Annons:
Etikett11-spel
Läst 4325 ggr
Sehvrin
2008-10-28 10:57

WebTorkel - Torkel möter Internet

Många gånger har jag fått höra om enmannaäventyret Trygg-Torkel, barbaren från mina vänner och med tanke på alla tokigheter man hört om det så ville jag självklart spela det. Dock har boken varit slut på förlaget länge, men för ett par dar sen fick jag för mig att titta runt lite och gissa min glädje och förvåning när jag fann:

WebTorkel Cool

Så, vad väntar ni på? Sätt igång och testa spelet Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
moondancer
2008-10-30 23:29
#1

hihi, kalrt att du länkade ut den sidan här. Underbar sida…in och spela alla!!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

EmmaG
2008-11-01 14:03
#2

*påminner mig själv att testa imorgon när jag har tid*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tussebus
2008-11-11 13:42
#3

Hmm…är det inte meningen att man ska kunna välja själv vad man vill att Trokel-snubben ska göra?

tråkigt spel :(

Tack för tipeset iaf :)

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Sehvrin
2008-11-11 16:25
#4

#3 Nope, det är en virtuell tärning som bestämmer. Jag tycker det roliga med det är alla knäppheter spelet innehåller, men alla tycker vi ju olika =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ragnemalm
2012-11-12 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

För det första: Trygg-Torkel är INTE slut. Den var slut, men 2004 bekostade jag (som är en av författarna) personligen ett nytryck, som det fortfarande finns kvar av. Jag säljer regelbundet på konvent, Spelmarknaden i Stockholm och på Tradera.

För det andra: Trygg-Torkel 2 är utgiven, "Trygg-Torkel Piraten", kom ut i en första provupplaga för bara en dryg vecka sedan. Min plan är att fixa en lite utökad version av den till i vår (LinCon om inte tidigare), fast den skall inte bli lika tjock som ettan blev i fjärde utgåvan.

Val eller tärning? En av poängerna är att Trygg-Torkel är en så enfaldig rollspelshjälte att alla hans val görs med tärning (IQ/INT = 0). Men det skall ju spelas med en riktig tärning, rentav med en "spelledare". Men det går precis lika bra att bara hoppa runt med egna val och se om man hittar något riktigt knasigt. Det är ju egentligen inte ett spel, det är en spelparodi. Det är tänkt att vara kul. Hellre kul än rimligt.

Klassiker kan vara i den här stilen: Torkel hittar ett svärd, äter det, spyr upp någonting han tidigare svalt, det är en juvel, nej det är en flicka med smaragdögon, rubinrött hår och gnistrande leende… VAR TUSAN KOM HON IFRÅN? Eller så kan han spy upp en kista som innehåller en hemlig gång, i vilken det kommer ett tunnelbanetåg… Och det är bara vad som händer när han äter. Flört

Upp till toppen
Annons: