Etikett02-film-serier
Läst 3234 ggr
Frida
2013-01-27, 12:19

J.J. Abrams gör Episode Vll

Så har det kommit i dagen att J.J. Abrams ska basa över nya Star Wars filmen (Episode Vll). Abrams har tidigare gjort filmer såsom Mission: Impossible lll och de två nyaste Star Trek filmerna (varav den andra ännu inte har haft premiär) och även serier som Lost och Alias.

Vad tror ni? Kommer det falla platt som många av oss trodde redan från början när det talades om ännu en ny Star Wars film eller kommer Abrams att få till en bra film?

Manus kommer skrivas av Michael Arndt som bland annat skrivit manus till filmer såsom Toy Story 3 och den kommande andra filmen i Hunger Games triologin.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

denstore
2013-01-27, 14:42

Beror nog på. Egentligen tror jag det blir svårt att förstöra det hela mer än vad Lucas lyckades med i de senare filmerna, så jag känner nog ingen oro för just det.

Men frågan är istället om Abrams förstår hur viktigt det är för de befintliga fansen att inte förändra för mycket ifrån ursprungsmiljön. En hel del Star Trek-fans var rätt less på honom och hans reboot.

Dock så tror jag att Abrams inte kommer att falla i samma fälla som Lucas gjorde, och försöka göra allt till någon form av komedi och barnanpassad film.

AnnaMoonshadow
2013-02-18, 09:34

Så som jag ser det så är det redan stor skillnad mellan de filmer som redan finns så förhoppningarna är inte skyhöga. Jag tänker som så att så länge någon form av basis är rätt kommer resten bli okej, så  länge de håller sig trogen det som SW är. Det är svårt att få till samma fantastiska magi som i de första filmerna och som fan av de tidigaste filmerna ska man alltså inte förvänta sig för mycket.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen