Annons:
Etikett13-övrig-fantasy
Läst 1803 ggr
Frida
2010-01-04 23:30

Fantasy, år 2010

2000-talets första decenium bjöd på många trevliga nyheter för oss som gillar fantasy. Flera fantastiska filmer såsom Lord of the Rings samt Star Wars första episoder såg dagens ljus och öppnade upp för nya filmer i en genre som inte riktigt har varit "på tapeten" innan. Vi har även fått ta del av många nya idérika författare, alldeles för många för att nämnas här. Men vi har också förlorat kära historieberättare såsom David och Leigh Eddings och Robert Jordan.

Det har varit många bra och några dåliga fantasystunder de senaste tio åren. Men nu stundar ett nytt decenium med nya möjligheter och frågan lyder: vad ser du mest fram emot fantasyåret 2010?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Frida
2010-01-05 13:04
#1

Det jag ser fram mest emot är den nya boken om Locke Lamora. Jag hoppas att The Republic of Thieves verkligen kommer i november eftersom detta är fjärde gången de skjuter upp bokens release.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2010-01-05 22:46
#2

#1 Oh hjälp, fler böcker där också? Förvånad 

Nog för att Locke Lamorra är en av de bästa böcker jag läst *host* håller på och läser *host* men hur ska man ha tid att läsa alla? Och bokhyllan är liten Gråter

Men det är klart att man ska börja samla, så håller tummarna tillsamans med dig. Fast det här är tredje boken i serien va?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Frida
2010-01-05 22:49
#3

#2 Precis, tredje boken av sju planerade. Boken skulle ha kommit i mars förra året så både jag och min man har väntat länge på den nu. De är några av de bästa böcker jag har läst.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Skogselva
2010-01-05 22:59
#4

Tur då att jag upptäckte Locke i höstas, då kanske jag inte behöver vänta lika länge Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Sehvrin
2010-01-06 14:12
#5

Jag ser mest fram emot releasen av rollspelsversionen av The Dresden Files

Efter det så är det Dresden files-ljudböckerna (kommer minst två till i år) som jag ser mest fram emot just nu.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

msp
2010-01-16 00:06
#6

Jag länktar efter fortsättningen på Brisingr av Christopher Paolini. Man det står väl skrivet i stjärnorna när den kommer…

Annons:
fiffiluren
2010-01-25 14:46
#7

jag skulle vilja se Percy Jackson och jakten på åskviggen, eller vad den nu hette. Den verkar bra Glad

och så håller jag med #6 har nu suttit och väntat på en fortsättning i över ett år på den där boken. Man hinner ju nästan ge upp om att den ska komma så finns den plötsligt där och har vart ute länge, så var det iaf med förra Tungan ute

vimes
2010-01-26 20:03
#8

Jag längtar till andra delen av Richard Morgans trilogi A land fit for heroes.

Första delen heter The Steel Remains och gör i princip alla annan fantasy överflödig.

Hyrrokkin
2010-03-01 05:57
#9

Jag hoppas på att vår alvlajvgrupp kommer igång ordentligt så vi kan kicka lite ass på kommande lajv :)

Upp till toppen
Annons: