Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2022 ggr
Runko
9/27/10, 12:13 AM

Ljudböker

Hejsan.

Jag skulle behöva rekomendationer på bra fantasy ljudböker. Lyssnar väldigt mycket på jobbet så vill ha några på lager. Just nu arbetar jag igenom Robin Hobbs fantastiska böcker, och måste säga att jag är väldigt imponerad. Blev direkt en av mina favorit författare. Så några har tips på liknade författare? Älskar även Harry Potter, Twilight, Eragon och låt den rätte komma in.

Och på tal om Robin Hobb, så försöker jag hitta Soldiers of the sun trilogin (Shaman's Crossing, Forest Mage och Renegade's Magic) men kan inte hitta dem över nätet. Vet nån om de går att köpa dessa ljudböcker någonstarns?

Föredrar om de finns på svenska men engelska går också bra.

Annons:
Frida
9/27/10, 1:20 AM
#1

Harry Potter ljudböckerna på engelska är helt underbara! Har du inte lyssnat på dem än så gör det.
Sen finns ju Pratchetts Discworld som ljudböcker. Jag har inte lyssnat på dem själv ännu men maken säger att de är bra (även de på engelska).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Runko
9/27/10, 3:45 PM
#2

Harry Potter har jag lyssna igenom säker 5 gånger ;) Men ska kolla upp Pratchetts Discworld

WildSpirit
9/27/10, 8:11 PM
#3

"Bilbo, en hobbits äventyr" är min favoritljudbok, Tomas Norström läser den jättebra…

Runko
10/4/10, 5:43 PM
#4

Nja lite skeptisk mot Bilbo eftersom jag inte alls är specielt förtjust i de övriga Sagan om ringen böckerna

Frida
10/4/10, 11:37 PM
#5

#4 Bilbo är i en klass för sig. Den är inte i närheten av (den gamla översättningen) av LotR. Jag tror inte du skulle bli besviken.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

mahre
10/5/10, 1:00 PM
#6

Pratchetts Discworld finns även på svenska. dom är roliga och bra.

åter igen

andreas romans alla böcker finns, det kan man låna på biblioteket.

imperiets dotter

dessa vet jag finns på svenska

även Thomas kovenant den klentrogne.

mahre

Annons:
[Thiah]
10/20/10, 10:12 PM
#7

Åhh pratchetts böcker och ljudböcker är helt underbara! De finns ju även som film några av dem (filmer man tittar på en söndag eftermiddag medan man myser i soffan, dom är ju inte några underverk direkt.)

Abico
10/23/10, 11:40 PM
#8

Inte så lik de du skrev kanske, men jag har nyss lyssnat på "Hur du tränar din drake" som läses av Robert Gustafsson och den var verkligen hur rolig och bra som helst. Så den rekommenderar jag absolut.
Lyssnar just nu på "Magi" som Helge Skog läst in, tycker att den är riktigt bra den också.

Hanna 

mahre
12/20/10, 7:51 PM
#9

Thiah

dom filmerna älskar jag. tycker dom är bättre kvalitet på dom än många andra filmer :)

Jag hoppas att dom gör fler, helst oxå om Vädervax hehehe

[Thiah]
12/20/10, 7:59 PM
#10

#9 jo dom är helt okej  men tänk vad man skulle kunna göra med en stor budget som t.ex. LOTR och sen Några Terry Pratchett böcker Glad

Jag visste inte att Andreas Romans böcker finns som ljudböcker. En trevlig överraskning!

mahre
12/20/10, 8:36 PM
#11

Jag lyssnar ibland på dom, jag gillar verkligen hans böcker..

Ja det är helt sant som du säger, men det är ändå inte urselt.
en Bra budjet är ju att föredra, Men med det lilla dom haft har dom utnyttjat det bra tycker jag..

kram

Upp till toppen
Annons: