Annons:
Etikett08-litteratur-författare
Läst 5467 ggr
KastKatt
2/20/11, 5:45 PM

Harry Potter Barn/vuxen utgåva?

Jag såg för ett tag sedan i $en serie, att en har köpt Harry Potter-böckerna i olika utgåvor. Både "barn" och "vuxen" utgåvan.

Är det någon skillnad på böckerna eller är det bar aomslagen?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
Frida
2/20/11, 7:24 PM
#1

Det är bara omslagen. Vuxenutgåvan är mer neutral (svartgrå med sparsamma detaljer) för att den inte ska verka så iögonfallande som den oerhört färgstarka och detaljerade barnutgåvan är. Den vuxna är snygg, men måhända lite tråkig.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

KastKatt
2/21/11, 12:38 AM
#2

Okej, det var både bra och dåligt.  Bra att det inte är något jag missat, dåligt för jag hade kunnat läsa något nytt.

Tack!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Excentrica
3/6/11, 5:08 PM
#3

Är rejält vuxen! Älskar Harry Potter o har alla färgstarka böcker i min bokhylla! Samt alla filmer! Varför mörka? Vad är det att skämmas för, att man har barnasinne o fantasi? Jag skulle skämmas om jag förtryckte dom delarna av mig själv. (Fyller 50 i november) Trist att dom ger ut speciell "vuxenutgåva"…..Svartgrå, som man ska va när man är vuxen….:-(

Tämligen ny på facebook o när jag skrev att jag gillar Sagan om ringen mm så vart jag annorlunda behandlad av mina arbetskamrater märkte jag, dom hade inte sett mig som en som gillar S.O.R, H.P mm. DET SYNS INTE UTANPÅ!:-)

Kram/Marika

KastKatt
3/8/11, 4:25 PM
#4

Det är bra! Stå på dig.

Jag älskar Harry Potter och samlar på allt jag kan hitta med ifrån HP också. Och ska snart göra en HArry Potter tatuering :P

Åldern spelar ingen roll, min mormor läser Harry potter!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

simudainkain
3/9/11, 12:52 PM
#5

#3 Vad tröttsamma folk är. Får ofta sådana reaktioner själv. Har dock 4 år kvar till 50. Har emellertid funnit arbetskamrater som delar intresset också. Vi frossar i interna diskussioner… Tungan ute

Varför spela vuxen när man kan leva livet!

Excentrica
3/9/11, 7:20 PM
#6

Glömde "-tecken kring ordet vuxen. Skulle stått - Är rejält "vuxen". Vad jag menar med det är att ordet vuxen indikerar att man skulle va "färdigväxt" - "jaha, nu är jag färdig, nu behöver jag inte veta eller uppleva mer". Hatar det ordet! När man är barn är hela livet ett äventyr! Varför låta det upphöra för att man blir äldre? Man har inte fler svar egentligen, bara större och mer filosofiska frågor. Dom flesta "vuxna" trycker ner sina "barnsliga" sidor, för att dom tycker att dom "borde va vuxna nog att"….. whatever…Egentligen har vi alla vårt lilla barn inom sig som vill leka o busa o bara ha kul o upptäcka nya äventyr!! Härligt att se att det finns fler som jag!!!

Annons:
simudainkain
3/9/11, 8:22 PM
#7

En av mina favvisar är fortfarande mumintrollen. Jag ska tydligen vara lik Snusmumriken, fniss…

MissInAction
6/29/11, 12:43 PM
#8

Excentrica, WOW varför har jag ingen som du i min bekantskapskrets?! Skrattande

Nu har det kommit ytterligare nya omslag till böckerna. I mitt tycke något slags mellanting mellan "barnomslag" och "vuxenomslag". 
Såhär ser de ut!
Vid första anblicken tänkte jag ÅNEJ! Men sen har jag börjat gilla dem. De är ganska bra symboler för vad som är viktigt i böckerna Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
7/1/12, 1:00 AM
#9

Min sambo äger en uppsättning på svenska, med det gamla barnomslaget med silverdetaljer. Jag köpte i julas en box med jättefin blå låda och så dessa omslag som jag länkade till i #8 - bra komplement tycker jag Glad

Jag tror och hoppas att jag aldrig någonsin kommer att överge Harry Potter. Kanske är jag inte lika fanatisk när jag är 70, men jag tror att HP alltid kommer finnas i mitt hjärta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Joar]
7/1/12, 1:57 PM
#10

#8 Jag har dessa böcker, de kallas för Signature edition.

Upp till toppen
Annons: