Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 1705 ggr
KastKatt
8/31/09, 11:34 AM

Harry Potter bok 4&7 Spoiler

Hej, kom att tänka på en sak som jag diskuterat med några vänner.

I fjärde boken "Harry Potter och den flammande bägaren" så är han ju i prefekternas badrum, och där säger han att han knappt kan simma då familjen Dursley inte låtit han gå på simskola, i förhoppning att han skulle drukna.

Men i sjunde boken "Harry Potter och dödsrelikerna" simmar han ju först ut till klippan med Dumbledore och sedan tillbaka i storm, hur går det ihop?

(Kan vara något som är lite tokigt, inte läst dem på ett tag, men är det inte lite skumt?)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Halvdansken
8/31/09, 2:50 PM
#1

Han har kanske lärt sig under tiden.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Abico
8/31/09, 7:45 PM
#2

Men i sjuan simmar han väl ändå inte med Dumbledore? Det är väl i sexan?

Hanna 

KastKatt
8/31/09, 9:52 PM
#3

#1 men det känns löjlig att hon inte nämner det.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

KastKatt
8/31/09, 9:52 PM
#4

#2 just det! Tänkte fel ordning.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Halvdansken
8/31/09, 9:56 PM
#5

Varför då? Det är ju inte den dag-för-dag berättelse. Det händer säkert en massa saker hon inte skriver om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KastKatt
8/31/09, 10:00 PM
#6

#5 nej det vet jag också, men en sån grej ifrån att inte kunna simma till att kunna simma i storm?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Frida
9/1/09, 7:47 PM
#7

Har faktiskt inte reagerat över detta innan men jo det kan tyckas väldigt underligt (jag minns inte heller böckerna i detalj om jag ska vara ärlig). Men som #5 säger så kan mycket hända under tiden som vi inte "får vara med". Sen har jag ett svagt minne av att det sades något angående Harrys simkunskaper i samband med att han simmade iväg med Albus. Är det något jag fått om bakfoten?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

KastKatt
9/3/09, 12:28 PM
#8

#7 jag är inte riktigt säker? Jag lade upp tråden för det var jag och några andra som disskuterade det. Det var nämligen inte jag som tog upp det ifrån början, men jag ska läsa igenom igen :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Huldan
11/14/09, 12:15 AM
#9

Han kanske lärde sig iomed udnervattens tävlingen då han trots allt spenderade massa tid under vattnet?

mikeiko
11/14/09, 1:54 AM
#10

Haha det där reagerade jag inte ens över, men det är sant! Det känns som en typiskt JK Rowling blunder tycker jag :)

Typ…som när Harry tror att Tonks var kär i Sirius. Men de är ju släkt… x.x

twilight4ever
11/14/09, 11:24 AM
#11

#10 Men tillexempel så är Sirius föräldrar nästkusiner tror jag att det var. Så alla renblodiga är släkt på något sätt vilket betyder att man då gifter sig med kusiner och sånt.

Frida
11/14/09, 1:24 PM
#12

#10 Just den där "blundern" är ju inte så farlig i och med att det är tillåtet med kusingiftemål i Sverige och flera andra länder. Och precis som #11 säger så är de riktigt "renblodiga" inavlade på alla möjliga sätt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

bokis
5/19/10, 8:32 PM
#13

#9 Det tänkte jag också på. När han åt den där växten så blev han nog simkunnig.

Annons:
bokis
5/20/10, 6:28 PM
#14

I prefekternas badrum så kan han i alla fall simma längderna och så. Men han är inte så bra på det.

KastKatt
5/23/10, 8:22 PM
#15

Nej, men jag menar, det är svårt. Även för en rutinerad simmare att simma, i storm, med kläder, i kallt vatten, med en Dumbledor?

Eller? :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Upp till toppen
Annons: