Annons:
Etikettot-ej-fantasy
Läst 4153 ggr
Pajjen
2011-01-21 13:41

OT - The Secret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver här för jag hittade inget forum för böcker!!!!

Någon som vet skillanden mellan:
_"The Secret - HEMLIGHETEN FÖR TONÅRINGAR"
_Av: Paul Harrington

Och

_"The Secret"

_Av: Rhonda Byrne.

Dom är exakt likadana förutom att det är olika författare, och den av Rhonda är brun och den av paul är blå.

Jag är förvirrad?
HJÄLP TACK?!

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Annons:
Frida
2011-01-21 16:33
#1

Forumet för böcker i allmänhet heter Litteratur iFokus.

Efter en snabb sökning på Gooogle så förstår jag det som att "The Secret" är originalboken medan "The Secret, Hemligheten för tonåringar" är en omskriven version av "The Secret" för att dess innehåll ska kunna appliceras av just tonåringar.

"The Secret" handlar tydligen om hur man genom positivt tänkande kan förändra sitt liv radikalt inom fler olika områden såsom bland annat karriär och förmögenhet.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Pajjen
2011-01-21 20:34
#2

Okej, tack!
Jag hade väääldigt bråttom när jag skrev detta inlägg. Därför blev det så hipp som happ och lite fel där och här.

Men där är en sak jag inte riktigt förstår med det. Och det är liksom att den blå boken, för tonåringar, den läser jag nu, och den är liksom också om att ändra dditt tankesätt  så du kan ändra ditt liv.

Så det är liksom samma typ, bara att den blå är mer "lättläst/lättförståelig" ex för tonåringar då..

Det e så jag tror hit in tills. men är fortf förvirrad. :P

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Frida
2011-01-21 21:17
#3

Jag skulle tippa på att boken är helt omskriven för att passa en tonåring bättre. En vuxen människa har ju helt andra förutsättningar än en 16åring har som exempel. De har alltså inte bara ändrat språket utan även innehållet så att det passar bättre för en yngre person.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

MoaL
2011-01-22 04:16
#4

Jag tipsar om iFokus-forumet Law of attraction, som handlar om just det boken handlar om. Här är en av deras artiklar som skriver litegrann om "The secret". :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: