Annons:
Etikett07-lekar-tävlingar
Läst 1774 ggr
loreena
9/4/08, 2:36 PM

Koka ihop en film/bok

Här kommer jag med lite funderingar igen.

Ni skall koka ihop en film/ bok, men måste ta karaktärer, handlingen lite ditåt, platser osv. ur existerande berättelser. Man får blanda fritt och kombinera karaktärer som man tycker skulle prassa ihop och senarior ur filmerna/böckerna.

Låter det råddigt? Det är inte så stor skillna hur ni kokar ihop det huvudsaken att det blir kul att läsa!

ps. ni behöver inte berätta några långa historier om ni inte vill utan bara förklara i korta drag hur ni har tänkt.

Lycka till!

Annons:
EmmaG
9/4/08, 3:36 PM
#1

Kan du inte göra ett eget exempel så är det kanske lättare att förstå hur du tänk? =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

loreena
9/4/08, 5:24 PM
#2

jo, det kan jag göra, men jag har lite bråttom just nu

EmmaG
9/4/08, 11:03 PM
#3

Väntar med spänning =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Effie
9/5/08, 8:04 PM
#4

Typ Hermione (Harry P) + Silke (Belgarion) + Nynaeve (Wheel of Time) och några till får Ringen att ta till Mordor, men de hamnar inte i Lothlorien utan i Skivvärlden, och sedan kommer lyckodraken (Den oändliga historien) och räddar dem…?

Tål att tänka på; det var en kul idé.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

loreena
9/6/08, 1:07 AM
#5

#4 Det var ett bra exempel! Kunde inte sagt det bättre själv.

Obs. Det behöver inte bara vara enbart Fantasyfigurer.

Effie
9/6/08, 1:28 AM
#6

Så jag kan stoppa in Raskolnikov (Brott och straff) också?

Det börjar bli komplicerat…Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
loreena
10/4/08, 8:19 PM
#7

Jag måste säga att det var svårare än jag trodde.. men det skulle t. ex vara intressant att olika karaktärer från böcker skulle turnera i trekampen som harry Potter deltog i. Kankse möta samma tre uppdrag som det skrivs om i boken, eller några andra uppdrag. Det kunde vara intressant att koka ihop tre nya utmaningar som reprecentanterna skulle stå framför. T. ex hämta något ur det ställe där Vildvittrorna bor (Ronja). (var de nu sedan kan tänkas bo.. där får man fantisera lite fritt..) Eller gå ombord på spökskeppet i Pirates of Carrabian och utföra ett uppdrag där.. och sista uppdraget att ta sig in i häxans slott i Narnia och klippa skägget av den där lilla dvärgen.. Skrattande

Och vilka karaktärer skulle delta? Hm.. Nå kanske Harry Potter får delta för Hogvarts.. Lilla My för Mumindalena team och vem skall det tredje vara?  Hm.. Är inte så kreativ idag.. Spiderman kanske?

#6 stoppa in honom baraSkrattande

AnnaFreds
10/12/08, 2:17 AM
#8

#7 hahaha, älskade det sista uppdraget xD

Upp till toppen
Annons: