Annons:
Etikett12-varelser
Läst 3124 ggr
nejlikan
4/16/09, 4:15 PM

Din drake

Om du skulle ha en drake, vad skulle den heta, hur skulle den se ut och vad skulle du göra tsm med den?

Annons:
nejlikan
4/16/09, 4:19 PM
#1

Min drake skulle vara en is blå drake, ganska stor, ungefär som en elefant, och hon skulle heta Frieya. Jag skulle ha flygit runt hela jordklotet bara för att visa upp henne. Glad

WildSpirit
4/16/09, 8:40 PM
#2

Jag skulle vilja ha en mörkgrön ganska stor drakeSkrattande Vet inte riktigt vad jag skulle döpa henne till (för det skulle vara en tjej) men ett alternativ är Story…Obestämd

nejlikan
4/16/09, 9:47 PM
#3

okSkrattande

Farwuq
4/17/09, 11:13 AM
#4

Intressant, tycker Farwuq.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Kaninfluff]
4/17/09, 6:20 PM
#5

En lila, den skulle heta Amber och jag skulle göra allt med henne :)

Tavar
4/17/09, 9:02 PM
#6

Skulle vilja ha en svart drake som skiftar i grönt ^^ Den skulle heta Arzoh eller Watcher, vara så stor att man kan rida på den och skulle nog mest bara flyga runt med den och upptäcka nya platser :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
knutteknop
4/17/09, 11:15 PM
#7

det skulle va en röd/brun europeisk drake (står i drakologi om den) som skulle heta ippenut. jag skulle flyga omkring i världen och bara njuta av att ha en drake…


Myrtorpets Möss och Kaniner

ali97
4/18/09, 2:24 PM
#8

det skulle vara en blå eller en grön drake.och den skulle heta zagros

leja
4/18/09, 4:12 PM
#9

Har alltid haft bilden av en svart drake, med rökfärgade vingar. Men namn vet jag inte riktigt. Hm……

Obestämd

Vad ska man ha som signatur tro?

EmmaG
5/6/09, 1:10 PM
#10

Min sällskapsdrake skulle va i storleken av en katt ungefär, så att hon kan bo med mig i lägenheten. Ligga och mysa i soffan etc, alltid vara med en. Namn skulle kunna va Dweia..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Azmaria
5/6/09, 11:54 PM
#11

hmm..min drake sku va liten, så liten att den kan sitta på min axel.  Sen så skulle den vara vit eller gul färgad och ha lång svans. Vingarna sku oxå vara stora "fladdermus vingar".

Sen så skulle den heta Columbus, ingen tvekan om saken!

 Ja sku förmodligen tjäna pengar på den via uppvisning, eller kanske man sku fa på äventyr med den, lite utmaningar och skojigheter få man väl inte missa.

;D

Make Pasta not War, Vee~

lillNasse
5/12/09, 4:42 PM
#12

dröm drake Saphira i eragon :O lätt :D<3

Frida
5/12/09, 5:36 PM
#13

Om jag hade en drake skulle den vara svart med röda skiftningar och hon skulle vara en stor en. Förmodligen skulle jag döpa henne till Sinemetu som betyder "utan fruktan". Vad vi skulle göra? Ta över världen såklart Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Werewolf
5/18/09, 6:54 PM
#14

jag skulle ha en isblå,mörkblå vatten drake med vita ögon.. som jag skulle döpa till mars 

och om det fin drakar så skulle det säkert finas onda drakar okså så jag skulle åka med henne och bekämpa dem XD

Jansch
5/19/09, 4:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Oj vilken härlig tråd.

Jansch heter han. han är täckt med svarta pansarfjäll och har en mank höjd på ca 2,5 meter.

Hans ögon är stora som sköldar och de påminner lite om en hundvalps. Han har 5 klor på varje tas (dvs han är av europeisk härkomst).

Vi busar ganska ofta men han glömmer bort sin storlek oftast och jag kommer alltid hem alldeles blåslagen. Jansch är fantastiskt bra att ha med sig då man åker ut i skogen och grillar för jag behöver inte ta med mig något att tända elden med då.

Om vardagarna brukar vi flyga över landet och leta upp små fridfulla oaser där vi kan sitta och ljuga ihop historier för varandra. Vi har ett bekymmerslöst förhållande Jansch och jag och en dag kanske jag lägger upp en bild på oss här =)

bokis
5/18/10, 8:05 PM
#16

Min drake skulle vara liten så att den skulle vara som ett sällskapsdjur. Vet inte riktigt vad den skulle heta…

Den skulle kunna spruta eld men den skulle aldrig göra det.Skrattande

Det här är förresten en riktigt bra bok för drakälskare:

Konsten att uppfostra en drake av John topsell

Rekomenderas starkt om du älskar drakar.

Upp till toppen
Annons: