Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 2806 ggr
[Emma--]
2/4/11, 11:56 AM

House of night

Någon fler än jag som fastnat för dom böckerna?

I början när jag läste var det jobbigt. Det blev lite för mycket "fjortis" Tungan ute Men så läste jag lite till och nu är jag fast och är snart inne på femte boken.

Annons:
Mandusius
2/11/11, 6:19 PM
#1

Den är lite trevlig;)

läser båda vampyrskole serierna:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Emma--]
2/11/11, 7:10 PM
#2

Läste just klart burned men den var lite väl seg. Boken utspelade sig under en ganska kort tid egentligen men ändå lyckades dom dra ut det så långt Tungan ute

Så nu har jag bara sista boken kvar. 

Vilken är den andra serien du pratar om?

Mandusius
2/11/11, 7:14 PM
#3

Richelle Mead - Vampire Academy;)

tycker att den är lite bättre faktiskt:P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Emma--]
2/11/11, 7:25 PM
#4

Då kanske man ska spana in den då.

Fast alltså house of night är ju inget "wooow superbra" men det är okej.

Är det bättre formulerat? Det känns som att det är mycket slang i house of night. Eller som i burned när det kom in en person som var skotte. eller var han irländare? glömmer alltid bort.

Och så skrev dom som dom pratar, och det var jobbigt Tungan ute

Mandusius
2/11/11, 11:09 PM
#5

jag läser på svenska då min engelska är lite rostig;)

Så på svenska är det inga större problem:)

Men håller med det är inget wow vilken bra bok, men den är underhållande och lättläst:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Arinya
2/13/11, 6:22 PM
#6

house of night serien är underbart bra tycker jag! :) läser dom iofs. på engelska, lika så med Vampire Academy ! ;)

Annons:
[Emma--]
2/13/11, 6:56 PM
#7

Jag läser också på engelska men jag har lite svårt för hur dom skriver ibland. Man vänjer sig dock vid det mesta efter ett litet tag. 

Svårast var ju att läsa när Seoras pratade haha.

[TracyTatro]
3/1/11, 1:32 AM
#8

Jag är otroligt fast vid böckerna! Ligger bara på 4boken, läser alla på svenska i månpoket format så det tar en månad innan nästa bok kommer efter varann, ganska jobbigt att vänta så lång tid men jag vill alltid att mina böcker ska vara precis lika dana allihopa! Alltså har jag första boken i månpoket då blir det ALLA andra i samma. Oskyldig

LaSadie
3/13/11, 11:56 AM
#9

Jag har läst alla böckerna som har kommit och är helt fast! Den var lite väl tjatig i början av karaktärerna men de senare böckerna har gått ifrån det. Läser dom på engelska och rekomederar det, engelskan är väldigt enkel och det är lätt att läsa ut den på några dagar.

Ebok
5/5/11, 5:33 PM
#10

Jag har läst alla engelska böckerna som kommit ut hittils, definitivt mindre "fjortis" på engelska än på svenska, men det är fortfarande den känslan på dem. Men oftast kommer man in i boken efter ungefär halva så det inte känns lika töntigt längre och då är dom helt plötsligt väldigt bra! Har funderat ett bra tag på om man ska ta och läsa Vampire acadamy, men är så rädd över att man ska känna att dom är för mycket ungdomsserier. Men man har hört en del bra, så blir väll man får köpa första boken på prov!

Shanea
5/5/11, 6:31 PM
#11

Jag tror att jag har läst tre första på svenska. För mig så känns de lite som fantasylitteraturens svar på en dokusåpa typ ;-) Egentligen finns det kanske inte speciellt mycket finess eller sådär, men börjar man läsa blir man lätt fast ändå för att man helt enkelt vill veta vad som händer härnest, så nog finns det underhållningsvärde i alla fall.

Sen tänker jag mig att karaktärerna kanske kommer mogna lite allt eftersom, men är inte första prio att läsa just nu :)

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.


LaSadie
5/5/11, 6:38 PM
#12

#11 Instämmer :D Det var/är väldigt såpa aktigt men den senaste boken var riktigt bra :)

[Emma--]
5/5/11, 6:44 PM
#13

#11 Jag håller nog också med Tungan ute Men hade inte min sambo tvingat mig att läsa första boken hade jag antagligen inte fortsatt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: