Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2221 ggr
EmmaG
2008-08-30 22:18

The Wheel of time blir film

Nu är jag fräck och snor nyheter ifrån Catahya Skäms Men tydligen är de så att Jordans The Wheel of time ska bli film..
Läs om de på Catahya
Dock hittade jag inget om de på IMDB ännu

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
2008-09-01 23:32
#1

Jag har ju inte läst Wheel of time så jag har ju inget att säga.. Men maken som läst tror att de kommer bli rätt så B

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Raldor
2008-10-28 03:25
#2

Tyvärr så blir nog projektet alldeles för stort om det ska bli bra. Sagan om Ringen är rena pocket-boken i jämförelse. Det vore undertbart om de kan få ihop det men som sagt,det blir stooort.

Tråkigt att läsa att Robert Jordan har gått bort. Man frågar sig hur det blir med avslutningen av serien.

EmmaG
2008-11-01 13:57
#3

Ja, jag har förstått att det är nog ett omöjligt projekt att köra detta till film. Hur många svenska böcker är de uppe i nu? 20+ iaf eller?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tussebus
2008-11-11 14:23
#4

Jag läste de första sju böckerna på engelska tills de föll sönder. När det sedan aldrig slutade komma ut böcker och det dröjde så länge mellan varje bok att man hann glömma bort vad som hände, gav jag upp. Tror inte heller på filmen.

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Flickan
2008-11-12 18:54
#5

Nej ska de göra fil av hela serienm kommer det bli megastooort. nu är det minst fem, sex år sedan jag läste i srien men om jag inte mins fel är väl de första två böckerna lite som en sammanhängande saga med ett slut? mins att jag trodde böckerna slutade där och att jag gillade böckerna väldigt skarpt så långt men att de spårade ur lite deräfter…

Tussebus
2008-11-12 19:03
#6

Instämmer med #5 Det blev för många böcker och det spårade ur.. man orkade inte hålla koll på vad som hände och vem som var vem och när osv

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Annons:
Madde80
2008-11-19 11:55
#7

Whey, detta har jag helt missat! Jag är ju en av dem som är lite fanatisk och kan de flesta dikterna och profetiorna i böckerna utantill. Ämnet om vilka skådespelare som skulle passa till en eventuell film av böckerna har då och då diskuterats på de stora WoT-siterna.

Jag har svårt att se hur alla dessa böcker (de blir tolv med den sista, outgivna boken, totalt 24 svenska) skall bli EN film. Det är så många handlingar, bi-handlingar, huvudpersoner, bi-personer som alla är så viktiga för att hålla samman händelserna… Det är dessutom väldigt många som man följer under lång tid, och det är många resor, krig och rebelliska aktioner som ska genomföras. Det är helt omöjligt på två timmar. Det är helt omöjligt på fyra också. Nej, det måste bli en serie, och om inte en bok per film, så i alla fall högst två…

Jag får googla runt lite och hitta mer info, för det här är mycket intressant! Tack för nyheten, Emma!

Aviendha
2008-12-13 01:22
#8

Jag tror det blir svårt. Den är ju så lång, och så många parallella trådar. Tror dessutom man kommer bli besviken på hur karaktärerna gestaltas. Ex. Tolkien beskrev dem rätt ingående, jämfört med vad jag uppfattar att de gör i WoT så det blir nog svårt för dem att matcha mina förväntningar, och funkar inte den biten så är jag svårövertalad. Men när den kommer måste jag ju se den bara för att ;)

Upp till toppen
Annons: