Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1759 ggr
Frida
3/14/09, 7:22 PM

Reklamfritt iFokus

 Med iFokus Minus så behöver du inte se reklamen på iFokus. Om du har en långsam dator kan detta även göra att iFokus upplevs lite snabbare.

Så här beställer du

1. Skicka beställnings-SMS

Skicka texten "IFOKUS MINUS ditt användarnamn" (utan citationstecken) till nummer 72550.

Priset för denna tjänst är 20 kr per månad plus eventuella operatörsavgifter för att skicka SMS.

Det fungerar endast att beställa tjänsten med ett svenskt mobilabonnemang.

2. Vänta på bekräftelse-SMS

En stund efter ditt SMS har skickats kommer du att få en bekräftelse på att tjänsten är aktiverad. Du får även ett privat meddelande som bekräftelse. Eventuellt kan du behöva logga ut från iFokus och logga in igen innan det verkligen aktiveras på iFokus.

Om det mot förmodan skulle uppstå några problem med tjänsten så vänd dig till  Support iFokus.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
3/14/09, 7:23 PM
#1

Kan tillägga att än så länge måste man skicka detta SMS varje månad. Tjänsten är alltså inget abonnemang som du måste avbeställa när du inte längre vill ha det utan det avslutas automatiskt efter en månad.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
3/14/09, 7:44 PM
#2

Bra idé med tanke på hur motsträviga många är/varit till reklamen som nu finns på sajterna!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ahnna
3/14/09, 7:51 PM
#3

iFokus ska alltså tjäna pengar BÅDE på reklamen OCH de som INTE vill ha den?! Skitsmart, måste jag säga!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Frida
3/14/09, 7:55 PM
#4

Ja varför inte. Om många väljer bort reklamen så kommer det att generera färre klick och så minskar annonsörernas intresse för att ha reklam på iFokus och hela iFokus får mindre pengar som i sin tur kan resultera i sämre service för medlemmarna, uppdateringar etc. Jag ser faktiskt inget fel i det hela för det krävs ju en del jobb för att ta bort något för en del medlemmar som annars är standard för alla.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Ahnna
3/15/09, 12:26 AM
#5

#4 Enda anlednigen till att de erbjuder oss att välja bort reklamen är för att tjäna mer pengar - om problemet med färre klick var så hemskt skulle de inte erbjuda den tjänsten alls utan låta alla leva med reklamen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

EmmaG
3/15/09, 1:02 AM
#6

Oavsett så håller jag med Tramptass, det är en bra grej helt enkelt. De behöver pengarna, tror fortfarande de är så att mycket betalas ur egen ficka. Det är inte hållbart i längden med tanke på i vilken fart iFokus växer

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Ahnna
3/15/09, 10:15 AM
#7

#6 Och jag tror inte alls att de pröjsar ur egen ficka, oavsett vad de säger. Oskyldig Räkna mängden reklamspottar på hela sajten och kolla vad det kostar att annonsera… Flört Forum på nätet är bland det enklaste sättet att göra sig pengar på att andra människor kommer dit. Inget ont om teamet bakom iFokus, absolut inte, men jag köper inte att de sitter och skjutsar in pengar ur egna fickor och går på knäna för att vi ska få ett fint forum. Det funkar inte så i IT-branschen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Tsentral
3/24/09, 10:30 AM
#8

Så vad är problemet? Någon erbjuder dig en gratistjänst. Den finansieras antingen genom reklam eller genom att man betalar för att inte se reklam, vilket inte direkt är någonting särskilt nytt och ovanligt. Om du tycker att det är värt det betalar du. Om du inte tycker att det är värt det betalar du inte. Det känns som standardtillvägagångssätt på nätet. Förstås vill man kunna erbjuda dig en lösning om du ogillar reklam och fortfarande tjäna pengar på den om man kan.

Jag inbillar mig inte att mitt lokala ICA drivs ideellt för att jag skall få mat på bordet, men jag är fortfarande hemskt glad att det finns och erbjuder mig sina tjänster.

Ahnna
3/24/09, 10:42 AM
#9

#8 Var det riktat till mig eller? Jag har inte sagt att jag tycker att tjänsten är dålig eller att alla borde jobba gratis för att jag ska få ha ett forum att gå till, så det har du missuppfattat i så fall. Läs mina inlägg igen.

Jag har dessutom fått PM från en i teamet och jag har bevisligen inte fel i det jag skriver här ovan.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Upp till toppen
Annons: