Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 1616 ggr
Metinia
2/11/09, 3:15 PM

Filmen Twilight

Har någon sätt filmen Twilight?

Jag såg den igår, hade läst boken innan och boken var en av de bästa jag har läst. Trodde att filmen skulle vara bra också, men oj så fel jag hade och så besviken jag blev. Filmen var en av de sämsta jag sett. Alla de roligaste sakerna i boken (framför allt hur karaktärerna var) var borttaget, alla konversationer var typ borta. Bara action genom hela kändes det som.Framför allt var jag besviken på Edward, han var ju ofta ganska glad i boken och skratta mycket. I filmen gick han ju runt och var sur precis hela tiden.

Lika besviken blev jag när jag såg Eragon-filmen efter att ha läst boken. Usch, va den filmen var dålig! Samma sak är, bara action och slagsmål hela tiden, inget av det roliga kvar, karaktärer som stela robotar typ.

Tillbaka till Twilight. En av mina vänner som jag såg den med tyckte att filmen var ganska bra, är jag helt förblindad av hur bra boken är och bara jämför med den? Kanske, tyvärr brukar jag göra så och då blir nästan alltid filmen väldigt dålig i jämförelse. Min kloka (?) syster sa att det brukar bli sådant här resultat när man ska göra en film av en riktig bra bok och inte har tillräckligt med perngar för att göra filmen bra. Synd att det är så.

Vad tycker ni om filmen Twilight? Och vad tycker ni om boken ("Om jag kunde drömma")?

Annons:
Crispig
2/11/09, 4:17 PM
#1

Tja, jag började läsa boken, men jag vet inte vad. Jag känner mig avig mot både filmen och boken och har ingen aning om varför. Jag menar, vampyrer e helt "up my alley" men nä, har inte haft något som helst sug.

Kanske för populär eller någe, jag e ju ganska barnslig sådär. Eller den är för modern för min smak.

Läste iaf inte klart boken och vet inte ifall jag ska se filmen senare.

TerriZue
2/12/09, 12:19 PM
#2

Själv gjorde jag så att jag såg filmen innan jag läste boken. Många tycker det är dumt, jag vet men för mig förstör det faktiskt inte, det hjälper mig snarare. Jag har fortfarande samma känslor som jag hade första gången jag såg filmen trots att jag kan se att mycket har klippts bort när jag läst böckerna. Det hjälper mig att inte jämföra bok med film för mycket. :)

Ska jag jämföra Twilight med boken för mycket är det klart att jag blir lite besviken men tack vare min nya teknik gör jag inte det. :P hehe!

Jag tyckte jättemycket om filmen.

Och börckerna ska vi inte tala om! Jag är verkligen besatt och gör inte mycket annat än läser dem om och om och om igen.. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Abico
2/12/09, 4:34 PM
#3

Alla böckerna i Twilight serien är grymt bra och filmen kändes väldigt platt och tråkig i jämförelse. Jag var riktigt besviken efter att ha sett den.

Jag gillar inte alls sättet som dom skapat karaktärerna på i filmen, så ser och beter dom sig inte i mina böcker och tankar ^^
Nä, usch.

Hanna 

Frida
7/7/09, 5:34 PM
#4

Jag såg filmen igår och har inte läst bökerna (de två första ligger brevid mig nu och ska bli lästa inom kort). Tyckte om filmen och har därför höga förväntningar på böckerna.

Vad gäller hurvida böcker gör sig bra på film är alltid en svår fråga. Visst har det med pengar att göra men ofta mycket med att det är svårt att komprimera så mycket innehåll till några få timmar.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Metinia
7/7/09, 10:44 PM
#5

Det här var ett tag sedan, har nu sett filmen totalt tre gånger och har kommit fram till att hur bra jag tycker att filmen är beror på mitt humör och min inställning. Jag gav filmen en andra gång iom att så många andra älskade den och andra gånge jag såg den älskade jag den också. Men nu tredje gången jag såg den insåg jag att det är först nu som jag kan göra en rättvi bedömning. Den har vissa riktigt bra delar faktiskt, men många ganska dåliga också. Så mitt "resultat" blir att jag tycker nu att filmen är helt okej, men kan inte alls mäta sig med böckerna.

fellfrosch
7/8/09, 8:30 PM
#6

Jag tyckte nog att böckerna var lite platta och trista :/ Slutet på den sista boken ska vi inte tala om..

Men jag älskar storyn :D speciellt i den andra boken

Annons:
LaSadie
7/14/09, 10:21 PM
#7

Ni vet väl att Twilight.ifokus finns Flört

Metinia
7/15/09, 12:53 PM
#8

#7: Haha, aaa, jag är medlem där. Tror dock att jag skrev tråden innan sidan fanns. Men bra att du påminner alla adra, ;)

[Alexandra89]
8/16/09, 12:13 AM
#9

Tycker filmen var ok, men oj vad det tagit bort mkt från boken! *Arg*

Böckerna är underbara…

Upp till toppen
Annons: