Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1139 ggr
Hennum
2008-09-27 20:13

Fantastisk filmfestival

Hej!

Har ni sett någon speciellt bra film på Fantastisk Filmfestival som varit nu i Lund?

Jag såg en film igår. Dante 01. Den var förskräckligt bra tycker jag.

Hade jag haft råd hade jag sett många mer filmer.

Ska se en nu ikväll oxå, Bathory. Och sedan ska jag på Fantastisk efterfest ^^ Någon annan som ska dit?

fantastiska hälsningar ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
EmmaG
2008-09-29 15:19
#1

Nope, bor liksom inte i närheten :-P
Kan du inte berätta lite om de du sett o hur de va i allmänhet? =)
Vad är de för festival för en som inte vet? =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hennum
2008-10-03 23:33
#2

Jag såg bara två filmer. Dante 01 som var en sci-fi film. Den var väldigt bra, hade en härligt hemsk undergångsstämning. Utspelar sig på en rymdgrej i närheten av en planet som är i stil med jupiter tror jag, eller om det är en sol… livsfarlig iaf. Den här rymdstationen är typ ett fängelse. Tror det var en italienare som gjort den, så de snackade italienska, men som tur är var det engelsk textning. :P

Bathory utspelar sig i tjeckien/slovakien på 1600talet. Baseras på en historia om en kvinna som sägs ha mördat många unga kvinnor för att bada i deras blod för att hålla sig ungdomligt vacker längre. Den var oxå riiiktigt bra. Den handlar helt enkelt om hennes liv, och det är kul att den utspelar sig på ett ställe man inte vet mycket om. Jag vet ungefär vad som hände i frankrike och sverige på 1600talet, men verkligen inte vad som hände i Tjeckien. ^^ Men jaa.. det var ju en massa krig som överallt annars. :P

Fantastisk filmfestival hålls varje år i lund under 9 dagar eller nåt i den stilen, de visar maaassor med filmer (fantasy, skräck och sci-fi) och jag tror att alla har sverigepremiär när de visas på festivalen. Det kommer dit lite regissörer och annat folk som svarar på frågor, och så är där lite föredrag och workshops oxå. Samt en massa kortfilm.

Ni anar inte vad ni missar! :)

antagligen har jag fel på en hel del små fakta här, så om någon dyker upp och vet allt bättre än mig så förtjänar jag den eventuella pinsamheten ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

EmmaG
2008-10-03 23:52
#3

Kul!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hennum
2008-10-18 02:21
#4

som ***! :)

finns det inte folk här som bor i skåne? Har dom missat det totalt? Det har jag iofs redan en hel del kompisar som gillar fantasy och bor i närheten som gjort.

Har folk något emot filmfestivaler? Är det töntigt på något vis? hehe :D Alltså, inte nördigt, för det är något positivt. Utan pinsamt töntigt ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

EmmaG
2008-10-18 13:38
#5

Synd att vi inte har sånt skoj här uppe i mitt område alltså..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Upp till toppen
Annons: