har hade de kunnat göra en så otroligt mycket bättre story som håller sig mer till handlingen i boken (även om man måste hoppa över en del, det förstår jag, som sagt) utan att filmen skulle bli så mycket längre än den redan är.

Kan tala om att jag stör mig väldigt mycket på Sagan om ringen-filmerna också men de är i alla fall ganska bra som filmer, det är tyvärr inte Harry Potter.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

dragontear86
2009-03-15 01:18
#62

#61

sa aldrig att du va dum.. tror jag absolut inte att du är.. visst kunde de tagit med lite mer detaljer.. men de valde ej att göra de.. å jag sluta se filmerna efter den delen med drakarna.. flammande bägaren tror jag den heter.. dålig på å komma ihåg namnen.. så bryr mig inte ens å lägga ner energi när jag vet filmerna e dåliga..

sedan sagan om ringenfilmerna tycker jag ej de förkortade versionerna e bra.. gillar bara de förlängda, men de e en annan diskution som ej hör hemma här..

Annons:
TerriZue
2009-03-15 01:56
#63

#62 Nej, jag menade inte alls att du antydde att jag var dum. :) Mitt sätt att uttrycka mig bara.. :P

Jepps, det är flammande bägaren…

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

dragontear86
2009-03-15 02:31
#64

#63

oki.. då vet jag de:)

Anken
2009-03-20 01:13
#65

Jag älskar böckerna, har läst dom flera gånger!
Filmerna är också bra, men böckerna är helt klart bättre.

Köpte "The Tales of Beedle the Bard" för några veckor sen, hahahahah.  Tungan ute

Moa-Lee
2009-05-06 15:28
#66

Helt fantastiska.

Grymma.

Underbara.

Kan ju bara tipsa om (om det fortfarande gäller)

Att jag köpte Dödsrelikerna i kartonnage för 39 kr (ord 328 kr) på Adlibris!

fellfrosch
2009-05-17 01:29
#67

Väldigt bra böcker är det Skrattande
Filmerna är väl helt ok som filmer men de går ju inte på långa vägar jämföra med böckerna tyvärr..

lillaisa
2009-08-07 15:48
#68

jag älskar böckerna :p läser dom på engelska nu, dom är nästan bättre ;) filmerna är också helt okej men dom känns lite slarvigt gjorda:)

/IsaGlad

Peppe
2009-08-13 23:34
#69

Jag läser en Harry Potter-bok för 168e gången nu (ja ni läste rätt)SkämsSkäms

Har börjat om med serien igen, är på första boken för 23e gången ;)

_______________________________________________________________

Blä vad pinsamt nu när jag kollar bak i tråden (#11), för ett år sen hade jag bara läst böckerna 102 ggr Skäms

Juli 2008 (ej inräknat Engelska)

DVS: 18ggr
HK: 15 ggr
FFA: 19ggr
FB: 20ggr
FO: 19 ggr
HBP: 7ggr
DR: 4 ggr

Augusti 2009 (ej inräknat Engelska)

  1. 22 ggr (23 snart)
  2. 22 ggr
  3. 28 ggr
  4. 32 ggr
  5. 32 ggr
  6. 17 ggr
  7. 14 ggr

= 167 (168) Skäms

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
bea28
2009-08-19 00:38
#70

#69 då vet vi vad du gör under sommaren då :P

Harry Potter o De vises sten var nog den första längre boken jag läste (var åtta år då). Efter den var jag fast! Har läst alla böcker minst 3 gånger, men nu var det ett tag sen… Hmm, kanske jag ska ta o läsa ngn snart?

Filmerna däremot… USCH!! Jag har blivit besviken så många gånger, tycker att dom tar bort en massa, och istället lägger dit saker som inte ens är med i boken :S Sista filmen var den enda som jga gillade hittills (kan bero på att jag inte läst halvblodsprinsen på 2 år), tyckte om att humorn som finns i böckerna kom fram den :)

Cessy
2009-09-18 02:32
#71

Jag har precis avslutat alla 7 böckerna i ett svep men nu läser jag ju dem som ljudböcker. Vet inte hur många gånger jag har hört de första, men den sista dödsrelikerna har jag läst som pappersbok på engelska o det tillhör def. ovanligheterna att jag sätter mig o läser en pappersbok - vill ha böcker som ljudböcker så att jag kan göra någonting samtidigt jag läser. Böckerna förgyller helt enkelt istället då jag pärlar, städar m.m. men tar inte egen tid då jag bara blir sittande o läser. Dessutom tappar jag snabbt koncentrationen om jag skall sitta o läsa sida upp o sida ner. Därför är det helt underbart att ljudböcker finnsGlad

Jag kommer def. att läsa om HP-böckerna igen, för alltid när man varit inne o haft tillträde till HP-världen så känns det attans trist att lämna den o att läsa om är ju som att få lov att stiga in i den världen en gång tillFlört

När det gäller filmerna så tycker jag att de två första följer böckerna ganska hyfsat men nr 3 Fången från Azkaban blev jag så grymt besviken på, men efter den filmen så har jag lyckats särskilja filmerna o böckerna bättre o böckerna är sin sak o filmerna sin sak o de kommer aldrig kunna bli som böckerna. Jag försöker helt enkelt ta filmerna för vad de är så blir jag inte så attans besviken.

twilight4ever
2009-10-06 21:24
#72

Jag tkr att dt borde finnas ett HP iFokus ;D

Frida
2009-10-07 01:48
#73

#72 Det tar nog inte så lång tid innan det finns (du kan ju starta ett eget om du är över 18 år) Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Huldan
2009-11-14 00:12
#74

Alltså, visst, det finns böcker med vackrare språk, och bättre böcker och så… Men det är något, något jävligt bra, kanske magi… ;P

Som får mig att fullkomligt ÄLSKA böckerna!

Läst alla typ fem varv

twilight4ever
2009-11-14 11:21
#75

Har sett Halvblods prinsen och blev riktigt besviken. :|

KastKatt
2009-11-18 17:56
#76

Jag är också en fanatiker (har till och med en Harry Potter-tröja ;P) och kan böckerna i stort sett utantill. ^^

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
twilight4ever
2009-11-18 20:24
#77

Hahah, hittade ett Harry Potter Cluedo idag, ska nog ta och önska mig det i julklapp :)

Frida
2009-11-18 21:01
#78

#77 Var då någonstans? Låter som något jag skulle kunna tänka mig att införskaffa.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

twilight4ever
2009-11-18 21:58
#79

#78 Toys'R's (stavning) sa dem på reklamen iaf, men är inte helt säker

ohdreamer
2009-11-25 18:23
#80

Älskar och dyrkar Harry Potter :D Vad vore livet utan det? ;)

lillaisa
2009-11-30 20:50
#81

haha precis(a)

/IsaGlad

Gudris
2009-12-04 17:31
#82

Jo jag dyrkar nog dem… De är omöjliga att släppa när jag börjat läsa dem igen.. Sånna böcker är kärlek Oskyldig

[Angel88]
2009-12-05 23:50
#83

Ni har nte hört den nya skandalen då, med Hp skådisen, han ska vara helt naken i nästa film som kommer till sommaren!!! vem skutton vill se han näck, blä!..

Annons:
Cessy
2009-12-06 00:53
#84

hm……….trodde det bara var ett rykte, för jag vet att det spreds en bild med Harry Potters (Daniel Radcliffs) ansikte på en annan lite kraftigare mans kropp - Vad nu det skulle vara bra för.Obestämd

Frida
2009-12-06 01:08
#85

Det låter som ett löst rykte, kan inte för mitt liv minnas någon scen ur boken där detta skulle passa in (i och för sig har de ju gjort lite som de vill vid tidigare filmatiseringar). Han var ju dock med i en scenuppsättning i London (?) där han var helt avklädd.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Cessy
2009-12-06 01:20
#86

Vet du vad tramptass - jag kom faktiskt på nu när du skrev så här om boken att där kan finnas en scen när han faktiskt är naken, men om de följer boken så kommer det i del två När H.P. har gått sitt öde till mötes o återigen träffar en kär gammal vän. Då är han först helt naken. (skriver så här kryptiskt för att det inte ska bli en spoilergrej av det) så i o för sig är det möjligt att den scenen filmas så, men eg. har det ju inte att göra med nakenhet för nakenhetens skull, utan mer att känna sig naken att vara totalt oskyddad i något ingemansland, mycket mycket långt ifrån porr o andra tankar. Så där kan alltså finnas något som är sant, men det känns som ett sådant rykte knappast borde vila på en sådan scen som det är i boken, för den berör ju en på ett helt annat sätt än en bild av en naken kropp.

Frida
2009-12-06 01:25
#87

#86 Ja just det ja! Det har du ju helt rätt i, och en sådan scen kan man göra väldigt smakfull (om ni förstår hur jag menar).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[Angel88]
2009-12-06 01:33
#88

#85 han ska sägs det även ha haft sex på senen där då..

nä jag läste detta på msn.se iförrgår. det var någon sen med Emma…

Cessy
2009-12-06 02:35
#89

#87 Jo alla som har läst boken kommer def. inte koppla den scenen till något som alls har med sex att göra, för det är ju inte det som nakenheten står för.

#88 Ja i så fall är det nog bara ett rykte, för i boken finns det i alla fall ingenting sådant.

Frida
2009-12-06 10:09
#90

Nu har jag också läst om den påstådda nakenscenen och hoppas innerligt att de skämtar. Jag tror jag måste läsa boken igen…

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Cessy
2009-12-06 10:36
#91

hm…..ja det har jag totalt glömt, men någonting ringer i huvudet. Där var ju någonstans då Ron blev vansinnigt svartsjuk på Harry då när de drog runt i tältet o gömde sig o bar på Horokruxet/medaljongen som fick dem må så dåligt o skapade missämja mellan dem, men den biten är liksom den tråkigaste biten i boken (för den är så deprimerande o mörk o i princip ingenting händer mer än att de bråkar med varandra o bär runt på hopplösheten), så jag kommer faktiskt inte ihåg riktigt hur det var mer än att där var något med svartsjuka. Får nog också ta o läsa om har jag en känsla av.

Azmaria
2009-12-07 20:06
#92

skriver som jag gjorde när jag kommenterade på msn, kändisnytt :på 90# länk.    :P av vad jag tyckte om den planerade nakenscenen i filmen:

"Nej nej och åter nej. För det första så ska de inte göra HarryxHermione scenen för överdrivet. När jag läste boken med horrokruxen, så föreställde jag mig den lilla scenen när Ron ser det från horrokruxen att den var vara en enkel kyss mellan Harry och Hermione. Inte någon nakenhet mellan dem :P. Och för det andra så är Harry Potter filmen riktad till 11år och uppåt så sådana scener skulle ju inte vara helt passligt. I så fall måste de väl ändra åldersgränsen till lite högre. Så nej, jag tycker att de bara går till överdrivenhet om de skall ta till med någon nakenscen."

Make Pasta not War, Vee~

Frida
2009-12-08 20:38
#93

Den påstådda nakenscenen - nu i Expressenupplaga.

Det verkar dock som att vi hade rätt angående en av slutscenerna. Av denna artikel att döma så behöver det hela inte vara så illa som MSN ville göra det. Det återstår att se helt enkelt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Cessy
2009-12-09 11:20
#94

Tja o så skall man ju inte förglömma att det är ett smart sätt att promota o hålla intresset uppe på, men jag hoppas innerligt att det där med nakenheten är ett betydligt överdrivet rykte, men det blir ju som det blir med det, men trist om det plötsligt börjar handla om någonting annat än om H.P.

Fling-pling
2010-08-12 21:25
#95

Klart man dyrkar det X)

PawsOnPaws
2010-08-13 15:39
#96

JAG!

Joanne Kathleen Rowling är min gud :D

Upp till toppen
Annons: