Annons:
Etikett02-film-serier
Läst 2261 ggr
fiffiluren
2010-10-12 14:26

15 oktober smäller det

Just det, den 15 oktober har The last Airbender premiär i Sverige! Men jag som bor i Kiruna får antagligen vänta en eller ett par veckor extra Obestämd

Vill se den nu!

Men bara en parentes, tydligen är det så att dom som har sett serien inte tycker om filmen? Antagligen för att det inte ryms att klämma in en hel serie i en film! Dööh! Men allafall.

Trailer

Annons:
Arinya
2010-10-12 18:45
#1

JAG LÄNGTAAAAAAAAAAAAR ^^ jag har sett hela serien många gånger om !! och jag har för mig att M. Night Shyamalan (stavning?:P) gör första filmen baserad på första säsongen alltså 3 filmer :)

WIIIE SKA BLI KUL Å SEEE DEEN :D

Frida
2010-10-12 18:50
#2

Jag har bara sett första 30 minuterna av filmen än så länge. Jag är inte imponerad av vad Shyamalan har åstadkommit. Den sista timmen av filmen måste göra mycket bättre ifrån sig för att jag ska vara någorlunda nöjd.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

fiffiluren
2010-10-20 18:24
#3

Har vart och sett de nu, eller i lördags :)

Det blev lite samma effekt som i Eragon, väääldigt mycket ska hända på väldigt kort tid, och hundra minuter är inte nog! Flera gånger fick vi berättat för oss vad som hände istället för att dom visade det som en del av filmen.

Sen störde jag mig på alla dessa thai-chi grejer dom gjorde, i serien är det så mycket enklare att bända och elementet följer minsta rörelse, iallafall när dom har lärt sig hantera det. Det dom gjorde i filmen gjorde det väldigt opraktiskt att använda i strid, dom hade normalt sett aldrig hunnit med alla rörelser för att kunna försvara sig.

Sen saknade jag humorn, den var inte alls lika rolig som serien, men jag tror jag var rätt påverkad av publiken också, det var ingen som skrattade… alls… fast det kom något nån gång som var lite kul.

Men jag gillar den ändå, alldeles för kort för att rymma det den måste, men det var väl en korkad budjet-detalj som satte stopp för det. Fattar dom inte att en film blir bättre om dom satsar lite mer på dom, annars blir det sånna här floppar och filmerna drar inte in några pengar alls.

ville bara poängtera: jag gillar filmen ändå

AnnaMoonshadow
2010-10-31 21:27
#4

jag bara avskyr den!

i vanliga fall är jag en väldigt optimist när det gäller filmer, och även när det är filmatiseringar av serier/böcker jag tidigare avgudat så försöker jag hålla ett öppet sinne.

Men de misslyckades banalt med filmen! det var bara två scener jag tyckte var helt okej, resten förstördes av överdrivet och dåligt skådespeleri eller konstiga effekter och tidsbrist.

om filmen varit i två delar skulle det antagligen fungerat bättre. Men de skulle även i det här fallet kunna använda pengarna på bättre saker istället för att bara lägga dem på specialeffekterna!

men det var ändå en trevlig stund i biomörkret, men det berodde på vännerna som gick med mig, absolut inte filmen…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

fiffiluren
2010-10-31 22:27
#5

det blev lite repris efter Eragon, att dom kunde göra samma misstag igen?

Efter första intrycket gillar jag den iaf, men jag måste alltid se en film två gånger, och blir den inte bättre andra gången så…

Upp till toppen
Annons: