Annons:
Etikett04-konst-och-eget-skrivande
Läst 7018 ggr
Artylay
2012-07-04 19:41

Drakar söker kritik!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Har arbetat mycket med djur och människor ett bra tag nu och tänkte ta ett steg tillbaka till mitt huvudsakliga intresse - drakar. Jag försöker vara kreativ och få dem att se unika ut, inte för "nakna". Då jag var mindre så såg nästan alla mina drakar likadana ut. Jag hoppas jag bättrat mig på den punkten.

Ge mig kärna kritik och idéer på hur en drake ser ut i dina ögon. Alltid kul att höra :)!

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
plutopellis
2012-07-04 19:43
#1

Så otroligt vacker! Ja jag vet att du ville ha kritik men jag blev bara tvungen att säga att denna var verkligen helt otrolig!

Äpplet
2012-07-05 15:56
#2

Woaw den är jätte fin!:)

Solum_Luna
2012-07-06 13:15
#3

Oj, va vacker den var! Så annorlunda jämfört med alla andra drakar man ser. Gillar verkligen fjädrarna och färgvalen. Får den att se mycket mjukare och följsammare ut än de typiskt hårda drakar man ofta ser. :)

Har du testat att måla med ljusare färger? Typ lite "isiga" eller vad man kan säga? (ljusblå nyanser, ljuslila, vitt, ljusgrått m.m). Tror att din typ av drakar skulle funka fint med sådana färger. :) Bara en idé (plus att om du har använt de färgerna någon gång så får du gärna visa!)

Cochon
2012-07-08 12:06
#4

Skit snygg! =D Älskar färgerna och hela idén. :P

Det enda som jag inte gillar är att munnen är lite för näbbliknande för min smak.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Äpplet
2012-07-08 15:07
#5

Ideen var jätte bra kreativt målande och du ritaer bättre än mig -.-''

Perly
2012-10-18 17:48
#6

Tål att puttas upp, as frän (:

Alltid Oavsett

Annons:
Varga
2012-10-19 15:38
#7

Fantastisk, jag gillar verkligen idén med fjädrarna och färgvalet! Har du ritat/målat fler? :3

Artylay
2012-10-21 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack så mycket!

Ja, jag har några fler :).
Detta är en karaktärdesign jag gjort ganska nyligen :P

Mvh
Rebecca Frödén

JLNordin
2012-10-28 00:01
#9

Fett coola! :D

Caf_Roy
2012-10-31 12:47
#10

Flera! Jag vill se fler!

snällasötarara…

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Varga
2012-10-31 15:24
#11

Älskar karaktärsdesignen på båda<3 #8 ser både vis och lite smått "krigisk" ut på samma gång! ;)

Nomad
2012-11-02 21:27
#12

Väldigt vackra. Det är roligt när man ser någon gå crazy med fantasyvarelser =D

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

[Zorita]
2012-11-23 09:33
#13

Wow snyggt!

Annons:
AnnaMoonshadow
2012-12-11 12:38
#14

jag är helt kär i den första, det varma färgvalet och det turkos/blåa som bryter av gjorde den såå bra. Att den inte är en "traditionell" drake är inga problem alls. Skulle vilja se resten av den också, hela kroppen liksom, för att se om mjukheten hänger med i det också  :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Artylay
2012-12-12 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tack så mycket!

Målade draken i den andra bilden som en ande. Det var en ganska snabb bild så förmodligen inte riktigt bra i alla delar :P.

Mvh
Rebecca Frödén

Thaeri
2012-12-14 19:09
#16

#15, om du gör en mer noggrann version och högupplöst så skulle den kunna bli en skitsnygg bakgrundsbild till datorns skrivbord Glad

Artylay
2012-12-15 13:24
#17

#16

Vad tycker du bör förändras/göras mer noggrant?

Mvh
Rebecca Frödén

Thaeri
2012-12-15 14:47
#18

Jag har inget att anmärka på, det var mest det att du sa att den var snabb så ja… Glad Jag är inte så bra på det mer tekniska heller, så även om jag hade haft något negativt att säga hade jag inte haft en aning om vad du skulle behöva ändra på Tungan ute

AnnaMoonshadow
2012-12-16 17:51
#19

#15 jag tycker den var jättesnygg!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Noxblood]
2012-12-31 00:24
#20

Den är snyggt gjord men (hata mig inte nu) så liknar den nästan mer nån slags hippogriff mer än en drake :/

Annons:
vanillacooki
2013-02-26 23:59
#21

Den första var… Vacker!! Mer än vacker! Den andra var också jätte fin! Det går inte att beskriva med ord hur fina de är! Nu kanske vissa tycker att jag överdriver men dem är faktiskt jätte fina!

[Noxblood]
2013-03-01 00:26
#22

Ja den är sjukt snyggt gjord men det saknas för många drag av drake i den :/

Artylay
2013-03-01 13:54
#23

#21 

Tack så mycket! Vad kul att du gillar dem!

#22

Du är fri att tolka dem hur du vill. För mig är det inte så viktigt huruvida något går under kategorin "drake" eller ej. Jag har genom hela mitt liv gjort figurer som jag satt under kategorin "drake", trots att de inte har så många klassiska "drakdrag". Drake är ett fantasidjur och jag tycker därför inte det är så viktigt huruvida det liknar en eller ej. För mig gör det det, så det är lugnt, jag tar inte illa upp av att du tolkar den annorlunda än mig :).

Mvh
Rebecca Frödén

Blodfot
2013-03-04 11:18
#24

super vackra! Vill se fler NU!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Timmorn
2013-03-16 23:45
#25

Otroligt vackra bilder. Vill gärna se fler ;P

Du hanterar färgerna väldigt bra, och som du säger så är det ett fantasidjur så det är ju fantasin som sätter gränserna. Min favorit är den första med de rödare färgerna. Ett tips som du kanske redan har gjort är att sätta in dem i ett större sammanhang. Ja i en miljö alltså, lite som draken i det rymdaktiga, men även med träd i bakgrunden, i en slagsmiljö/ grottor, stad, ja vad man gillar :)

Personligen gillar jag Naomi Noviks drakar, både de på framsidan, men än mer så som jag ser dem i mitt huvud efter hennes fantastiska beskrivningar, både hur de beteer sig och hur de ser ut.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Timmorn
2013-03-16 23:53
#26

Okej, jag hittade nyss till din hemsida och deviantart… Wow!

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: