Annons:
Etikett12-varelser
Läst 5175 ggr
[Thiah]
1/2/11, 12:22 AM

Vilket onaturligt väsen?

Om du fick välja ett enda onaturligt väsen som du skulle bli, vilket skulle det vara?

Vampyr? Fé? Varulv? Älva? Alv? Dvärg? Drake? Basilisk? osv…?

Vilket onaturligt väsen skulle du välja att bli?

Och varför?

Annons:
[Thiah]
1/2/11, 12:24 AM
#1

Jag har blivit helt insnöad på Varulvar efter att ha läst denna serie. Så min motivering är faktiskt denna serie… Glad

Mercedes Thompson series

Så för mig är valet lätt, Varulv.

(Jag ska skriva en artikel om serien, så fort jag får arslet ur vagnen. Flört)

Caramelbrownie
1/2/11, 12:34 AM
#2

Jag måste nog faktiskt välja ett skogsrå :) Fett roligt att lura in männen i skogen för att sedan döda dem :D

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

fiffiluren
1/2/11, 2:16 AM
#3

Hamnskiftare/shapeshifter - så man kan förvandla sig till vad man vill. Men annars varulv - helt klart :D

[Thiah]
1/2/11, 2:30 AM
#4

#3 nu sa du två, så bara shapeshifter räknas Flört

bokis
1/2/11, 7:40 PM
#5

Shapeshifter skulle ju vara häftigt att vara

Frida
1/3/11, 12:57 PM
#6

Jag är obotligt insöad på drakar, så jag väljer en liten mattsvart drake med lila ögon och massor av fire power Oskyldig

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
[Thiah]
1/3/11, 6:58 PM
#7

#6 Sett filmen How to train your dragon?? Tecknad film som är ljuvlig. Glad

Frida
1/4/11, 10:25 PM
#8

#7 Oh ja. Det har jag allt. Jättesöt film!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MoaL
1/7/11, 11:37 PM
#9

Hum.. Jag är insnöad på vampyrer såklart, helt inne i Twilight-yran som jag är - och har varit i ett par år nu (bara böckerna förstås, filmerna suger). Jag gillar det där osårbara eviga livet där man kan utrota lite avskum (pedofiler, våldtäktsmän, och så vidare) och göra som man vill. Fast som med allt annat finns det förstås nackdelar, vilken slags vampyr man än pratar om (Twilight-vampyr/Traditionell vampyr). ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Thiah]
1/7/11, 11:46 PM
#10

#9 jag har böckerna hemma och det är en sån otrolig skillnad mot filmerna. Blev mest besviken på new moon, hela grejen  med att Edward och Bella skildes åt och all smärta och att han sen åkte till italien blev så nerkortat i filmen.

MoaL
1/8/11, 12:00 AM
#11

Jag har också böckerna, och jag älskar dem. Jag är precis inne i en omläsning nu, återigen. Jag kan inte längre hålla reda på hur många gånger jag har läst om hela serien. Jag tycker att den är så oehört bra. :)
Filmerna däremot tycker jag är urusla och skådespelarna, främst då de som spelar huvudpersonerna, är stela, opersonliga och dåliga, för att inte tala om att ingen av dem motsvarade mina förväntningar rent utseendemässigt. Om jag ska säga mitt angående huvudpersonernas skådespelartalanger så är de rent ut sagt filmhistoriens största flopp, fast säger jag det till någon sådan där Twilightfilmsfanatiker så blir jag väl strypt, haha. :P
Fast jag kan ändå inte låta bli att se filmerna åtminstone en gång. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Thiah]
1/8/11, 12:12 AM
#12

Jag ser filmerna men jag håller med, de håller inte måtten!. I böckerna finns det så mycket känsla och kärlek och smärta och ja allt och i filmerna så bara snabbar dom förbi det. Rynkar på näsan

MoaL
1/8/11, 12:16 AM
#13

Precis, det är det som är så tråkigt med filmer som är baserade på böcker, det missas alltid så otroligt mycket. Särskilt sådana här böcker som är skrivna i jag-form, där stor del av handlingen utspelar sig genom, i det här fallet, Bellas tankar och känslor. Att filmatisera det.. Då försvinner mycket av det som är själen i boken.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[Thiah]
1/8/11, 12:25 AM
#14

mm Jag håller helt med. De som ser filmerna borde läsa böckerna eftersom de är så mycket bättre. Filmerna är ju inte alls bra.

MoaL
1/8/11, 12:36 AM
#15

Så sant så. Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Paulinaborg
1/8/11, 1:06 AM
#16

Helt klart en "The Vampire Diaries" vampyr! :D

[Thiah]
1/8/11, 1:09 AM
#17

#16 Damon som modell? Han är väl den "elaka" för han är så snygg!Glad

Paulinaborg
1/8/11, 1:18 AM
#18

#17 Tycker om dom vampyrerna så mkt :P Och så är jag helt tokig i vampyrer x) Det skulle också vara så härligt med odödlighet ^^) Haha, Damon är riktigt snygg! :D

Skogselva
1/8/11, 12:28 PM
#19

En imp skulle passa mig alldeles ypperligt att vara (för jag är redan lite som en). Det är en slags demon, men orkar inte förklara vad det är för slags demon, så ni får läsa själva.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Sehvrin
1/8/11, 9:49 PM
#20

Jag skulle definitivt vara drake om jag fick välja. Den intelligenta typen av drake då och en som kunde flyga. Jag tycker att de är häftiga varelser som har näst intill alla egenskaper man kan önska sig (som vanligt beror det ju lite på vilken typ av drake man tittar på)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: