Etikett12-varelser
Läst 2410 ggr
[SporeDiatrymisss]
2012-10-14, 18:45

Hybrider?

Näbbdjuret kan man säga är en hybrid mellan and och bäver. Varför kan det då inte finnas gripar, hippogrifar, chimaeror, sphinxar, mantekoror, pegasusar och enhörningar då? Bara en fundering, då näbbdjuret verkar vara lika mytisk som sjöjungfrun, bara att man har hittat den. Okapin var ju ett mytdjur först som man nu har hittat. Varför hittar vi då inte alla de andra varelsena? Jo, för att det är så få som letar, eller så har ingen försökt. Bara en fundering, som sagt…

Tawny
2012-10-17, 08:28

eller så har de dött ut.

i många (alla?) religioner har "gudarna" experimenterat med genmanipulering och skapat hybrider mellan djur och människor.

vore konstigt om de flesta religioner har fel i sin historiebeskrivning

Thaeri
2012-10-17, 15:03

Näbbdjuret ser kanske ut som en hybrid mellan and och bäver, men det är inte direkt nära släkt med någondera. Dess ursprung är inte direkt mystiskt, man har rätt bra koll på var det passar in bland alla andra ryggradsdjur.

denstore
2012-10-21, 18:16

Jag kan inte riktigt se relevansen i religionernas betydelse? Var i kristendomen har vi hybrider mellan djur och människor? Förutom som abnormiteter? Spöken och annat som är tveksamma företeelser finns det också i de flesta religioner. För att inte tala om gudarna själva, som inte heller är direkt självklara för oss moderna människor?

Snarare är det så att religionerna har försökt att förklara saker som människor hittat, men inte förstått sig på. Själv är jag t.ex. ganska övertygad om att drakar har sitt ursprung i dinosauriefossil.

Tawny
2012-10-21, 21:23

jag är av uppfattningen att religionerna är historiska fakta som blivit förvanskat över tid..

Upp till toppen