Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 2933 ggr
EmmaG
9/24/09, 12:47 PM

Potter blir nöjespark

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läst på msn.se idag;

Nöjesparken där

DU blir Harry Potter

Snart kan du vandra runt på Hogwarts, flyga en hippogriff och skicka ugglepost. Nöjesparken The Wizarding World of Harry Potter öppnar i USA till våren.

Läst böckerna och sett filmerna? Då finns bara en sak kvar för ett inbitet Harry Potter-fan: att bege sig till Orlando, Florida, och det Harry Potter-land som öppnar våren 2010.

Nöjesparken utlovas bli en "upplevelse för livet". Utseendemässigt ska det 81 000 kvadratmeter stora temalandet kännas precis som att vandra runt i en historia av JK Rowling.

- The Wizarding World of Harry Potter kommer inte att likna någon annan upplevelse på planeten och vi längtar efter att få se våra gästers reaktioner när de går in i parken, säger Tom Williams, vd för Universal Parks.

Vid ingången till trollkarlsbyn Hogsmeade puffar tåget Hogswart Express ånga och låter visslan ljuda, tvärs över gatan väntar butiken Zonko's med varor som expanderande öron och sneakoscopes.

I Honeydukes kan du köpa chokladgrodor och Bertie Bott's Every Flavour Beans och i restaurangen intill, The Three Broomsticks, ska traditionell brittisk mat serveras tillsammans med pumpajuice och smöröl.

I ett hus tvärs över gatan från The Three Broomsticks väntar livs levande ugglor på nästa postuppdrag. Och naturligtvis kan du skaffa en egen trollstav på Ollivanders, men kom ihåg: du väljer inte staven, den väljer dig.

Bland upplevelserna finns också berg och dal-banorna Dragon Challenge och Flight of the Hippogriff. Inne i Hogwarts väntar attraktionen Harry Potter and the Forbidden Journey som med ny teknik ska få magin, karaktärerna och historierna att komma till liv.

The Wizarding World of Harry Potter blir en egen park i parken på Universal Orlando Studios. Nöjesparken öppnar under våren, men något exakt datum har ännu inte satts.

Mer läsning om Harry Potter-parken finns hos Universal Studios.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
EmmaG
9/24/09, 12:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hippograf berg & dalbana

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Frida
9/24/09, 1:26 PM
#2

Woha! Jag vill, jag vill, jag vill… Undrar hur jag ska övertala maken att åka dit, han har inte ens sett filmerna och ännu mindre läst böckerna. Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

EmmaG
9/24/09, 1:32 PM
#3

Har aldrig känt förr att jag skulle vilja åka till USA men att åka den där Hippogriffen + Comic con.. Hmm, börja spara pengar kanske

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Cessy
9/24/09, 3:33 PM
#4

Åh dit skulle jag vilja åka. Fast det hade nog bara fått bli jag o sonen i så fall, för maken han har ju bara sett småbitar av filmerna o hört bråkdelar av böckerna, men hjälp vad kul det hade varit att få se detta.Skrattande

Abico
9/26/09, 11:15 PM
#5

Häftigt!
Men använder dom kulisserna från filmerna då eller bygger dom upp något nytt?

Jag satt nämligen och funderade på det när dom visade en bakom kulisserna på HP & Halvblodsprinsen, och berättade hur lång tid dom jobbat med att sätta upp bla. Weaslys vassa varor, slagit in karamellerna en och en och allt vad det var, och sa att allt skulle rivas… Det vore förskräckligt synd att riva allt.

Hanna 

Vippelicious
9/27/09, 5:25 PM
#6

Ge mig! *Dreggel*

Medarbetare på fantasy.ifokus

 

Annons:
Frida
9/27/09, 5:41 PM
#7

#5 Eftersom det ska vara en permanent upplevelse misstänker jag starkt att de bygger nytt. Kan kanske hända att de återanvänder någon liten del här och var (till exempel lös rekvisita) men jag tror inte att det fungerar riktigt så annars att de återanvänder kulisser.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Abico
9/27/09, 8:46 PM
#8

#7 - Okej, vad synd.

Hanna 

mackeNR1
9/29/09, 9:01 PM
#9

Omg jag vill diiiit!

Men det kommer nog inte hända på at least några år :/

E 14 nu, har aldrig farit utomlands :[

EmmaG
9/29/09, 10:07 PM
#10

#9 Jag är 23 och har inte varit längre än till Norge & Danmark - som barn dessutom! ;-)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Azmaria
10/3/09, 12:55 AM
#11

 oh, dit ska ja, jag får väl råna en bank om ja ska ha råd att resa dit o fa till nöjesparken . xD

Make Pasta not War, Vee~

loreena
10/3/09, 6:05 PM
#12

#9 #10

Samma här. Är snart 33 och har inte varit till längre till norge och sverige.. Har aldrig varit intresserad av USA heller. Tycker den Nöjesparken skulle passat bättre i england. Det skulle varit mer "Potterskt".

Men vilken häftig Nöjespark det kommer att bli! Det kommer nog att bli välbesökt! Kommer nog att vara många som vill ha en trollstav. Skulle vara intresssant att gå i butikerna och titta på allt där.. Men det kommer nog att förbli en dröm.. Får väl nöja mig med de nöjesparker som finns här i Finland…Rynkar på näsan

Nej, det skall inte förbli en dröm. Vi ska dit, säger min dotter ( 10 år)som har tjuvläst vad jag skrivit.. Glad

Elshira
10/6/09, 2:34 AM
#13

Jag har alltid så höga förväntningr på alla liknande saker… Jag är inget Harry Potter fan men jag gillar böckerna och har svårt att en nöjespark ska kunna mäta sig med det när inte ens filmerna gör det :O

Hakuna matata!

Annons:
twilight4ever
10/7/09, 6:44 PM
#14

#0 Är dt nt honungsöl ist för smöröl?

mikeiko
10/15/09, 4:44 PM
#15

Jag har alltid velat ha en Tim Burton-park, men det här slår ganska hårt också! Förvånad bara att inte en snarlik version byggs i England?

Huldan
11/13/09, 6:00 PM
#17

Jag vill dit! Måste dit! Tänker ta mig dit!

Endroppeihavet
11/20/09, 8:46 PM
#18

Shit va coolt! Dit måste man ju bara!

// charlotte www.animeholic.se

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Upp till toppen
Annons: