Annons:
Etikett11-spel
Läst 1796 ggr
Sagakeramik
8/28/08, 8:48 PM

Konsollspel

Hej!

Jag gillar att spela fantasyspel ala zelda och sceret of mana nu letar jag efter liknande (eller inte:) bra spel men undrar vilken konsoll man bör satsa på. Nån som vet vilken konsoll som det görs mest (och bäst) fantasy spel till (nya som gammla spelar ingen roll) ?

/Saga

Annons:
EmmaG
8/28/08, 9:17 PM
#1

Utan att va det minsta insatt så säger jag Xbox - för de känns som de helt enkelt Tungan ute

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Sagakeramik
8/28/08, 11:53 PM
#2

He he.. ok vilka spel är det du gillar till xboxen?

EmmaG
8/29/08, 1:51 PM
#3

Nä, jag jag har knappt vart i närheten av ett xbox, håller mig till Nintendo DS.
Men Fable finns väl till Xbox? Gybba mi (som spelat de på PC) gillar de iaf.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tussebus
11/11/08, 9:34 PM
#4

Finns d några roliga fantasyspel till PS3? Kanske nåt som inte bara går ut på att kriga o slåss hela tiden?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Frida
11/12/08, 11:49 AM
#5

Alla tidigare PS spel går ju att köra på PS3 så det är ju en fördel om inget annat. Då har du helt plötsligt tillgång till bland annat alla Final Fantasy spelen. Och om en PS3 känns för dyr kan man alltid ta PS2, spelen finns ju fortfarande men man kan inte köra de nyare spelen som görs till PS3.

Det fina med PS3 är ju att om ett spel inte finns i affären kan du enkelt ladda ner det direkt i konsollen bara du har tillgång till ett nätverksuttag. Tror till och med att en nätverkskabel följer med i paketet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tussebus
11/12/08, 3:03 PM
#6

Tyvärr #5 så är det bara den första versionen av PS3 som är bakåtkompatibel. Den som vi har är inte detRynkar på näsan

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Frida
11/12/08, 10:25 PM
#7

Jaha det visste jag inte. Vår fungerar i alla fall fin fint med de gamla spelen. Men jag måste säga att det låter väldigt mysko.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
11/13/08, 1:29 AM
#8

Nej, det är helt korrekt. Bara de tidiga PS3:orna har bakåtkompabilitet. Sony ansåg att det inte var nödvändigt längre.

Upp till toppen
Annons: