Annons:
Etikett12-varelser
Läst 4801 ggr
Zakaraa
2011-01-21 15:46

Fantasyinspirerad maskeraddräkt?

Jag ska någon gång under vårterminen (kommer inte ihåg datum riktigt Rynkar på näsan ) på en Maskerad fest med vår "Friends" grupp på skolan. Jag har redan nu börjat spåna på idéer om vad jag kan ha för dräkt och har kommit fram till att jag vill att det ska vara en fantasy inriktning.

**Nu undrar jag om ni Fantasy fantaster har några idéer (och bilder?) på vad ni tycker att jag ska klä ut mig som? :D

**Jag är tjej med kort blont hår, tillgång till rödaktig långhårig peruk men tyvärr inget annat.
Smink och kläder går alltid att fixa, några idéer? :D
_(dock inga dräkter där ögonlinser behövs ^^')

Jag viste inte riktigt vart detta inlägg skulle men då jag eftersöker varelser att klä ut mig som så la jag den där :)_

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
bea28
2011-01-21 23:15
#1

Alv kan man alltid klä ut sig till, det är inte speciellt komplicerat :) Vampyr är inte heller svårt. Vitt smink, markerade kindben och vampyrtänder (kan man lätt fixa med thermoplast man köper på claes ohlson) .

Annars kan du googla. Jag sökte på Fantasy+Blonde hair, och Fantasy+red hair och fick fram en hel del inspirerande bilder :)

Skogselva
2011-01-23 12:17
#2

Har du en favoritfantasybok? I så'na fall skulle du ju kunna klä ut dig som favoritkaraktären.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Zakaraa
2011-01-23 13:26
#3

#2 Jag har ingen favorit ^^' Jag gillar det mesta :P
Har börjat spåna lite på Alv men jag vet inte riktigt :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Skogselva
2011-01-23 13:33
#4

#3 Okej, om du tycker om det mesta så blev det ju verkligen inte mindre att välja mellan.

Du kan ju kolla på t.ex. www.buttericks.se och se om de har något som kan inspirera. De har ju hur mycket dräkter som helst. Finns säkert fler maskeradbutiker, men det här är den enda jag känner till.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Zakaraa
2011-01-23 13:41
#5

#4 Tack för länktipset, får se om jag hittar nån inspiration :)
(ska btw inte köpa dräkt utan om det behövs sy den ^^)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Skogselva
2011-01-23 13:49
#6

#5 Billigast så, jag brukar också sy själv när jag ska på maskerad, men som sagt, där kan du hitta inspiration. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Caramelbrownie
2011-02-05 00:31
#7

Pixie, med ditt korta hår spretande och massa grönt glitter runt ögonen, och kanske ett par grönmålade långa naglar! Och så klart ett par tunna fjärils vingar!

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

Upp till toppen
Annons: